Focus

7 kommenttia

Pelkää huonoa kokemusta Focuksesta.. Muutamia vikoja mitä on ollut: Vetoakselit, pakoputki, ohjaustehostin, takaluukun ruostuminen, moottori syö öljyä n. 1 dl/100 km...

Auto on vm 2000 ja ajettu sillä on ~97 tkm. Auto on aina huollettu merkkiliikkeessä ajoissa.

Auto menee tutkittavaksi öljyn syömisen tähden... Pelkään pahaa, että ei ole halpaa hommaa korjaaminen.. Tuotteessa on kyllä mielestäni virhe. Ei ole normaalia, että 4 vuotta vanha auto, jolla ajettu alle 100 tkm rupeaa syömään öljyä noin rajusti. Eikös tällaisen pitäisi mennä korjattavaksi liikkeen/maahantuojan laskuun, koska on kysymyksessä virhe tuotteessa?

  
  • Ei yleensä viat mene maahantuojan laskuun jos se on takuuajan ulkopuolella. Mutta tässä tapauksessa uskoisin sen menevän maahantuojan laskuun. Voihan tietysti maahantuoja ällitellä... :neutral:

      
  • Eihän tuo oikein normaalilta kulumiselta kuulosta, mutta en usko että maahantuoja sitä hevin myöntää! Tuon ikäisestä autosta -vaikk' ei vanha olekaan- puhuttaessa voit varautua kustannusten suhteen aika vääntöön. Tilanne olisi eri jos takuuaika olisi umpeutunut "ihan äskettäin", mutta 3-vuotta (korjaa jos olen väärässä...) on jo aika pitkä aika.

    ..."hyvä" kompromissikin on osittainen voitto...

      
  • Maahantuojat ovat ongelmallisia. Mutta aina kannattaa yrittää... Kutsuukohan Ford pian pari miljoonaa autoa tehtaalle :wink:

      
  • Eipä tuo kestä edes takuuaikaa. Vetonivelistä kaikki rasvat ulkona, ajettu 16000km, oikea akseli ääntelee. takuu 1 vuosi (ainoastaan Lada ja Ford)

    En todella suosittele kenellekkään :frowning:

    [kylläkai muokkasi tätä viestiä 19.09.2004 klo 19:45]
      
  • Kyllä Fordeissa ainakin vuosimallista 2002 alkaen takuu on ollut 2 vuotta...

    Ruosteen sanottiin olleen focusten ongelma vuoteen 2000-2001 asti, syynä vääränlainen saumausaine. Vetariongelma on kuulemma ratkaistu (vasta) tämän vuoden keväällä, sanoi eräs Ford-myyntipäällikkö. Ohjaustehostimen hajoamisesta ja öljynkulutuksesta en ollut vielä kuullutkaan.

    Itsellä on kokemusta 2 focuksesta (1.4 vm. 2000 ja 1.6 vm 2002) ja kumpaisessakaan ei ole ollut kummempia ongelmia, ainoa vika oli 1.4 focuksessa, kun ABS:n ohjausyksikkö hajosi hintaan 470 euroa. Noita autoja edelsi 2 Ford Ka:ta ja olivat täysin ongelmattomia.

    Olisikin kiva tietää, onko vm. 2002 -> focusten omistajilla ollut ruoste- jne. ongelmia vai onko ne todellakin korjattu.

      
  • Täytyy muistaa että Fordit on tehty kestämään 150000 kilometriä. No on se Ford OK. :smile:

      
  • Niinpäs on kaksi vuotta takuuta, mutta se ei puolustele sitä, että uusi auto kestää tavallista ajoa (ei revitelty) 9kk. Nyt viat sellaisia, että toisiin merkkeihin niitä tulee vasta noin 75000 - 150000 km ajettuna.

    Vetoaksilan kumien menemisen vielä ymmärtäisin, mutta vaihteiston pään vetonivelien rikkoontumista en! Kumit ehjät!?

    Kahden vuoden takuussa rajusti rajoituksia.

    Samassa kaupassa ostettu toinen focus 1.6i stw, kesti vetonivelien osalta tasan 50000 km, joten kokemusta ko. "autosta" on ihan riittämiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit