Minkä harrasteajoneuvon...

30 kommenttia

hankkisit tai haluaisit jos sinulla olisi mahdollisuus siihen, ja sijoiittaisit vaikka n. € 10.000 , ja talli on?
Tämä koska Challenger matkaa Japaniin asti !
Uuttakin on opittu tällaisesta kaupasta. Vaikka ostaja on yksityinen, on hänen ja minun tehtävä kauppa Japanilaisen kauppahuoneen kanssa. Ilmeisesti jokin käytäntö nousevan auringon maassa. Hieman jouduin tinkimään 4:lla alkavasta summasta, mutta olkoon.
Pala aitoa muskelihistoriaa siirtyy Japaniin.

16 vuotta se oli minulla.

Niin, siihen alkuun, ei tarvitse välttämättä ehdottaa USA-autoa.
Ehkä saan virikkeen tai kicksin juuri sinun ehdotuksesta, kuka tietää?

  
  • 70-80 lukulainen SEC ja moottorivaihtoehtohan nyt on jenkkiharrastajalle nyt aika selvä...

    Tai x lukulainen Corvette, aina muodissa. Eikös lehdessä lukenut näin...

    Tai tietysti... Vanha siipicadillacci jos jostakin saa, se on sitte siinä. Ei oikein helmempää kesäliikuttajaa taida olla. Ja valkosivurenkailla.

      
  • Vanha bemarin 6-sarjalainen. Datsun 240ZX,Opel Commondore (vai mikä se olikaan), pyhimys-Volvo... :smile:

      
  • Siis jos niitä vanhoja kuutosbemareita ittellensä, jotka myös nimeä "raato" tottelevat niin pitää olla todellinen harrastaja, huonompaa autoa saa hakea. Bemarin kautta aikain huonoimpia malleja eikä edes suht ehjää löydä tekemälläkään, kaikissa on meridieselin vaatimat pakoputkenpäät ja pinkit karvanopat sisäpeilissä.

      
  • Olen ihan hienonkin 6-sarjalaisen nähnyt. Ja laittais sen sitten siitäkin parempaan kuntoon... :smile:

      
  • 6-koneinen harrastepeli voisi tulla kysymykseen, jos on vanha ja harvinainen, ehkä Britti ? Toisaalta asettamani hinta ehkä ylittyisi. Auton ei tarvitse välttämättä olla priimakunnossa, ajatuksena on saada touhuta ja liata käsiä tallissa syys- ja talvi-iltoina.

    Corvette Sting Ray ehkä? Jos löytäisi sopivan -67 alkaen mallin, se joka näyttää olevan liikkeessä vaikka olisi paikallaan. No, antaa ajatuksen muhia rauhassa pääkopassa.

    Bemari jonka hain Saksasta seisoo nyt naapurin pihalla, suut messingillä.
    Vanha diesel Jetta astuu taas remmiin.

    Täytyy ensi töikseen ilmeisesti hakea samanlainen 530 D Touring kaikkine hiluineen sitten, senverran on laatua, tehoa ja tyylikkyyttä kohtalaisilla kustannuksilla. Kumma miten ihmiset haluavat juuri minun autoni, luulisi että niitä on vaikka kuinka myynnissä.

      
  • Corvette Sting Ray on kaikkien suosikki... ainakin melkein. :smile:

      
  • Reilu vuosi sitten pähkäilin harrasteauton hankintaa ja päädyin Mersun 450SL:n.

    Itse pidin tärkeänä katottomuutta, koska se vaikuttaa niin paljon fiilikseen. Tuo 10Keur raja on aika tiukka, mutta tässä muutama ehdotus (joista ainakin osa menee yli):

    Porsche 911 tai 944S2/Turbo: 911 tuohon hintaan on raato, mutta 944 saattaisi olla hauska peli ja Saksasta haettuna...

    Nissan 240ZX: klassikko

    Mersu SL/SLC (r107): kohtuu edullinen ylläpitää tekniikkaa, jos vain kori kunnossa. Viesteissä mainittu SEC on mielestäni liian uusi harrasteautoksi ja liian vanha käyttöautoksi...

    Ford Mustang: alkup. ponycar on legenda

    Brittiklassikot MG jne.: jos pieni kone ei häiritse

    Mutta, mielestäni harrasteauto kannattaa valita aivan puhtaasti fiiliksellä.

    Pakko laittaa vielä tuttu linkki:

    http://www.trianglemotor.com/fi/myynti.htm

      
  • Itse olen miettinyt hankkivani todennäköisesti jonkin näistä, kunhan saan toisen tallipaikan:

    1. BMW 850CSI, tämä ei ehkä ole aivan harrasteauto, muttei sellaista viitsi käyttöautoksikaan ottaa.. 380 hv V12 ja yksi maailman kauneimmista autoista mielestäni. Kerran olen päässyt ajamaan juuri CSI mallia, eli mallia, joka on M-sportin varusteilla ja suunnittelemalla koneella. Normaalilla 850i:llä on tullut ajettua jonkin verran enemmän.

    2. Jaguar XJ12, mielestäni erittäin tyylikäs ja aristokraattinen, ainoa miinus siitä, ettei tuollaista tietenkään ole avona, mutta V12 korvaa paljon..

    3. Ford Mustang avo 64, mielestäni Corveten lisäksi hienoin Amerkikkalainen auto, mitä on ikinä valmistettu.

    4. Chevrolet Corvette Stingray, 454:lla kiva peli..

    5. MB SL450, tämä ei saisi olla jenkkimalli, koska en tykkää sen etuvaloista ja muista ihmeellisyyksistä. Euroopasta on kuitenkin suht vaikea löytää siistiä, hyvillä herkuilla olevaa yksilöä.

    5.

      
  • Autoharrastus on sinänsä mukavaa touhua, edellyttäen että tietenkin pitää siitä, esim. minä mielelläni teen paljon, haen pisteosia, puuttuvaa tavaraa jne. Tämä on osa sellaista kokonaisuutta joka tekee asian mielenkiintoiseksi. Myös eri kokoontumisajojen yhteydessä muiden ihmisten tapaaminen samoissa merkeissä, sosiaaliset suhteet, yhteydenpito, tässä on loppujen lopuksi paljon muuta kuin vain kädet rasvassa tai vahassa.

    SL 190 avo -56 - 64, siinä olisi tyyliä. Hinnat karkaavat vain käsistä. Tässäkin on mielenkiintoista löytää sopiva peli tavoitehintaan, silti olematta raato. -63 Corvette Split-Window Coupe olisi....mutta harvinaiset kuin kanan hampaat, ja hinta...huh? Kuin lokinsiipimersu!

    Ehkä Saksasta löytyy yksityiseltä joka on työn alla, innostus mennyt, perheenlisäys tms. Liikkeestä kun hankkii on maksettava firman tilavuokran, myyjien palkat auton hinnassa ym. kulut voittoineen.

      
  • Noppalainen pussiperä olisi oikein mukava mobiili, niin tai aidot könnin palakeet. Voimalaitteeksi sopisi tietysti aito kauramoottori, vitivalkoinen suomenhevonen. Nuollapa olisi mukava täälä topuperällä kuljeksia

    http://www.idea-animaatiomlahti.fi/kiesi.htm

      
  • Sainpa idean, lieneekö Puntarin pussihousut vai Herran pieksut, kiesit mielessä silti.
    Ryhdyn metsästämään sitä Ford Custom vm. -50 jonka 17 v. restauroin ukkini kanssa ajokuntoon. Lättäpää, eli sivuventtiili V8, kaikki 100 hv, ääni kuin kahdessa kalastajapaatissa. Missä päin lie, ja kunnossa? Alkuperäinen rek.no on muistissa, siitä se lähtee.

    Muutenkin on joskus kiva katsoa mitä kilpiä liikenteessä on, www.kilvet.com

      
  • Kovin on hienoja kavereiden haaveet, Corvettea ym. Vähältä piti, etten hankkinut jokunen vuosi sitten Renaultin R8 S-mallia. Siinä on ajan kuva pahimmillaan. Silti se on hauskan näköinen ja vähän Gordinia helpompi harrasteautona.

      
  • Luin isosta autokirjasta että vanhasta 6-sarjalaisesta on M-malli joka kulkee 255km/h! Nyt ainakin haluan sellaisen, heh! :wink:

      
  • Oisit ottanut japanista vaihdossa "Bondin auton" Toyota 2000 gt:n

    http://www.jamesbondmm.co.uk/vehicles/toyota-2000-gt.php

    Itse olen haaveillut Zeta datsunin ostosta harrasteeksi jo pitkään :sunglasses:

    [RB26dett muokkasi tätä viestiä 09.08.2004 klo 23:42]
      
  • Kyllä tuollainen Challenger, Charger tai vastaava voisi harrastepelinä olla aika makea..

    Suurin osa tätä palstaa lukeneista ovat varmaan nähneet mm. sellaiset huippu-autoleffat kuten Vanishing Point tai Bullit... ne kun katsoo niin kyllä sitä ajattelee, että voisihan tuollaiset olla kauniina kesäpäivänä aika tyylikkäitä cruisailulaitoksia...

    Mutta todellisuudessa valitsisin harrastepeliksi varmaan jonkun vanhan Porschen, 911 tai jopa 944 malli kelpaisi aivan mainiosti... 944 menee hyväkuntoisena ja mielellään astetta uudempana faceliftattuna sähköisillä kontrolleilla varustettuna versiona lähelle tuota 10.000 euron budjettia.

      
  • Poliisi Aspen on hieno, näin sellaisen automuseossa. 70-luvun kaahailuelokuvat tuli mieleen... :smile:

      
  • Lounais-Suomesta löytyi Buick Riviera -72. Se on ns. veneperä-malli. Se on nähtävä, perä on mahtavan näköinen. Auto tuotu Arizonasta, tullattu ja alvit maksettu. Hinta € 2500,- . Varusteita paljon, kyljet suorat ja kromit tosi hyvät. 455 isolohko tarkoittaa 7.5 litraa höpinää mukeista, sillei hissukseen cruisaillessa.

    Saa nähdä, sopii ehkä tällaiselle vanhalle ukolle paremmin kuin katutykki. Challenger oli minulla 16 v. joten en aivan heti yleensä luovu harrasteautosta, katotaan ny!

      
  • Onko Marshall tehnyt autoja? Näin museolla 1900-luvun alusta hassun Marshall härvelin, näytti osittain "höyrylaitteelta". Se näytti jyrältä (taitaa olla joku semmoinen). Sellaisen haluaisin, komea ja pelottava, saa aina tilaa. Niin onko Marshall tehnyt autoja paljonkin ja millaisia? :confused:

      
  • Enpä tiedä, mutta Tucker olisi kyllä auto, joka minulle kelpaisi!

    Tunteeko joku tapauksen? Mr. Tucker kehitteli hyvin kehittyneen auton täydellisellä turvavarustelulla 50 luvulla.. Kilpailijat kuitenkin pelkäsivät näitä ratkaisuja liikaa- pieni Tucker oli myös liian kova kilpailija joten rumalla yrityskikkailulla ja huijaamisella Tucker kaadettiin nopeasti- vaikka kysyntää autoille olisi ollut vaikka kuinka paljon. Loppujen lopuksi Tuckereita ei käsittääkseni valmistettu kuin runsas 100 kappaletta. Tuckerit olivat myös erittäin kestäviä, joten suurin osa niistä on edelleen liikenteessä.

      
  • Tucker oli aikanaan edistyksellinen auto.
    Sen verran täytyy korjata että Tuckereita ei keritty tekemään kuin pikkasen yli 50kpl, olisiko ollut 53 tai 54? Joka tapauksessa sarja jäi pieneksi. Aiheesta on tehty myös 80-luvun lopulla elokuva: Tucker-mies ja unelma. Elokuvassa muuten on mukana lähes kaikki säilyneet Tuckerit, eli noin 50kpl. Washingtonissa USA National museumissa voi käydä ihailemassa aitoa Tuckeria.
    Oma suosikki harrasteauto jäjellisessä hintaluokassa olisi Datsun 240Z

      
  • Niinhän se olikin, muisti pätkii. :ashamed: Kyllähän tuollaiset perusasiat pitäisi tietää...

    Olen tuon elokuvankin joskus nähnyt- harmillinen puute autoleffojen kokoelmassani...

      
  • Urkki olisi kova sana, mutta taitaa maksaa kun on ainoa laatuaan. Minusta se on hieno vaikka muut taitavat sanoa vastaan. :smile:

      
  • Mietippä vaikka jeeppiä, vanha willys tai CJ7 jos hieman uudempaa ja mukavampaa kaipaat. Kiva ajella kesällä ilman kattoa.

      
  • Eikö se vanha Jeeppi ollut hyvä ajettava, luin jostain autokirjasta jossa sanottiin että jotkut ostivat niitä ajo-ominaisuuksien vuoksi...

      
  • Kyllä Bullit-elokuvan "se" auto on Mustang, jolla Steve Mcqueen ajaa. Pieni, tehokas ja ketterä. Leffan ajokohtauksissa näkee hyvin, että Charger on löysä letukka, joka liukuu ja heittää perää joka mutkassa liikaa sivulle. Mustang menee kaarteet läpi eleettömästi.

      
  • Lainaus:
    19.08.2004 klo 22:03 yaffa0 kirjoitti
    Kyllä Bullit-elokuvan "se" auto on Mustang, jolla Steve Mcqueen ajaa. Pieni, tehokas ja ketterä. Leffan ajokohtauksissa näkee hyvin, että Charger on löysä letukka, joka liukuu ja heittää perää joka mutkassa liikaa sivulle. Mustang menee kaarteet läpi eleettömästi.

    Leffa on siitä hyvä, että musiikki loppuu ajoittain koko takaa-ajokohtauksen aikana, jolloin koneiden äänet ym. tulevat oikeuksiinsa ja antavat aidon vaikutuksen. Yhdessä kohtauksessa näki, että se oli lukoton peli. Välikaasu vähän haittasi, TopLoader manuaaliaskissa ei ole suorakulmaiset hampaat. Steve McQueen harrasti koko ikänsä kilpa-ajoa. Tuo Fastback Mustang on aina ollut mielenkiintoinen, käytiin jo nuorimman tytön kanssa Hki cruisingillassa jokin aika sitten katsomassa -66-67 Fastbackia, tumman vihreä, ja valkoinen siniraidoin myynnissä. Maybe.

      
  • Joo Bullit on kuolematon klassikko; samoin Mcqueen itse. Harmi, että kaveri kuoli liian nuorena keuhkosyöpään. Olisi ollut elokuville vielä paljon annettavaa. Väittävät, että syy oli juuri liiallisessa ajoharrastuksessa. Käytti kuulemma usein asbestipukua tulipalon varalta ja silloin ei vielä tiedetty asbestin vaaroja.

    Bullitin Fastbackeja oli kaksi. Toinen romutettiin kuvausten jälkeen ja toisen myytiin vaurioituneena pilkkahintaan. Mcqueen hajotti auton ajamalla sen kohtauksen päätteeksi ojaan (ei kuulunut käsikirjoitukseen). Tarina kertoo, että Mcqueen yritti ostaa auton myöhemmin kokoelmiinsa takaisin, mutta auton ensiksi ostanut ei suostunut myymään sitä mistään hinnasta. Mutta kyllä Fastback oli kaunis auto. Mielestäni kaunein Mustang koskaan. Sopivasti muskeliauton näköinen, mutta ei liian suuri laiva.

    Muuten toinen hieno ajoelokuva on John Frankenheimerin RONIN. Siinä annetaan kymmeniä minuutteja hienosti kyytiä Ranskan rivieralla Audi S8:lle, Peugeot 406 V6:lle ja BMW M5:lle. Suosittelen. Kaikki on kuvattu oikeasti ajaen: ei efektejä. Rattia pyörittää mm. 70-luvun F1-kuski Jarier. Jos ajoelokuvat kiinnostaa, niin Frankenheimerin toinen, harvinaisempi ajoelokuva on Grand Prix vuodelta 1966. Siinä on upeasti kuvattu oikeiden, sen ajan, F1-autojen ajoa. Ratoina Monaco, Monza harvinaisine kallistettuine kurveineen sekä sen ajan Spa (14 kilometriä kierros!)

      
  • Lainaus:
    11.08.2004 klo 17:06 peitsi kirjoitti
    Tucker oli aikanaan edistyksellinen auto.
    Sen verran täytyy korjata että Tuckereita ei keritty tekemään kuin pikkasen yli 50kpl, olisiko ollut 53 tai 54? Joka tapauksessa sarja jäi pieneksi. Aiheesta on tehty myös 80-luvun lopulla elokuva: Tucker-mies ja unelma. Elokuvassa muuten on mukana lähes kaikki säilyneet Tuckerit, eli noin 50kpl. Washingtonissa USA National museumissa voi käydä ihailemassa aitoa Tuckeria.
    Oma suosikki harrasteauto jäjellisessä hintaluokassa olisi Datsun 240Z

    Nykyään noita Tuckereita on 22 kappaletta. Luin eräästä autokirjasta. :smile:

      
  • kyllä xj12 on oikeesti hiano harrastusauto. laittaminen ei lopu ja huomioarvo on taattu... (':tongue:')

    [jag12 muokkasi tätä viestiä 24.08.2004 klo 00:01]
      
  • En ole ihan varma tyyppimerkinnästä mutta kaverini isä korjaili jotain 20 vuotta vanhaa XJ8:a tai jotain sinnepäin, 4-litran kone V8, valkoinen. Ajattoman hieno auto!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit