Toyota vaiko Volvo

21 kommenttia

Toyota avensis vaiko Volvo V70. Näitä olen miettinyt ja pitäsi olla farmari ja automaatti ja tämän vuositunannen mallia. Voi olla bensa tai diesel, ajoa tulee 20 000km/v. Luotettava perusauto pitää olla. Vai odotanko uutta Skoda Octaviaa? Mitäs mieltä olette???

[pilari muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 12:24]
  
  • Itse odottaisin uutta octavia combia... Vaihtoehtosi ovat mielenkiintoiset, koska hintaluokat sahaavat edestakaisin... Octavia on ehdottomasti halvin, eli jos haluaa hyvät varusteet, eikä tarvitse V70n imagoa, niin ehdottomasti Octavia. Jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, on Octavia myös luotettavampi kuin V70.

    Avensis on ihan hyvä auto, mutta ottaisin silti Octavian jo pelkästään hinnan takia. Jäljelle jääneillä rahoilla ottaisin siihen sitten kaikki herkut...

      
  • Vielä tarkennus. Volvosto vm.2001 eteenpäin ja Toyotasta uusin korimalli.

      
  • Minua kiiinnostaisi Volvo (ajettavuus+sisätilat). Toyotan penkeistä minä en henk.koht. saa millään ajoasentoa (monet muut ovat kylläkin saaneet). Ohjaustuntumasta ei olla pidetty, eikä myöskään talviominaisuuksista. Toyotalla puuttuvat ne kivat tehokkaat moottorivaihtoehdot sekä kunnon dieselit. Toyota tietysti oli TM:n testin toinen tasaisuudellaan. Eli kummatkin ovat varmasti hyviä autoja.

      
  • Talvella nelivetoinen Volvo olisi ihan hyvä. Tosin sen nelivedon saa vain 2.4 litraisen turbobensakoneen yhteydessä.

    [Torque muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 13:14]
      
  • 2,4Turbo noin 7,5s sataseen, vanha Porsche Boxter menee seitsemään sekunttiin. Eihän se 2,4 Turbo edes kovin paljon maksa, ainakin jos vertaan siihen miten se lähtee?

      
  • Kallistuisin uudemman eli Avensiksen kannalle.

    Volvossa ei mielestäni ole yhtään niin paljon parempaa ominaisuutta, että se puoltaisi n.3v. vanhemman auton ostoa! Tuollainen ikäero jo tuntuu ja näkyy väkisinkin...
    Suosittelen ITSE koeajamaan nuo ehdokkaat ja päättämään sitten omien tuntemusten pohjalta.

      
  • Kannattaa ottaa pitkä koeajo, käydä kaupungissa ja täyskuormalla sitten se vasta tietää. Ei mitään 10 minuutin koeajoja sitten!

      
  • Lainaus:
    19.10.2004 klo 12:21 pilari kirjoitti
    Luotettava perusauto pitää olla.


    Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin Toyota.

      
  • Japsi kestää, mutta se voi ollakin sen heikoin puoli. Volvolla taas on "halpaa voimaa", mutta automaattia älä volvoon osta! Ovat todellisia tehonnielijöitä ja kaiken lisäksi tuppaavat hajoilemaan. Kaverin uudesta volvosta on vuoden sisällä kaksi kertaa yksi vaihde hävinnyt...

      
  • Avensiksen suuntavakavuutta on haukuttu. Mutta viimeisessä Tekniikan Maailmassa sitä sanottiin ihan hyväksi (ei nyt ihan noilla sanoilla, mutta kumminkin. Ohjaustehostus on sellainen pieni murhe, ei mielestäni vakava murhe. Rengasäänet saattavat hieman nousta esille mutta tietääkseni Mazda6kin tuottaa melua enemmän (jos oikein muistan).
    Ajoasentoa en ole saanut Avensikseen, yleensä saan aika monessa autossa hyvän ajoasennon. Olen aika normaali mitoissa 172/69 (no ehkä vähän pieni).
    Avensis pärjäsi hyvin Tuulilasin "kestotestissä", talvella ohjauksen kanssa oli ongelmia?? Tilat ovat Avensikessa kohdallaan ja ajettavuus varauksin. Huollossa täytyy käydä ehkä tavallista autoa usemmin jos testejä olen oikein ymmärtänyt. Mutta EI vikojen takia, Ave on luotettava. Jollakin voi olla tärkeä Aven viiden tähden turvallisuus.

      
  • Lainaus:
    20.10.2004 klo 21:07 9-3 Saabisti kirjoitti
    Lainaus:
    19.10.2004 klo 12:21 pilari kirjoitti
    Luotettava perusauto pitää olla.


    Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin Toyota.


    Hah, kukaan SAABISTI ei suosita tojotaa, taidat olla feikki ! :tongue:

      
  • Täytyy ottaa huomioon että Saabismi on sairaus. Kerran joku Saabbi äijä päätti olla auttamatta Opel-miestä jolla oli auto rikki kun lasissa oli tarra jossa oli:"Saabismi on sairaus".

      
  • Onko mielestäsi järkevää apinoida 20 vuotta vanhoja "lentäviä lausahduksia"? Auttaisitko itse autoilijaa, jonka takalasissa lukisi "Tuomas on ääliö"? Olipa se sitten totta tai ei.

      
  • Lainaus:
    23.10.2004 klo 19:57 Lefa kirjoitti
    Onko mielestäsi järkevää apinoida 20 vuotta vanhoja "lentäviä lausahduksia"? Auttaisitko itse autoilijaa, jonka takalasissa lukisi "Tuomas on ääliö"? Olipa se sitten totta tai ei.

    Joo, jos se olisi huumorilla. (jotkut on tosissaakin laittanut vihaisia tarroja) :wink:

      
  • Lainaus:
    23.10.2004 klo 19:02 Tuomas kirjoitti
    Täytyy ottaa huomioon että Saabismi on sairaus.


    Mikä Saabilla ajamisesta tekee sairasta ?

    Miten sairaus ilmentyy ?

    Vai olisko tuo hokema jonkun kateellisen keksintöä ?

      
  • Lainaus:
    23.10.2004 klo 18:21 Ruisku kirjoitti
    Lainaus:
    20.10.2004 klo 21:07 9-3 Saabisti kirjoitti
    Lainaus:
    19.10.2004 klo 12:21 pilari kirjoitti
    Luotettava perusauto pitää olla.



    Eihän tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin Toyota.


    Hah, kukaan SAABISTI ei suosita tojotaa, taidat olla feikki ! :tongue:


    Jos yhtään autoja tunnet, olet itsekin sitä mieltä, että Toyota on yksi luotettavimmista ja vähävikaisimmista autoista.
    Vastasin Toyota, koska yhtenä argumenttina oli "Luotettava perusauto".
    Ainakaan oma Saabini ei ole luotettava perusauto. Lukuisat pikkuviat sekä vahvana merkkivikana oleva DI-kasetti eivät oikein ole vakuuttaneet (viime kesänä teillejäänti DI-kasetin hajoamisen takia). Noita pikkuvikoja on ollut, ne eivät tosin paljoa häiritse, koska osaan/haluan itse huoltaa autoani, ei luotettavuus ole ihan ensimmäisenä auton valinnassa...on myös muita arvoja. Itselleni en Toyotaa haluaisi, koska sen ominaisuudet eivät minua miellytä, luotettavuus tosin on vaikuttavaa.
    Arvomaailmassani auto ei ole niin syvälle juurtunut, että olisin kykenemätön arvostamaan myös muita merkkejä kuin millä itse ajan..
    Niin, ja en mielestäni ole "feikki", mitä se sitten sinulle tarkoittaakaan... :wink:

      
  • Lainaus:
    24.10.2004 klo 13:59 Ruisku kirjoitti
    Lainaus:
    23.10.2004 klo 19:02 Tuomas kirjoitti
    Täytyy ottaa huomioon että Saabismi on sairaus.


    Mikä Saabilla ajamisesta tekee sairasta ?

    Miten sairaus ilmentyy ?

    Vai olisko tuo hokema jonkun kateellisen keksintöä ?


    Ihmiset ovat usein kateellisia Saab kuskeille. Saab on hyvä ei-ruostuva auto, hyvä talvella, kaunis ja turvallinen.

      
  • Lainaus:
    25.10.2004 klo 09:46 Tuomas kirjoitti
    Ihmiset ovat usein kateellisia Saab kuskeille. Saab on hyvä ei-ruostuva auto, hyvä talvella, kaunis ja turvallinen.


    Turvallinen se voi olla, mutta se se ei todellakaan ole kaunis.

      
  • Saabin "koemallit" ovat hienoja. Sekä 9-5 on kaunis auto, kaverini mielestä se on hieno farmarina. Markkinoiden sulavalinjaisen farmari ainakin melkein, vai?

      
  • Joo no jos totta puhutaan, minua ei hirveämmin kiinnosta miltä auto näyttää. Lähinnä kiinnostaa, mitä löytyy konepellin alta ja mille akselille voima välittyy.

      
  • Saabilta löytyy koneen alta potkua... :wink: Jotkut ei kai tykkää että se on etuveto. Saab 9-5 Aero sataseen 6,9s ja huiput 250km/h. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit