Onko kellään huomioita Citroen C3:sta - olen ostamassa kolme vuotta vanhaa 60 tkm ajettua C3:sta. Vaikutti hyältä, mutta käsitykseni ranskalaisista on se, että pikkuvikoja / sähkövikoja ilmenee - onko käsitykseni vanhanaikainen jo?
Onko kellään huomioita Citroen C3:sta - olen ostamassa kolme vuotta vanhaa 60 tkm ajettua C3:sta. Vaikutti hyältä, mutta käsitykseni ranskalaisista on se, että pikkuvikoja / sähkövikoja ilmenee - onko käsitykseni vanhanaikainen jo?
Ainakin kun katsonut jotain "kestotestiä" on huomannut että niissä on aikas paljon pikkuvikoja. Mutta kyllä ne sietää, ei niitä niin mahdottomasti ole ollut. Ja se tietysti riippuu yksilöstä, mutta jos on 60tkm ajettu, voi olla että siinä on korjattu ja huollettu hyvin että siinä ei olisi enää niin paljon vikoja. Audissamme ja Vectrassamme ei ollut enää oikeastaan vikoja ensimmäisen vuoden jälkeen (n.30tkm).
Unohda hyvä mies kaikki ranskalaiset. Ainakin Citroen ja Peugeot. Renut ny on vähän vähävikaisempia. Ranskalaiset on tehty välimerenmenttaliteettillä. Pikkuvikoja niin pirusti ( ja isojakin ), mutta ei ne välttämättä perusajoa ( = perillepääsyä) haittaa. Jos haluat että kaikki paikat pelaa edes muutaman vuoden, osta japsi tai korealainen. Fiat on se vihonviimeinen kapistus. Ainakin Suomessa tuo korjaustuntihintavaloitus on sitä luokkaa, että kun takuut on ohi, olet hukassa. Jos välttämättä haluat* Ranskalaisen, osta ehdottomasti täysylläpitosopimus.( * asennevamma ) Perheestäni poistuu vihonviimeinen ranskalainen ( C5) huomena ( 15.09 ).
Joo ei ranskis kannata. Xsara Picassosta jääty kaasu pohjaan talvella ja ne kylmäkäynnistykset. Pikku vikoja ilmeni joka kuukausi. Onneksi ei ollut mun auto.
Minulla ei ole ollut Citoenin kanssa käytännössä minkäänlaisia ongelmia. Liekö sitten jonkun muun kuin maanantaipäivän yksilö. Osta se C3 jos hinta vaan on kohdallaan. Kärjekkäiden kommenttien takana on kuitenkin aina vain yksi mielipide - tai päähänpinttymä.
Xsara Picassosta jääty kaasu pohjaan talvella ja ne kylmäkäynnistykset. Pikku vikoja ilmeni joka kuukausi. Onneksi ei ollut mun auto.
Mulla jääty Nissanissa kans jarru pohjaan, onneks ei ollut mun auto.
Uudessa Avensiksessakin saattaa mennä ohjaus erittäin huonoksi talvella. Escort on aivan tuskainen talviauto, vaarallisia luistoja jne. Eikä toimi. No ei saisi yleistää mut...
Kiitos kommenteista. Vaimo valitsi lopulta ja khyllä meillä nyt on C3 pihassa. Mukavahan se on ajaa ainakin.... Talvi on tulossa joten toivon parasta ja pelkään pahinta. Ekat 200 kilsaa ihan ok
Kolmas Citroen menossa ilman mtään ongelmia. Kokemusta sentään VW:stä, Audista ja Bemareista. Hintaluokassaan ainakin Xsara on ykkönen ja seon tosi!
Varustelu on ainakin hyvä, nykyään sen tilat eivät ihan vastaa "nykynormeja". Hienoja jos Citroenisi toimii, miksi vaihdoit Premiumista Citroeniin? Ihan uteliaisuuttani kysyn...
Kiitos kommenteista. Vaimo valitsi lopulta ja khyllä meillä nyt on C3 pihassa. Mukavahan se on ajaa ainakin.... Talvi on tulossa joten toivon parasta ja pelkään pahinta. Ekat 200 kilsaa ihan ok
Laita sitten vielä myöhemmin vaikka talvella palautetta että miten auto on toiminut. Ostit varmaan mukavan auton, onnea uudelle autolle!
Kylläpä niiden ranskalaisten autojen sähkövikaisuus taitaa alkaa jo olla mennyttä. Sähkövikoja (niin kuin muitakin) tietenkin löytyy, mutta niin löytyy kaikista muistakin. Toi C3 on kuitenkin sitikan perussetti, et uskosin, et kyllä sillä ihan huoletta pääsee matkaa taittamaan. Kaikillahan löytyy hyviä kokemuksia, mutta yksilöjä ne on kaikki autot. On C5 väyläongelmia ynnä muita. voin kertoa itsekkin muutaman, mm. 100tkm ajetun 4v. vanhan astran autom laatikan sekoamisen, moottorin ajoittaisen käynnistymättömyyden ja jakohihnan katkeamisen. 40tkm ajetun Golfin 1,5v moottorin totaalisen hajoamisen... Ostaa semmosen auton, missä on täydellinen huoltokirja ja muistaa, että liikkeestä ostaessa asiakasta suojaa 6kk kuluttajan suoja erinäisiä ilmeneviä vikoja ja ongelmia vastaan, niin hyvin pitäisi mennä. Itse taitan matkaa hyrdaulijousitetulla xantaialla, ja hyvin on toimeen tultu.
Tuntuu hassulta että joissakin kestotesteissä Citroen on pärjännyt hyvin. Mutta käsittääkseni ainakin Citroen C5 on todella vikainen auto. Jos taksikuskiin ja tilastoihin on luottamista.
Tuntuu hassulta että joissakin kestotesteissä Citroen on pärjännyt hyvin. Mutta käsittääkseni ainakin Citroen C5 on todella vikainen auto. Jos taksikuskiin ja tilastoihin on luottamista.
Mistä tilastoista noita vikoja voi etsiä?Olisi mielenkiintoista tutustua niihin C5:sen vikoihin.
Mistä tilastoista noita vikoja voi etsiä?Olisi mielenkiintoista tutustua niihin C5:sen vikoihin.
Itse olen nähnyt vanhemmista Tuulilaseista ja Tekniikan Maailmoista mutta niissä ei ole ollut kauheasti ainakaan erityisesti C5:sta. Tuulilasissa oli jotain muistaakseni. Helsingin Sanomissa oli juttu C5:sta ja se todettiin siinä ainakin luotettavaksi! Sitten kun minun piti etsiä niitä tilastoja vikaisista Citroeneista huomasin että Citroen Picasso oli luotettava tila-auto yhdessä jonkun Nissanin kanssa. No tällä kertaa en löytänyt tietoja muista kuin luotettavista Citroeneista vaikka koitin löytää tietoa vikaisista. En taida enää osata etsiä netistä tietoa, lehdistä on niin paljon helpompi lukea...
Ainakin kun katsonut jotain "kestotestiä" on huomannut että niissä on aikas paljon pikkuvikoja. Mutta kyllä ne sietää, ei niitä niin mahdottomasti ole ollut. Ja se tietysti riippuu yksilöstä, mutta jos on 60tkm ajettu, voi olla että siinä on korjattu ja huollettu hyvin että siinä ei olisi enää niin paljon vikoja. Audissamme ja Vectrassamme ei ollut enää oikeastaan vikoja ensimmäisen vuoden jälkeen (n.30tkm).
Unohda hyvä mies kaikki ranskalaiset.
Ainakin Citroen ja Peugeot.
Renut ny on vähän vähävikaisempia.
Ranskalaiset on tehty välimerenmenttaliteettillä.
Pikkuvikoja niin pirusti ( ja isojakin ), mutta ei ne välttämättä perusajoa ( = perillepääsyä) haittaa.
Jos haluat että kaikki paikat pelaa edes muutaman vuoden, osta japsi tai korealainen.
Fiat on se vihonviimeinen kapistus.
Ainakin Suomessa tuo korjaustuntihintavaloitus on sitä luokkaa, että kun takuut on ohi, olet hukassa.
Jos välttämättä haluat* Ranskalaisen, osta ehdottomasti täysylläpitosopimus.( * asennevamma )
Perheestäni poistuu vihonviimeinen ranskalainen ( C5) huomena ( 15.09 ).
Joo ei ranskis kannata. Xsara Picassosta jääty kaasu pohjaan talvella ja ne kylmäkäynnistykset. Pikku vikoja ilmeni joka kuukausi. Onneksi ei ollut mun auto.
Minulla ei ole ollut Citoenin kanssa käytännössä minkäänlaisia ongelmia. Liekö sitten jonkun muun kuin maanantaipäivän yksilö. Osta se C3 jos hinta vaan on kohdallaan. Kärjekkäiden kommenttien takana on kuitenkin aina vain yksi mielipide - tai päähänpinttymä.
Xsara Picassosta jääty kaasu pohjaan talvella ja ne kylmäkäynnistykset. Pikku vikoja ilmeni joka kuukausi. Onneksi ei ollut mun auto.
Mulla jääty Nissanissa kans jarru pohjaan, onneks ei ollut mun auto.
Mulla jääty Nissanissa kans jarru pohjaan, onneks ei ollut mun auto.
Uudessa Avensiksessakin saattaa mennä ohjaus erittäin huonoksi talvella. Escort on aivan tuskainen talviauto, vaarallisia luistoja jne. Eikä toimi. No ei saisi yleistää mut...
Kiitos kommenteista. Vaimo valitsi lopulta ja khyllä meillä nyt on C3 pihassa. Mukavahan se on ajaa ainakin.... Talvi on tulossa joten toivon parasta ja pelkään pahinta. Ekat 200 kilsaa ihan ok
Kolmas Citroen menossa ilman mtään ongelmia. Kokemusta sentään VW:stä, Audista ja Bemareista. Hintaluokassaan ainakin Xsara on ykkönen ja seon tosi!
Varustelu on ainakin hyvä, nykyään sen tilat eivät ihan vastaa "nykynormeja". Hienoja jos Citroenisi toimii, miksi vaihdoit Premiumista Citroeniin? Ihan uteliaisuuttani kysyn...
Laita sitten vielä myöhemmin vaikka talvella palautetta että miten auto on toiminut. Ostit varmaan mukavan auton, onnea uudelle autolle!
Kylläpä niiden ranskalaisten autojen sähkövikaisuus taitaa alkaa jo olla mennyttä.
Sähkövikoja (niin kuin muitakin) tietenkin löytyy, mutta niin löytyy kaikista muistakin.
Toi C3 on kuitenkin sitikan perussetti, et uskosin, et kyllä sillä ihan huoletta pääsee matkaa taittamaan.
Kaikillahan löytyy hyviä kokemuksia, mutta yksilöjä ne on kaikki autot. On C5 väyläongelmia ynnä muita. voin kertoa itsekkin muutaman, mm. 100tkm ajetun 4v. vanhan astran autom laatikan sekoamisen, moottorin ajoittaisen käynnistymättömyyden ja jakohihnan katkeamisen. 40tkm ajetun Golfin 1,5v moottorin totaalisen hajoamisen...
Ostaa semmosen auton, missä on täydellinen huoltokirja ja muistaa, että liikkeestä ostaessa asiakasta suojaa 6kk kuluttajan suoja erinäisiä ilmeneviä vikoja ja ongelmia vastaan,
niin hyvin pitäisi mennä.
Itse taitan matkaa hyrdaulijousitetulla xantaialla, ja hyvin on toimeen tultu.
Tuntuu hassulta että joissakin kestotesteissä Citroen on pärjännyt hyvin. Mutta käsittääkseni ainakin Citroen C5 on todella vikainen auto. Jos taksikuskiin ja tilastoihin on luottamista.
Tuntuu hassulta että joissakin kestotesteissä Citroen on pärjännyt hyvin. Mutta käsittääkseni ainakin Citroen C5 on todella vikainen auto. Jos taksikuskiin ja tilastoihin on luottamista.
Mistä tilastoista noita vikoja voi etsiä?Olisi mielenkiintoista tutustua niihin C5:sen vikoihin.
Itse olen nähnyt vanhemmista Tuulilaseista ja Tekniikan Maailmoista mutta niissä ei ole ollut kauheasti ainakaan erityisesti C5:sta. Tuulilasissa oli jotain muistaakseni. Helsingin Sanomissa oli juttu C5:sta ja se todettiin siinä ainakin luotettavaksi! Sitten kun minun piti etsiä niitä tilastoja vikaisista Citroeneista huomasin että Citroen Picasso oli luotettava tila-auto yhdessä jonkun Nissanin kanssa. No tällä kertaa en löytänyt tietoja muista kuin luotettavista Citroeneista vaikka koitin löytää tietoa vikaisista. En taida enää osata etsiä netistä tietoa, lehdistä on niin paljon helpompi lukea...