vw transpot 2,5tdi 2000

9 kommenttia

onko kellään mitä kokemuksia ko.autosta?hyvät/pahat ominaisuudet viat ?

  
  • Transporterista mulla kokemusta 1,9Tdi 75 kilowattisesta. Jo siinä oli aika mukavasti suorituskykyä ja oli helppo ajella kaupungissa. Niin ajettavuus on helppo, mukava ajaa kaupungissa sekä maantiellä. Melua on ohjaamossa melko paljon, melun lähde on moottori.

      
  • Armeijassahan noilla tuli ajettua, tosin sillä 1.9 TDI:llä. Hyviä autoja, ei voi muuta sanoa. 2,5 TDI liikkuu varmasti jo tosi iloisesti. Meillä oli 6-7 tuon ikäistä Transporteria (ja caravellea) autohallilla ja sen n. 8 kuukauden aikana minkä siellä olin, ei yhdessäkään ollut mitään isompaa vikaa.

    OT: myös Toyota Land Cruiserit olivat luotettavia (ja tehokkaita, 3.0 turbodiesel!) mutta Land Rover Defenderit olivat oikeita murheenkryynejä. Heti uutena kävivät pari kertaa korjaamolla. Ergonomia varsinkin kuskin paikalla ihan #&%£$!*. Esim. polkimet olivat 10 senttiä liikaa vasemmalla, eli kun oli painamassa kytkintä, painoikin jarrua! Sillä autolla ajaminen vaatii kyllä totuttelua. Talviautona surkea. Kylmä kuin mikä, ja ikkunat huurussa jatkuvasti.

      
  • Omat kokemukseni on -96 2,5tdi:stä ja ei voi kun kehua vaikka kilometrimäärät läheni 500.000... Ainut minkä mä muistan että olis vaihdettu niin on pyöränlaakerit ja vetonivelet. Mainittakoon vielä niin transportteriin sai kaksi eri versiota tdi:stä joka molemmat olivat 2,5 litraisia, toisessa oli 88hv ja toisessa oli 102hv! Transportterin sai myös 1,9litraisena mutta se oli ainoastan turbodiisseli eli ei tdi!


      
  • Naapuri tykkäsi kovasti. Pitää muistaa että remmin vaihto 90 tkm välein maksaa yli 1500 ekee. Jos ostat käytettynä, huolto on varmaan edessä, varsinkin jos ei ole tietoa, onko remmi jo vaihdettu....

      
  • Kaverini perheen Transporterissa jolla on ajettu muistaakseni ehkä noin 100000 kilometriä. Ovat tehot vähenneet aika reilusti, se on todella ikävää, kun pitäisi mennä oikein korjaamolle että ne tulisi takaisin.

      
  • kiitos asiallisista vastauksista, ne vahvistaa mun käsitystä ko.asutosta.Maksaako remminvaihto todella 1500 euroo???? voiko olla niin kallis? Siis n.9000 mummoo? ja 90000km välein. Taitaa kallistua Hiacen puolelle tässä kohtaa vaikkakin hiace on niin peevelin huono ajetavuudeltaan

      
  • Lainaus:
    31.08.2004 klo 19:27 jönssy kirjoitti
    kiitos asiallisista vastauksista, ne vahvistaa mun käsitystä ko.asutosta.Maksaako remminvaihto todella 1500 euroo???? voiko olla niin kallis? Siis n.9000 mummoo? ja 90000km välein. Taitaa kallistua Hiacen puolelle tässä kohtaa vaikkakin hiace on niin peevelin huono ajetavuudeltaan


    Hiace on kuulemma melko huono lastatessa, tästä mulla ei ole kokemusta.
    TM:n testissä Hiace oli ylivoimainen viimeinen, joten katso vielä muita vaihtoehtoja. :smile:

      
  • Lainaus:
    31.08.2004 klo 11:15 Tuomas kirjoitti
    Kaverini perheen Transporterissa jolla on ajettu muistaakseni ehkä noin 100000 kilometriä. Ovat tehot vähenneet aika reilusti, se on todella ikävää, kun pitäisi mennä oikein korjaamolle että ne tulisi takaisin.


    Joo tästä olen kuullut ennenkin mutta en muista tarkalleen mitä siinä hajoaa olisko ollut joku anturi tai ilmamäärämittari.

      
  • no itse asiassa sain ko remmin vaihdosta tänään fakta tietoo. kaverilla on -98 transportteri 2,5tdi johon oli maanantaina tehty iso huolto ja oli maksanut 610 eskoo siis kaikki remmit, vesipumppu, öljyt, suodattimet , työt ym.... eli kyllä mä sittenkin taidan sen transportterin ostaa. mitä mieltä olette muuten hinnasta eli auto on vw transport 2,5tdi pitkämalli ajettu 20000km täydellin huoltokirja 8x alut uudet renkaat, vetokoukku fanerointi. ja se hinta olis 15000e

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit