Audi A2

5 kommenttia

Olisiko kokemuksia kerrottavaksi Audi A2:sta?

- ajo-ominaisuuksista kesä- ja talvikelissä
- pikkuauto vaiko suuremman tuntuinen
- herkkyys tuulelle
- lämmityslaitten riittävyys pakkasissamme
(Onkohan auto ollut jossain talvivertailussa?)

- "moduulihuolto"; ja miten kovan työn takana on koko "konemuovin"
poisto
- pitkän huoltovälin mielekkyys

- kuljettajan tilan riittävyys pitkälle kuskille

- miten alumiinikori pitää ryhtinsä
- mitkä ovat sitten ruostealttiita paikkoja, kun kori on alumiinia
- auton tyyppivikoja

mhj


[mhj muokkasi tätä viestiä 27.10.2004 klo 13:26]
  
  • lämmityslaite on melko heikkotehoinen koska moottorikoot ovat pieniä = hukkalämpöä syntyy vähän. ei niin tuuliherkkä kuin vanha A mersu mutta kuitenkin tuuliherkempi kuin tavallinen henkilöauto. Melko pienet takatilat ja etutilat. pienemmät kuin esim uudessa A mersussa. ei mikään perheauto. enemmänkin menestyvän sinkun tai nuorenparin auto. melko kallis auto = omaperäisyys maksaa/erikoinen muotoilu ym. varaosat hinnakkaampia kuin vW:llä.

      
  • pitkä kytkinpolkimen liike vaatii totuttelua. vag konsernin tuotteissa on ollut paljon vesipumppuvikoja niin henkilö kuin pakettiautoissa samoin joissain malleissa lähinnä 1.4 litraisissa huohotinputki on herkkä jäätymään talvella.

      
  • takakontti ei ole koolla pilattu. pitkä huoltoväli on mainio ja toimiii loistavasti. minulla on ollut aiemmin yhdessä golfissa longlife järjestelmä ja samoin on nyt tässä uudessa. Auto ilmoittaa itse milloin on öljynvaihdon ja huollon aika. öljyä ei ole pahemmin tarvinnut itse 114 900 kilometrin ajohistorian aikana lisätä. Ehkä kaksi kertaa. minulla auto alkoi ilmoitella oljynvaihtotarvetta siinä 25000- 27000 km paikkeilla joilloin merkki summeri piippaa ja trippimittarissa näkyy aina käynnistettäessä teksti service oil. teksti ja summeri alkaa informoida kuljettajaa öljynvaihdosta hyvissä ajoin sillä kun service oil teksti syttyy autolla voi ajaa vielä 3000 km ja enemmänkin ennen pakollista öljynvaihtoa.

      
  • Ihan kiva pikku auto missä on hyvät ajo-ominaisuudet varauksin ja jopa suhteellisen hiljainen. Suurin moite on polkimissa mikä oli ainakin minulle erittäin vakava/paha asia. Jos on vähänkin isommat kengät niin painaa väkisin kaasua ja jarrua yhtä aikaa. Kun A2 oli kk käytössä piti aina miettiä mitkä kengät aamulla laittoi jalkaan että pystyi ajmaan - itse en sen takia sitä ostais. Olen myös ymmärtänyt ettei koko autoa enään tehdä koska se oli suhteessa aivan liian kallis.

      
  • Kiitos vastauksista. :)

    Käyttäjän kokemukset antavat hyvän lisätiedon.
    Autolehtien testit ja koeajot ovat perustietoa.

    Audi A2 on kallis hankinta, mutta mielenkiintoinen teos.
    Auton saisi kaiketi käytettynä vähän edullisemmin esim. Saksasta.
    Siellä niistä näyttää olevan runsas tarjonta.
    Tullin tilastoista heinäkuu/04 löytyy yksi tapaus.

    TüV:n käytettyjen autojen tilastoinnissa auto on saavuttanut saksalaisia
    ilahduttavan ensimmäisen tilan.
    ("Der Audi A2 ist besser als jeder Japaner, besser als jedes Auto überhaupt. Denn der A2 belegt beim TÜV Auto-Report 2004 den ersten Platz unter den 1- bis 3-jährigen Fahrzeugen." )

    Autohan pitäisi itse tutkia ja kokeilla, jotta voisi saada oman tuntuman.
    Sepä se aina ratkaisee lopullisesti valinnan.

    Ps.
    Mitähän "J Menninkäinen" mahtaa pitää autostaan?
    Huoltohinnoista kerroit toisella palstalla.

    mhj


    [mhj muokkasi tätä viestiä 28.10.2004 klo 09:33]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit