Mercedes Benz Vito 1996--2004

37 kommenttia
2»
  • En halua ostaa noin kallista autoa ihan uutena, arvonlasku on niin kauhea. XKR menee päästöiltään niin korkeaksi, ettei sellaisen tuomisessa Saksasta ole mitään järkeä, tuollainen 500 Mersu alkaa olla jo siinä rajoilla. Tuo 7-pykäläinen laatikko kuitenkin alentaa ilmoitettuja päästöjä aika kivasti, joten tuollaisen veroprosentti ei kasva paljoakaan 30% yli.



    Pienempi sportti on varmasti kiva kakkosautona, mutta itse haluaisin ajaa sillä kuitenkin suurimman osan aikaa, ei nuokaan talven räntäsateessa ja ruuhkassa ole kovin kivoja, vaika nuo ovatkin aivan fantastisia autoja ajaa. Noita on lisäksi vähän tarjolla automaattina ja toiveissa on pidempään jo ollut V8 kone. Haen siis autoa, jossa yhdistyisi sporttisuus mukavuuteen, eli aika lähellä perinteistä gran turismoa. Lisäksi kaiken maailman lelut olisi kivoja, niitä noihin ei saa. Oikeastaan tähän valintaani vaikutti myös se, että yksilössä minkä hankin, on lähes kaikki hilut mitä kuvitella saattaa.



    S5 olisi ollut myös optimaalinen, mutta sitä ei saa taas tomaatilla. Jokerina katselin hiukan Lexus SC:tä, mutta sen muotoilu ei ihan iske ja siinäkin pelottaa, saako sitä myytyä kenellekkän eteenpäin.



    335cia cabriolet oli toinen vaihtoehto, mutta sekään ei ole kasikoneella ja hyvä hankkia välillä joku muu kuin Bmw, niin ette pääse tällä palstalla haukkumaan täysin fanaatikoksi.. :sunglasses:

      
  • Ai ihan uutta autoa katselet? Minä luulin, että käytettyä. Juu, ja ollenkaan muistanut tuota uutta verosysteemiä. XKR:n hinta nousee aika pahaksi verojen jälkeen, vaikkei se nyt varsinaisesti sieltä luokkansa janoisimmasta päästä olekaan ilmoitettujen tietojen mukaan. Käytännössä XKR:n kone vetää kyllä soppaa aivan pohjattomasti jos ajelee vähänkään sporttisemmin.



    SL500 syö muuten melkein tismalleen saman minkä XKR:kin. SL 291 g/km, kun Jaguarin luku on 294 g/km. Kulutuksessa eroa siis vajaa 1 dl/100 km .Veroluokassa siis tuskin lienee mitään eroa? Nuo SL:n luvut siis nimenomaan sillä 7-portaisella vaihteistolla.

    XKR lienee hieman puhdikkaampikin.



    Lexus SC:hen en sekaantuisi missään nimessä. Minulla ei ole mitään Lexuksia vastaan, suurin osa hienoja autoja, mutta SC on saanut täysin tyrmäävän vastaanoton lehdistöltä. Ajettavuus on kuulemma kaikkea muuta kuin kunnossa.



    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/19863/lexus_sc430.html



    Itseäni on suoraan sanottuna alkanut jo vähän harmittamaan, etten hankkinut avoa. Noh, muuten auto on toiminut kuin junan vessa ja ominaisuudetkin ovat olleet aivan erinomaiset meikäläisen käyttöön. Ehkei sitä kaikkea voi saada, kun käytettyä hakee...

      
  • Ei, en ole uutta autoa ostamassa vaan vähän käytettyä. Meinasin tuoda auton Saksasta, jolloin siis veroprosentti lasketaan päästöjen pohjalta.



    En ole itse asiassa edes katsonut XKR:n päästöjä, yllättävän pienethän nuo ovat. Tuo kuitenkin menee hankintahinnaltaan liian kalliiksi, nuo ovat niin tuoreita, saksassakin nuo noin 70 te plus sitten Suomen verot.



    Tuossa hankkimassani päästöt ovat 268 g/km, joten veroprosentti on 30,8%, tuon kanssa vielä voi elää. SL samalla koneella ja 5-pykäläisellä päästää huomattavasti yli 300 g/km, joten ei kannata. Tuohan kone edustaa jo hiukan iäkkäämpää konesukupolvea, joten ei siinä mielessä paras vaihtoehto, mutta 7-pykälää ja 460 nm riittää kuitenkin vaivattomaan liikkumiseen, eikä kulutus ole älyttömän paha. Nythän tuo kone on korvattu uudella 5,5 litraisella 388 hv/530 nm tarjoavalla koneella, mutta menee meikäläiselle liian uudeksi ja päästöt ovat korkeammat kuin tuolla vanhalla 5 litraisella yhdistettynä 7 pykäläiseen.



    Juu, siksi tuo Lexus oli se "jokeri", hylkäsin sen aika alkumetreille, en ole sellaisella ajanut, eikä näköjään tarvitsekkaan ajaa. Kattosysteemi siinä olisi vaan fiksu.



    Olen varma, että vuoden sisällä haluan avoauton takaisin, mutta kokeillaan nyt vähän aikaa taas umpiautoa. Olet oikeassa, käytetyssä harvoin yhdistyy ihan kaikki haluama.

      
  • Kokeilussa oli pari päivää Transporter vm. 2007, ajettu muutamia tuhansia, automaatti.



    Ja sen voin unohtaa: moottorin ääni oli aivan KAMALA kuunneltavaksi, ja auto on mielestäni ylihintainen.



    Tässä kohtaa mersun dieselit ovat minun korvalleni dieseleiksi ihan kelpoja.



    Vitoja on paljon, mutta useimmat melko pahassa kunnossa, tai ilman ilmastointia. Jatkan kenties siistin Viton etsintää joskus myöhemmin, juuri nyt puulaakiin hommattiin Nissan kingcab :xmas:

      
  • Onhan Mercedes Vito loistava ajettava vertaillessa kilpailijoihin,ja tehokkaimmat versiot kulkevat hyvin,eivätkä kuluta paljoa...ainut kilpailukykyinen vaihtoehto VW Transporter.

      
  • Minä antaisin raksaurakan sellaiselle henkilölle, joka saapuu paikalle siistikuntoisella Hiacella.

      
  • Minusta avolava-Moskvitsh olisi tosi rakentajan peli,kun talo olisi valmis,niin Mossenkin voisi ajaa suoraan metallinkierrätyspisteeseen...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit