Alle 3000 euron auto

9 kommenttia

Olen ostamassa autoa ja auton hankintaan ei ole varaa laittaa enempää kuin 3000 euroa. Haluaisin kuulla käyttökokemuksia/mielipiteitä/tyyppivikoja seuraavista noin vuosimallia 90 olevista automalleista.

Peugeot 405
Volkswagen Jetta
Toyota Corolla/Carina/Camry
Volvo 440/460
Nissan Sunny/Primera

Mitä autoa näistä suosittelisitte minulle? Mitä autoa ei kannata ostaa?

  
  • Jetta ruostuu aika helposti mutta muuten on ihan ookoo perusauto. Toyota Corolla on todella luotettava auto, talviajo-ominaisuudet ovat varsin heikot. Jousitus ei tykkää kuopista mutta muuten mielestäni jousitus on okei. Corollan kanssa on kiva käännellä kaupungissa. Maantieajossa olisi paljon parantamisen varaa. Ja joissakin vanhoissa Corolloissa on hieman "heikko" kone teholtaan, eikä kulutuskaan ole järin pieni.
    Jos haluat luotettavan auton ota Corolla, perusauto. Ilman kunnon ajettavuutta.
    Sunnylla olen ajanut hiukan, ajettavuus on aika huono ja koneissa ei ole potkua. Mutta tilaa on kohtalaisesti ja itse pidin penkeistä.

      
  • Tiedän VW Jetan, vm. 90 jonka saisit tonnilla, 199 tkm mittarissa. Jäänyt perintönä pihaan seisomaan. Miksi siihen pitäisi kolme tonnia uhrata? Laita yksityisviesti ja kerron puhelinnumeron jos autoa voi kysellä.

      
  • Loppujen lopuksi on vaikea suositella mitään tiettyä automerkkiä tai -mallia joka on alle 3000 euron auto koska ne ovat niin erilaisia yksilöitä. Eli pitäisi kait suositella tiettyjä yksilöitä. Tai tottakai toiset autot ovat keskimäärin luotettavimpia kuin toiset mutta näin "halvoissa" autoissa taso on niin vaihteleva...

      
  • Kolmella tonnilla saisit tuoreemmankin ajoneivon tuosta joukosta.
    Jos arvostat ajettavuutta, niin Nissan Primera tai Peugeot 405.
    Jos huoletonta menoa, niin Nissan tai Toyota.
    Corollassa tarkista lokasuojien reunat ja yhtymäkohdat puskureihin/helmoihin. Ruostuvat helposti. Toyotat, Corollat ja Carinat eivät ole niitä parhaita ajettavia, Camrystä en osaa sanoa mitään.
    Itse ottaisin tuosta joukosta epäröimättä Primeran. Huoleton, todella hyvä ajaa. 2-litrainen yksipiste on hieman janoinen, 2-litrainen monipisteruisku ja 1,6 kulkevat varsin pienellä bensalla.

      
  • Kyllä tuolla summalla voi saada hyvänkin "papan helmen" vähän ajetun ja hyvin pidetyn. Kunhan pitää silmät auki ja malttaa odottaa. :smile:

      
  • Kaverini osti n.500€ eurolla hyvän Golfin, toimiva, ihan pikku juttuja oli jota ei ollut välttämätöntä korjata.

      
  • Vanhassa Peugeot 405:ssä on usein paljon kaikenlaista sähköihin, lukkoihin ym, liittyvää pikkuvikaa, ostimme sellaisen juuri viime vuonna käytettynä, ja tutuillakin on parilla.. Öljyä menee turhan paljon, ja erilaisia, tosin pienellä rahalla korjattavia pikkuvikoja ilmenee aika usein. Autossa on hyvää reilut, mukavat tilat ja hyvä ajettavuus. Pösö 405:n ruostesuojaus on myös hyvä ominaisuus, ruostetta niissä näkee aika vähän. Hienoa on myös autojen suuret valmistusmäärät ja monien osien samanlaisuus sitikan ja muiden peugeotien kanssa-> varaosia on helppo saada edullisesti ja nopeasti myös tarvikeliikkeistä, romareilta ym.

      
  • Mun faijalla oli 405 (muistaakseni -89 tai -90) vajaa kymmenen vuotta sitten. Ei koskaan siitä mitään valittanut, mutta kun oli vaihtamassa autoa niin useampi autokauppias valitteli, että mittarissa on 160tkm ja katalysaattorit kestää yleensä 160-200 tkm. Onko tästä kertynyt lisää kokemuksia?

      
  • Lainaus:
    22.09.2004 klo 10:41 Jorma kirjoitti
    Mun faijalla oli 405 (muistaakseni -89 tai -90) vajaa kymmenen vuotta sitten. Ei koskaan siitä mitään valittanut, mutta kun oli vaihtamassa autoa niin useampi autokauppias valitteli, että mittarissa on 160tkm ja katalysaattorit kestää yleensä 160-200 tkm. Onko tästä kertynyt lisää kokemuksia?


    Taisipa olla lähinnä autokauppiaan yritys saada hyvityshintaa alemmaksi. Peugeotin katalysaattorit kestävät siinä missä muissakin merkeissä. Taitaa 300 tkm:kin olla lähinnä alakanttiin?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit