Mielipide tai mielummin kokemuksesta

10 kommenttia

Moi

Kokemuksia kyselisin. Tarkoituksena on hankkia farkku vm. 2000-2001. Vaihtoehdot olen nyt rajannut Toyota Avensis, Opel Vectra ja Ford Mondeo. Toyota ja Opel on merkkinä tuttu.

Minkälaisia kokemuksia on teillä Mondeosta käytettynä? Onko siinä joitain tyyppivikoja?

Toyota on vahvin vaihtoehto minulle, mutta Mondeo kiinnostaa myöskin tilavana autona.

  
  • Tuulilasin mukaan 2001 vuosimallin Mondeossa (siis siinä uudemmassa korissa) on 4 tyyppivikaa:
    -Vetonivelet, joiden suojakumit eivät toimi niinkuin pitäisi (nyttemmin vika on kuulemma korjattu). Menee takuuseen / osittain takuuseen vanhemmissakin autoissa.
    -Ovisaumojen ruostuminen, mikä johtuu vääränlaisesta tiivisteaineesta. Korjataan takuuseen (jos sitä älyää pyytää).
    -Takajarrut, jotka jumittuvat
    -Kuskin oven saranoiden kuluminen.

    Muista merkeistä en tiedä. Ooppelissa jakopään hihna on luvattoman heikko kestämään?

      
  • Tojon ottaisin itse, on kuitenkin noista LUOTETTAVIN. Ford toki paras noista maantiellä, ohjaus huippuluokkaa.

      
  • [quote title="21.08.2004 klo 10:31 9-3 Saabisti kirjoitti"]
    Tojon ottaisin itse, on kuitenkin noista LUOTETTAVIN.

    Onko sinulla mitään muita perusteita kuin luotettavuus kun ottaisit noista Toyotan? Volkkari käy 2 kertaa huollossa ja Toyota käy samassa ajassa 5 kertaa. Mutta Toyota on sitten tietenkin luotettavampi mutta joka tapauksessa sen kanssa saa käydä näissä huolloissa, eikä sekään ole kovin kivaa.

      
  • Ajoin vm. 2000 farkku Mondeolla noin 25 tkm. Etupenkit luvattoman löysät, selkä väsyi jo alle 200 km matkalla (voi tosin olla vikaa selässäkin, mutta korjaantui VW:n etupenkillä). Tilaa tosi valtavasti ja hyvä ajaa kuormattuna (oli joskus TOSI kuormattu). Hyvät kyydit maantiellä, mutta ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä. Et ole ajatellut samalle listalle vaihtoehdoksi farkku Passatia?

      
  • Lainaus:
    23.08.2004 klo 08:37 wxyz kirjoitti
    Ajoin vm. 2000 farkku Mondeolla noin 25 tkm. Etupenkit luvattoman löysät, selkä väsyi jo alle 200 km matkalla (voi tosin olla vikaa selässäkin, mutta korjaantui VW:n etupenkillä). Tilaa tosi valtavasti ja hyvä ajaa kuormattuna (oli joskus TOSI kuormattu). Hyvät kyydit maantiellä, mutta ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä. Et ole ajatellut samalle listalle vaihtoehdoksi farkku Passatia?


    No, on se ollut mielessä. Mutta siitäkin olen kuullut vaan huonoa. Lähinnä huoltojen ja varaosahinnoittelun kannalta. Lähde on ollut tuttu, joka korjaa työkseen niitä.

      
  • Mä käytän passatissani longlife huoltoja eikä ne minusta ole kamalan kalliita. Yleensä laskussa on puolet työtä ja puolet osia, oli merkki mikä tahansa. Varaosahinnat on helppo selvittää soittamalla varaosaliikkeeseen.

    Ei se passatin farkku voi kovin huono olla, kun kuitenkin pärjää jo liki kymmenen vuotta vanhana malliversiona mainiosti paljon uudempien seurassa. Valintahan on tosin sinun, eikä toi volkkari nyt mitenkään seksikäs auto ole. Mutta ei ole suomi-verkkaritkaan ja niitäkin tulee pidettyä.

      
  • Itsellä Avensis farmari 2001, noin 100 000km ajettu, varsinaista vikaa ei ole ollut, hyvin on toiminut joten niitä pieniä mitä on ollut voisin vaikka tähän laittaa: kojelauta natisee oikeanpuolen lämppärinsuuttimen tietämiltä, se oli ainakin huollossa tiedossa, mutta kun takuu on mennyt pitäisi se itse jäljittää ja yrittää korjata, suureta viasta ei ole kysymys, mutta paikallistaminen on hankalaa, korjaus sitten itsessään ei ole kummoinen operaatio, osaaltaan tilanne johtuu siitä että jousitus on melkoisen tukeva verrattuna esim. sedan malliin, joka taas toisaalta on hyvä, mutta mukavuus hieman kärsii, saatta olla yksilökohtaista ja renkaillakin ja rengaspaineliila voi vaikuttaa, Muuta isompaa ongelmaa ei nyt tule mieleen :smile: Tietysti jos tämänkin natinan kuule osto tilanteessa tms, voi tilanteeseen vaikuttaa...
    huollot 15 000km välein, eli lähinnä öljyn ja suodattimen vaihto.
    Jotain voi öljynvaito 15 000km välein ärsyttää? itsellä ei ole mitään ongelmaa sen suhteen...
    moottori vetää hyvin 1.6L ja on suhtkoht taloudellinen, VVT koneessa on se ero vanhempaan, että vääntöä on alemmilla kierroksilla enemmän, itse kokonaistehoon ei niinkään ole vaiktusta
    kokonaisuutena huoleton ja hyvä auto :smile:

    Onko muuten joku sitä natinaa korjannut?

      
  • Lainaus:
    22.08.2004 klo 19:46 Tuomas kirjoitti
    [quote title="21.08.2004 klo 10:31 9-3 Saabisti kirjoitti"]
    Tojon ottaisin itse, on kuitenkin noista LUOTETTAVIN.

    Onko sinulla mitään muita perusteita kuin luotettavuus kun ottaisit noista Toyotan? Volkkari käy 2 kertaa huollossa ja Toyota käy samassa ajassa 5 kertaa. Mutta Toyota on sitten tietenkin luotettavampi mutta joka tapauksessa sen kanssa saa käydä näissä huolloissa, eikä sekään ole kovin kivaa.


    Noista ajoneuvovaihtoehdoista valinta on helppo - luotettavuus riittää minulle perusteeksi. Huoltoväli ei ole minulla koskaan ollut kriteerinä auton hankinnassa.
    Kommentillani tarkoitin, että monenkin tilaston mukaan Toyota on erittäin luotettava auto. Muihin ominaisuuksiin en voi ottaa kantaa, koska en moista ole koskaan merkittävää matkaa ajanut.
    Oikeassa ole siinä, että huollossa käyminen ei ole kivaa - paljon on kivempaakin tekemistä... :sunglasses:

      
  • Toyotan ottaisin... vaikka Fordin elämänsä aikana omistaneet pääsevät suoraan taivaaseen, koska ovat jo kärsineet elämässään niin paljon.

      
  • Lainaus:
    25.09.2004 klo 11:16 500 kirjoitti
    Toyotan ottaisin... vaikka Fordin elämänsä aikana omistaneet pääsevät suoraan taivaaseen, koska ovat jo kärsineet elämässään niin paljon.


    Halleluja! Hyvä tietää, että taivaaseen pääsee helpolla (kun siis ajaa Fordilla). Omalta osalta on kokemusta 4 fordista viime vuosina ja ainoa mainittava vika oli ABS:n keskusyksikön hajoaminen, hinta 470 euroa Fordin "sponssaamana".

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit