80 tkm ajettu C5

58 kommenttia
2»
  • Nyt keskustelu sai paremman käänteen Il Diavolon vastauksessa.

    Jos sinulla on leasingauto, niin ei silloin ole niin suurta väliä.

    Kun hankit oman auton, ja ryhdyt selvittämään muilta ihmisiltä, saat miljoona eri vastausta.
    Se joka kertoo omakohtaisesti omasta atuosta ja tyytyväisyydestä siihen, on todennäköisesti lähellä sitä oikeaa. Täytyy pitää mielessä varaus, harvemmin sitä omaa autoa morkkaa.

    1 leasing Audi 100 jälkeen, ostin oman Audi 100 dieselin ja nyt on vähän uudempi A6 Tdi. Auto on euroautoksi hyvän näköinen, kuluttaa vähän, on kulkevaa sorttia, isot tilat, jonkinlainen "statusarvo" myönnän sen, kulkee suoraan, ei liian pehmeät penkit tai alusta jolloin pitkillä matkoilla huomaa paikkojen puutumisen ja väsymyksen. Kaikki kohdallaan, ei ole ollut ongelmia.

    Auto jossa ei kertaakaan ilmennyt yhtään ongelmaa tai vikaa 6 vuoden aikana oli Chevrolet Starcraft 6.2 diesel, sillä ajettiin lumi-hiekkamyrksyt välillä Milano-Hammerfest, kaikenlaiset mökkiajot, vaunut ja trailerit perässä, hangessa ja mudassa, Lapissa poroaidalla. Oli tukkia, polttopuuta kyydissä, mitä vain.
    Tuli oikein ikävä kun ei saanut edes vaihtaa polttimoita. Huollettiin aivan normaalisti. Puuta ja plyysiä sisällä, sääskiverkotkin jos nyt näistä pitää. Todellinen monikäyttöauto 10 l maantie 12 kaupunki, koko ajan näin.

      
  • Riisikipolle:
    "Niimpä, en minäkään tykkää kun tyypit valittavat että "eukon", "kaverin" tai "veljen" C5:ssa on ongelmaa, ei ole kovinkaan vakuuttavia selostuksia, ensimmäistäkään vikaa ei edes mainita, haukutaan nyt vaan noin yleisellä tasolla ranskalaiset autot kun ei ole muutakaan tekemistä".

    "Tämä palstan uudistuminen oli loistojuttu, edellisellä palstalla tähänkin ketjuun olisi tullut "Warcrafteilta" noin 20 eri nimimerkillä kirjoitettua kommenttia " Lainaus: Riisikippo.

    Mielestäni "riisikippo" sinun nimimerkkivalintasi olisi pitänyt jäädä sinne "vanhalle" puolelle, ( saattaa nimittäin olla provosoiva ? )


    Melskaat täällä puolustelemassa herne nenässä ranskalaisia ja kuitenkin sinulla on nimimerkki "RIISIKIPPO"
    Mitä pitäisit jos joku kävisi sinulle retostelemassa Korollaa ninimerkillä
    Patonki, tai Hampurilainen ranskalaisilla,ranskanpulla tms.

    Jo nimimerkilläsi provosoit tietyt ihmiset tuomaan huonot puolet esille
    "sinun tunnepitoisesta merkistäsi". Sinullahan ei ole juuri ollut muita kuin ranskalaisia.
    ( PSA-tuotteita etunenässä, ja se Audi (DKW) sekin "kaverilla" )

    Oma nimimerkkini on myös "provosoiva", mutta ei kohdistu mihinkään esineeseen tai täällä käsiteltävään asiaan.

    Uskonnollisisa keskustelupiireissä en tietenkään tuota diavolo- nimimerkkiä käytä.


    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 28.05.2004 klo 12:59]
      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 11:54 Tukke kirjoitti
    Nimim. Warcraft! Nyt tuli niin hauskaa tekstiä, että mulla lensi kahvit pitkin toimiston seiniä! Clio ym. rellut on mukavia autoja mutta älä nyt hyvä mies vertaa pikkuautoa ylemmän keskiluokan 406:een (koko ja laatuluokka aivan eri)! Eikä PSA:n autot mitään paskoja ole, naurettava väite, keskustelu oli vain siitä, että Citroen C5 on ilmeisesti tullut vähän keskeneräisenä markkinoille (siitä pikkuviat)...Mitä merkkiuskollisuuteen tulee, käsittääkseni ranskalaisissa se on ihan keskiluokkaa.


    Minulle on kuule ihan sama mihin luokkiin noi autot kuuluu. Lue vaikka uusin Tuulilasi niin huomaat, että uudessa 407:ssa EI OLE TAKATILOJA! Siis takapenkin ja etupenkin väliin ei sovi normaalin aikuisen miehen jalat. Vertailin nimenomaan siksi Clioa ja 407:aa, että jokainen käsitää kuinka huonosti suunniteltu auto tuo 407 on tiloiltaan

      
  • En vieläkään ymmärrä, että miksi minun pitäisi itse kokea paskaa laatua jos tuttavani sen ovat minulle jo osoittaneet. Eikä se ole pirun typerää ostaa laatikollinen paskaa jos tiedät jo etukäteen, että laatikossa on sitä paskaa.

    Enkä kyllä käsitä sitäkään, että miten se huonontaa kuvaani tietystä autosta jos kaverini omistaa auton enkä minä itse, jos kone leikkaa kiinni niin se leikkaa, jos auto on susi se on eikä se sillä parane eikä huonone jos minä itse olisin henkoht kokenut nuo ongelmat.

    [Warcraft muokkasi tätä viestiä 28.05.2004 klo 14:24]
      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 13:14 Warcraft kirjoitti
    En vieläkään ymmärrä, että miksi minun pitäisi itse kokea paskaa laatua jos tuttavani sen ovat minulle jo osoittaneet. Eikä se ole piryn typerää ostaa laatikollinen paskaa jos tiedät jo etukäteen, että laatikossa on sitä paskaa.

    Enkä kyllä käsitä sitäkään, että miten se huonontaa kuvaani tietystä autosta jos kaverini omistaa auton enkä minä itse, jos kone leikkaa kiinni niin se leikkaa, jos auto on susi se on eikä se sillä parane eikä huonone jos minä itse olisin henkoht kokenut nuo ongelmat.


    Uskot siis kaiken mitä kaverit sinulle kertovat ? se kyllä kertoo riittävästii nimerkin takana olevasta tyypistä. Kertoivatko ne kaverit sulle että välillä kusevat sua silmään ? tuskin ...

    Pidä hauskaa mielipiteittesi kanssa (anteeksi, kavereittesi mielipiteitähän ne olivatkin), minulla ainakin on ollut hauskaa niitä lukiessani :smile: :grin:

    il Diavololle kommentti
    "Jo nimimerkilläsi provosoit tietyt ihmiset tuomaan huonot puolet esille "sinun tunnepitoisesta merkistäsi". Sinullahan ei ole juuri ollut muita kuin ranskalaisia. ( PSA-tuotteita etunenässä, ja se Audi (DKW) sekin "kaverilla" )"

    Minulla on ollut ranskalaisia, japanilaisia, saksalaisia, ruotsalaisia sekä amerikkalaisia autoja, kappalemääräisesti eniten saksalaisia.
    Onko se tuo nimimerkki joka vetää teikäläisille herneen juurineen nenään ?
    :sunglasses:

      
  • Onneksi omassa kaveripiirissäni on ihmisiä, joihin voi luottaa toisin kuin ilmeisesti sinulla. Toisaalta aika harva autonomistaja tunnustaa, että on tullut ostettua paskaa, mutta kaveripiirissäni on myös henkilöitä, jotka pystyvät katsomaan peiliin ja totemaan, että nyt tuli ostettua sekundaa.

    Hienoa, että sinulla ei ole ollut ongelmia autosi kanssa ja se lämpee talvella nopeasti ja kivuttomasti ilman muovilappuja keulalla jne, olet saanut ilmeisesti sen käsintehdyn version C5:sesta, joten tuuria oli paljon matkassa ; )

      
  • Kuules ny RIISIKIPPO

    Yritin vaan sanoa, mutta ethän sitä tajunnut, että olet itse hienonokkainen kun sinun mielimerkistäsi kerrotaan tosiasioita, mutta et huomaa, että jo minimerkilläsi haluat alentaa tietystä ilmansuunnasta tulevia muita autoja. ( mielimerkkiäsi kenties laadullisesti parempia? kilpailijoita )
    Joten et voi vaatia, että muut sinun mielipiteitasi kunnioittisi, kun et itsekään esimerkilläsi niin tee.


    Vaihda tunnus, tai pysy poissa asiallisista ( provosoimattomista )keskusteluista tai siirry lukijapuolelle.

    P.S. En tälläerää omista autoa, joka olisi tehty tai suunniteltu riisiä syövissä maissa. mutta pystyn silti kunnioittmaan heidän saavutaamaansa korkeaa viatonta toimivaa laatuansa.

    Tälläerää C5 ja Chevrolet autot omistuksessa.


    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 28.05.2004 klo 15:09]
      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 14:20 Warcraft kirjoitti
    Hienoa, että sinulla ei ole ollut ongelmia autosi kanssa ja se lämpee talvella nopeasti ja kivuttomasti ilman muovilappuja keulalla jne, olet saanut ilmeisesti sen käsintehdyn version C5:sesta, joten tuuria oli paljon matkassa ; )


    Se on myös minun mielestäni hienoa, sitä tässä olen yrittänyt kertoa, eikä se myöskään ole sattumaa, on nimittäin jos toinen C5 menossa ja arvaapa mitä ? siinä ensimmäisessäkään ei ollut "kavereittesi" väittämiä vikoja :tongue:

      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 15:02 il Diavolo kirjoitti
    Yritin vaan sanoa, mutta ethän sitä tajunnut, että olet itse hienonokkainen kun sinun mielimerkistäsi kerrotaan tosiasioita, mutta et huomaa, että jo minimerkilläsi haluat alentaa tietystä ilmansuunnasta tulevia muita autoja. ( mielimerkkiäsi kenties laadullisesti parempia? kilpailijoita )
    Joten et voi vaatia, että muut sinun mielipiteitasi kunnioittisi, kun et itsekään esimerkilläsi niin tee.


    Vaihda tunnus, tai pysy poissa asiallisista ( provosoimattomista )keskusteluista tai siirry lukijapuolelle.


    Kuules il Diavolo

    Asiat joita SINÄ kutsut tosiasioiksi eivät kuitenkaan ole tosiasioita, paitsi ehkä SINUN mielestäsi.
    SINÄ jatkuvasti yleistät, jos SINUN C5:sessa tyhjäkäynti heittelee ei kait se tarkoita sitä että minulla se niin tekisi ?

    Ei Citroen ole mitenkään minun mielimerkkini, keskustelun avauksessa nyt vaan kyseltiin kokemuksia, ja OMASTA kokemuksestani minä kerron, toisin kuin eräät muut.

    Provoilun suhteen voit katsoa pitkään peilikuvaasi ja miettiä että mitä sieltä näppäimistöltä tulikaan naputeltua. Minulla nyt vaan on tämä nimimerkki, vaihda palstaa jos et sitä kestä.

    Tässä keskustelussa pari selkeästi asennevammaista tyyppiä selittää nakit vaahdoten kuinka huonoja Citroenit ovat, minä ainoastaan oikaisen näitä väittämiä koska MINULLA ON KOKEMUSTA KYSEISESTÄ MERKISTÄ JA VIELÄPÄ KYSEISESTÄ MALLISTA C5.

      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 15:17 Riisikippo kirjoitti
    Lainaus:
    28.05.2004 klo 14:20 Warcraft kirjoitti
    Hienoa, että sinulla ei ole ollut ongelmia autosi kanssa ja se lämpee talvella nopeasti ja kivuttomasti ilman muovilappuja keulalla jne, olet saanut ilmeisesti sen käsintehdyn version C5:sesta, joten tuuria oli paljon matkassa ; )


    Se on myös minun mielestäni hienoa, sitä tässä olen yrittänyt kertoa, eikä se myöskään ole sattumaa, on nimittäin jos toinen C5 menossa ja arvaapa mitä ? siinä ensimmäisessäkään ei ollut "kavereittesi" väittämiä vikoja :tongue:


    Kuten sanoin sinulla on ollut hyvä tuuri!

      
  • "on nimittäin jos toinen C5 menossa ja arvaapa mitä ? siinä ensimmäisessäkään ei ollut "kavereittesi" väittämiä vikoja "

    Käsittääkseni kaikki 2001 ja 2002 mallit kutsutiin korjaukseen lukuisia kertoja ( ainakin4 kertaaa ? )
    Osa kutsuista tehtiin norm huollon yhteydessä, joten välttämättä asia ei näy ajopäiväkirjassa.
    ( Imusarja ja kaasuläppäkammio vaihdettiin, takaakselisto purettiin koottiin ( kesti 5-6 tuntia), vieläkin verhoilut ovet(tiivisteet) kitisee ja natisee, huohotinjärjestelmä korjattuiin kahteen otteeseen.

    Jätitkö kaikki nämä tekemättä, vai miksi ne ei sinun "C5 omistushistoriassa" näy ?
    Et tunnu lainkaan uskottavalta.

    Kävin viimeviikolla vaihdattamassa vanteet EUROCENTTERILLÄ ja siellä kyseltiin: Kuinka olen pärjäillyt, noissa C5:ssa kun kuuluu olevan paljon vikoja. Mitähän hän tarkoitti ? minua kovin punastutti.

    Ainakaan minun tietooni ei ole tullut, että mitään muuta automallia /merkkiä olisi takaisinkutsuttu useita kertoja ( samaa yksilöä ).

    P.S. Ei minun nenusessani mitään siitepölyhiukkasta isompaa löytynyt.
    Tarkistappa omasi.

      
  • Heh, huvittavaa kinastelua :smile:

    Pannaan oma tieteellisesti todistettu (=hihasta ravistettu) teoria kiertoon:

    Omasta merkistä vaahtoaminen ei riipu auton valmistusmaasta pätkän vertaa. On tojotauskovaisia, volsu-uskovaisia, volvouskovaisia, fiiattiuskovaisia, sitikkauskovaisia, mersu-uskovaisia. Ja sitten on "hienostuneempia" maanosa-uskovaisia, joille japanilaiset tai euroautot, ruotsiautot, germaaliautot, jenkkiautot jne. ovat niitä ainoita oikeita autoja.

    Ja tällaisten uskonlahkojen ihmisille oman merkin / maanosan suojelu tuntuu olevan on kaikki kaikessa, kaikki muu on about p.skaa. Ja näiden fanaatikkojen on välillä vaikea ymmärtää, että muutkin autot voivat olla ihan käyttökelpoisia kulkupelejä.

    Onneksi meitä ei-automobiiliuskovaisia vielä on (toivottavasti enemmistönä).

    Mitä luotettavuuteen tulee, niin tilastollisesti (ADAC jne.) toki voidaan todeta, että tietyissä ympäristöissä mitattuna tietyt autot TODENNÄKÖISESTI toimivat hieman toisia paremmin ja kenties tietyiltä merkeiltä ongelmattomamman auton voi saada hitusen paremmalla todennäköisyydellä. Keskimäärin. Muttamutta, erot ovat pieniä.

    Jaah, se siitä.

      
  • Vastaus Riisikupille: (Äläs nyt kokonaan sekoa.)
    Lainaus: " #lainattu alue #"
    #28.05.2004 klo 15:02 il Diavolo kirjoitti
    Yritin vaan sanoa, mutta ethän sitä tajunnut, että olet itse hienonokkainen kun sinun mielimerkistäsi kerrotaan tosiasioita, mutta et huomaa, että jo minimerkilläsi haluat alentaa tietystä ilmansuunnasta tulevia muita autoja. ( mielimerkkiäsi kenties laadullisesti parempia? kilpailijoita )
    Joten et voi vaatia, että muut sinun mielipiteitasi kunnioittisi, kun et itsekään esimerkilläsi niin tee.


    Vaihda tunnus, tai pysy poissa asiallisista ( provosoimattomista )keskusteluista tai siirry lukijapuolelle.


    Kuules il Diavolo

    Asiat joita SINÄ kutsut tosiasioiksi eivät kuitenkaan ole tosiasioita, paitsi ehkä SINUN mielestäsi.
    SINÄ jatkuvasti yleistät, jos SINUN C5:sessa tyhjäkäynti heittelee ei kait se tarkoita sitä että minulla se niin tekisi ?#(Lainaus päättyy)

    Olenkos niin kirjoittanut. Minähän kerron vain ja ainoastaan vain omistamastani yksilöstä. Enkä edes tunne sinua( luojankiitos), saati, että autostasi jotakin tietäisin, muuta kuin olet tänne kirjoittanut ( ja kovin hyvätapaiseksi C5:si kerroit ).
    Itse toista yksilöä tästä merkistä ( PSA) en tietenkään ikinä tule ostamaan
    .

    Enhän minä sanonut että sinun autossasi tyhjäkäynti renkkaa, vaan automerkissä Citroen C5.

    Perustelinhan jo oman nimimerkkini taustat, joten en nyt tässä peilisaliin ole menossa, edes hetkeksi.

    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 28.05.2004 klo 16:13]
      
  • Tässä kun kerran seurasin ADAC:in tilastoja nimenomaan Saksassa, oli eniten tapahtunut vakavia konerikkoja tai muita vikoja Volvo V 70 keskikokoisissa autoissa. Saksassa luokitus eroaa tietty Suomesta. Tarkemmin kuin luin tätä, niin kannet olisivat halenneet, ja siitähän sitten lämmöt ym. Hämmästyin tästä, olen ollut "uskossa" Volvon kestävyyteen, mutta kai sitä oppii....

    Tästä tulikin mieleen, että vaikka Volvo nyt on Ford, ja valmistetaan oliko Belgia ? niin ehkä ajoneuvon suunnittelussa ei ole huomioitu suuria nopeuksia, ainakaan ylläpidettävän pidemmän ajan, koska Pohjoismaisessa ajoneuvokulttuurissa tätä ei ole. Meille riittäisi, että ajoneuvon huippunopeus on esim. 150 km/h. Näin alenisi autojen hinnat, kun kaikkiin muihin maihin tuotaisiin vain pienimottorisia autoja.

    Ilman Saksaa autot todennäköisesti eivät olisi niin kalliita, ja ladattu täyteen kaikenlaisia erikoisuuksia, vai-ko ??

    Ajoneuvojen valmistus, energia ja kaikki on politiikkaa. Siksi on moottoriteiden nopeudet nostettava, koska muuten tässä koko automaailmassa ei ole enää järkeä, ja valtion verotulot saattaisivat vähetä. Se olisi huono juttu.

      
  • Kiitos vastauksista

    otin ns. 'varmemman' tien eli ostin pinen auton tehdastakuulla C5 sijaan...

      
  • Millaisen kerro tarkemmin? :smile:

      
  • Lainaus:
    31.05.2004 klo 16:04 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Millaisen kerro tarkemmin? :smile:


    8 tkm ajettu Fiesta

      
  • Lainaus:
    01.06.2004 klo 13:13 automies kirjoitti
    Lainaus:
    31.05.2004 klo 16:04 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Millaisen kerro tarkemmin? :smile:


    8 tkm ajettu Fiesta


    Mitä maksoi jos saan udella ja mikä varustelutaso? Olemme vaihtamassa perheen kakkosautoa ja Fiesta olisi yksi hyvä vaihtoehto, mielestäni tuossa pikkuluokassa päältä hienoin, mutta sisätiloissa on liikaa renumaisuuksia. Oli joskus todella vahva pikkuauto, kesti ja kesti.

      
  • maksoi 15 t euroa

    sisältää ilmastoinin ja ns. trend varustetason (cd soitin, kaukolukitus, metalliväri)..

    Pikkuautoksi hyvä. Itse pidän Golfia parempana autona mutta hintaa on enemmän. Kun ajaa alle 15 tkm vuodessa ei autoon viitsi kauheasti sijoittaa. Sivuhuomautus: tuo maksamani hiinta ON kauhea - Mutta me elämme Suomessa

      
  • Lainaus:
    28.05.2004 klo 12:27 il Diavolo kirjoitti
    Citroen- ja vallankin Saab-ihmiset ovat todella hienonokkaisia autojensa suhteen.


    Saman olen minä huomannut, siksi kai Saabismia sairaudeksi sanotaankin.

      
  • C5 farmarin omistaja, tarkista jarruvalojen toiminta.
    Tänään olin vähällä ajaa ruuhkassa uudehkon C5:n perään.
    Lisäjarruvalo paloi, mutta muut takavalot täysin pimeänä.

      
  • Lukekaas tämänpäivän Hesarista Auto&Liikenne osiosta käytetyn C5:n kuntoarvostelu, näyttää olevan laadukas paketti käytettynäkin.

      
  • Lainaus:
    26.05.2004 klo 16:08 Tukke kirjoitti
    Tulipa yht´äkkiä mieleen, että jos sulla on bensakone ja viitosvaihde päällä ja tulee ylämäki, niin totta kai nopeus voi pudota mainitsemasi 10 km/h vaikka tasanopeussäädin on päällä; johtuen siitä että bensakoneessa ei riitä vääntö kun pitäisi kiihdyttää! Eli monestihan mäki ei jyrkkene tasaisesti (lineaarisesti), vaan juuri ennen jyrkkää nousua on jopa pieni alamäki, jolloin vakionopeussäädin "tyhmänä" löysää "kaasua", ja sitten kun nousu alkaa, on jo liian myöhäistä kiihdyttää! Dieselille tämä on harvoin ongelma, koska maximivääntö on niin alhaalla (1400-2200 r/min riippuen moottorista).


    Et varmaankaan tarkoittanut yleistykseksi kaikille bensiinimoottoreille. Citikan moottoreita en tunne, mutta ahdetut on melko vääntäviä myös bansalla toimiessaan. Itsekin olen huomannut, että oikein serpentiini ylä-alamäki -osuudella ei vakkaria kannata käyttää, vääntö kyllä riittää, mutta kun ylämäkeen vakkari painaa kaasua "liian myöhään" kulutus kasvaa tarpeettomasti.
    Milloin tulisi sellainen vakkari joka huomaisi ylämäkien tulevan ja ei katkaisisi polttoaineensyöttöä juuri mäen alla... :smile:

      
  • Lainaus:
    21.08.2004 klo 08:01 Black kirjoitti
    Lukekaas tämänpäivän Hesarista Auto&Liikenne osiosta käytetyn C5:n kuntoarvostelu, näyttää olevan laadukas paketti käytettynäkin.

    Citroenin pahin vika on kai siitä olevat käsitykset? Ei se ehkä ole niin paha auto kuin luulemme. Helsingin Sanomissa annettiin ymmärtää aika selkeästi että auto oli OK! :smile:

      
  • Lainaus:
    21.08.2004 klo 10:28 9-3 Saabisti kirjoitti
    Lainaus:
    26.05.2004 klo 16:08 Tukke kirjoitti
    Tulipa yht´äkkiä mieleen, että jos sulla on bensakone ja viitosvaihde päällä ja tulee ylämäki, niin totta kai nopeus voi pudota mainitsemasi 10 km/h vaikka tasanopeussäädin on päällä; johtuen siitä että bensakoneessa ei riitä vääntö kun pitäisi kiihdyttää! Eli monestihan mäki ei jyrkkene tasaisesti (lineaarisesti), vaan juuri ennen jyrkkää nousua on jopa pieni alamäki, jolloin vakionopeussäädin "tyhmänä" löysää "kaasua", ja sitten kun nousu alkaa, on jo liian myöhäistä kiihdyttää! Dieselille tämä on harvoin ongelma, koska maximivääntö on niin alhaalla (1400-2200 r/min riippuen moottorista).


    Et varmaankaan tarkoittanut yleistykseksi kaikille bensiinimoottoreille. Citikan moottoreita en tunne, mutta ahdetut on melko vääntäviä myös bansalla toimiessaan. Itsekin olen huomannut, että oikein serpentiini ylä-alamäki -osuudella ei vakkaria kannata käyttää, vääntö kyllä riittää, mutta kun ylämäkeen vakkari painaa kaasua "liian myöhään" kulutus kasvaa tarpeettomasti.
    Milloin tulisi sellainen vakkari joka huomaisi ylämäkien tulevan ja ei katkaisisi polttoaineensyöttöä juuri mäen alla... :smile:


    Joo, tarkoitin nimenomaan vapaastihengittäviä bensakoneita! Ahdetuissa ei tätä edellä mainittua ongelmaa esiinny, oli sitten bensa tai diesel. Ahtamisesta johtuen maantieajo on huomattavasti rennompaa verrattuna vapaastihengittäviin, "tyhjäkäyntikierroksilla" ainakin turbodieselit kiipeää isonkin mäen päälle suurimmalla vaihteella ja peräkärry perässä! Vinguttakoot turbottomat bensamiehet vaan niitä koneitaan; käytänkin kaikista turbottomista moottoreista nykyään nimitystä "ompelukone" (mukaan lukien V6!), ääni on yhtä naurettava ja vääntö alakierroksilla samaa luokkaa kuin mummon ompelukoneessa!! :grin:

      
  • lainaus Tukke:
    käytänkin kaikista turbottomista moottoreista nykyään nimitystä "ompelukone

    Tämän perusteella siis 18 000 rpm kiertävä F1-kone kuuluu mielestäsi joukkoon "ompelukone".

    Moni turboton kone on melko kova vääntään.
    ( esim meikän Camaro 350 V8 )
    Muistaakeni 470 nM ?

    Turbo ( tai yleisesti ahdin )on vastakohta ( ääripää ) kuutiotilavuudelle.

      
  • Lainaus:
    27.08.2004 klo 12:07 il Diavolo kirjoitti
    lainaus Tukke:
    käytänkin kaikista turbottomista moottoreista nykyään nimitystä "ompelukone

    Tämän perusteella siis 18 000 rpm kiertävä F1-kone kuuluu mielestäsi joukkoon "ompelukone".

    Moni turboton kone on melko kova vääntään.
    ( esim meikän Camaro 350 V8 )
    Muistaakeni 470 nM ?

    Turbo ( tai yleisesti ahdin )on vastakohta ( ääripää ) kuutiotilavuudelle.


    Moi! Puhutaan nyt kuitenkin ns. "perheautoista"...(Korollaa ei muistaakseni saa V8-koneilla?

      
  • Lainaus:
    27.08.2004 klo 12:07 il Diavolo kirjoitti
    Moni turboton kone on melko kova vääntään.
    ( esim meikän Camaro 350 V8 )
    Muistaakeni 470 nM ?

    Turbo ( tai yleisesti ahdin )on vastakohta ( ääripää ) kuutiotilavuudelle.

    Camarolla ei hirveesti kannata henkseleitä paukutella (3 kpl kokemuksella), väänto/tehoalue erittäin kapea vaikka alhaalta lähteekin.

    Miten ahdin on vastakohta kuutiotilavuudelle ? se korvaa kuutiotilavuutta, siksikö ?
    Jos pienemmällä tilavuudella saavutetaan suurempi teho niin eikös se ole hyvä asia ? ainakin painoa säästyy ja palaminen tehostuu.

    Voit tietenkin väitellä TeeCeen kanssa turbon hyödyistä mutta veikkaan että jäät toiseksi, eritoten asenteesi ansiosta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit