Volvo 850

9 kommenttia

Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia Volvo 850 / 70 -sarjasta runsaammin ajettuina. Itselläni vm 95 Volvo 850, kilometrejä 177 000 ja luotettavaksi osoittautuneena olen tyytyväinen autoon, vaikka vanhan kansan Volvo-miehenä ensi alkuun arvelutti alumiininen moottori, etuveto, luotettavuus ym. Vääräksi on ainakin omalla kohdallani ennakkoluulot osoittautuneet. Oma autoni on manuaalivaihteinen (valitettavasti), miten automaatit on toimineet? Entä nivelien ja muiden alustan osien kestävyys? Onko ruosteongelmia? Omassani ei minkäännäköisiä ongelmia, ei sähköissä, nivelissä, eikä pelleissä. Moottori toimii loistavasti, käy hienosti, kuluttaa kohtuullisesti, vääntää kivasti, pitää kaikki nesteet sisällään. Kertokaa kokemuksistanne! Kiitos asiallisista kommenteista!

  
  • Itselläni ei ole kokemusta varsinaisesti tästä Volvosta. Mutta "tyyppivikoja" ovat olleet:
    -takajarrut puoltavat
    -pakokaasupäästöt liian suuret
    -edessä pallonivelissä väljää
    -automaattivaihteistoissa vikoja (ei tietoa, millaisia minulla)
    -kaasuvivustoissa vikoja
    Ruosteongelmista en ole kuullut mainittavan niitä on enemmänkin 240:ssa ja 440:ssa/460:ssa.

      
  • Itselläni oli Volvo 850 10V vm 95 jolla ajelin 190 000 km:stä 260 000 km:n. Hyvin pelitti ja oli automatiikki. Kuluvia osia vaihdettiin kuten jarrupalat , koiranluut , jarruletkut eteen , murroksen suojakumit .

      
  • Lainaus:
    12.10.2004 klo 12:02 jhir kirjoitti
    Itselläni oli Volvo 850 10V vm 95 jolla ajelin 190 000 km:stä 260 000 km:n. Hyvin pelitti ja oli automatiikki. Kuluvia osia vaihdettiin kuten jarrupalat , koiranluut , jarruletkut eteen , murroksen suojakumit .

    Eikä automaatille mitään ikinä tehty? Siis korjattu?

      
  • Lainaus:
    13.10.2004 klo 15:25 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    12.10.2004 klo 12:02 jhir kirjoitti
    Itselläni oli Volvo 850 10V vm 95 jolla ajelin 190 000 km:stä 260 000 km:n. Hyvin pelitti ja oli automatiikki. Kuluvia osia vaihdettiin kuten jarrupalat , koiranluut , jarruletkut eteen , murroksen suojakumit .

    Eikä automaatille mitään ikinä tehty? Siis korjattu?

    190 000 kohdalla vaihdettin öljyt. Silloin myyjä sanoi että seuraavan kerran sitten 75 000 kilometrin päästä. Eikä noita öljyjä edes vaihdettu kierättämällä vain se öljy joka lähti laatikon öljypohjasta.

    Eli laatikko toimi kokoajan ilman mitään ongelmia.

      
  • Lainaus:
    13.10.2004 klo 15:29 jhir kirjoitti



    190 000 kohdalla vaihdettin öljyt. Silloin myyjä sanoi että seuraavan kerran sitten 75 000 kilometrin päästä. Eikä noita öljyjä edes vaihdettu kierättämällä vain se öljy joka lähti laatikon öljypohjasta.

    Eli laatikko toimi kokoajan ilman mitään ongelmia.

    Joku muukin puheli ettei hänen 850Volvossaan ole ollut automaattiongelmia, ei taida olla kovinkaan yleinen tyyppivika sitten olla kyseessä. Tai no.. ei tyyppiviat jokaiseen autoon tulekkaan.

      
  • Käy ihmeessä tutustumassa Volvo-foorumiin. Siellä on paljon hyödyllistä ja hyvää tietoa. Muun muassa 850:stä löytyy tyyppiviat ja -vahvuudet. Huolto- ja korjausneuvoja yms.
    Hyvä auto 850 on. Itselläni on -95, 20 venttiilinen. Olen ollut tyytyväinen.
    Terveiset Henk

      
  • Lainaus:
    14.10.2004 klo 16:54 Henk kirjoitti
    Käy ihmeessä tutustumassa Volvo-foorumiin. Siellä on paljon hyödyllistä ja hyvää tietoa. Muun muassa 850:stä löytyy tyyppiviat ja -vahvuudet. Huolto- ja korjausneuvoja yms.
    Hyvä auto 850 on. Itselläni on -95, 20 venttiilinen. Olen ollut tyytyväinen.
    Terveiset Henk

    Selvä, pitäisi käydä katsomassa mutta mikäs on osoite? :smile:

      
  • Osoite on www.volvolandia.com. Klikkaat SVF-foorumi, niin pääset keskusteluun. Kannattaa!
    Henk

      
  • Lainaus:
    17.10.2004 klo 19:15 Henk kirjoitti
    Osoite on www.volvolandia.com. Klikkaat SVF-foorumi, niin pääset keskusteluun. Kannattaa!
    Henk

    Mielenkiintoiset ja hienot sivut. Keskusteluun en taida osallistua koska Volvot eivät ole alaani. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit