Peugeot 206 SW aut. - Maan Auto Oy:n suhtautuminen

5 kommenttia

Omistan Peugeot 206 SW aut. farmari, vuosimalli 2006, ajettu 9500 km. Auto on 2,5 vuotta vanha. Takuuajan päätyttyä 2 vuoden jälkeen autoon ilmestyi ensimmäinen vika: Moottorin ohjausyksikkö hajosi ja korjauskulut n. 1250 €. Maan Auto ei hyväksynyt takuuseen vaikka autolla silloin oli ajettu n. 5000 km. Seuraava vika 9700 km jälkeen - auto 2 v. 7 kk, automaattivaihteisto hajosi. Korjausarvio HUOM. yli 8.000 €. Maan Auto ei hyväksynyt takuuseen. Eli 2,5 vuotta vanha auto, ajettu 9700 km, toistaiseksi korjauskuluja n.9.500 € eikä maahantuoja suostu korvaamaan. Kuitenkin pitkän suostuttelun jälkeen lupasivat 1500€ eli minulle jää 8000 €.



Maan Auto ilmoitti syyksi, että ostin auton toiselta vähittäiskauppiaalta. Olen yrittänyt selittää että auton virheet johtuvat sen heikosta laatutasosta (maanantaikappale) eikä suinkaan omistajasta. Maan Auto ei suostu edes keskustelemaan asiasta. Mainittakoon että Maan Auto on tounut auton maahan ja sen tytäryhtiö Automaa on alunperin myynyt sen, Joten kaikki myyntivoitot ovat tulleet Maan Auto konserniin. Myös huollot on hoidettu Automaassa



Johtopäätökseni: En enää koskaa osta enkä suosittele Peugeotia kenellekään, kun korjaukset heti takuuajan jälkeen ovat jopa 42% uuden auton kokonaishinnasta ja maahantuoja ei vastaa auton huonosta laadusta johtuvista vioista.

  
  • Sinuna en jättäisi asiaa tähän, koska onhan tuo nyt naurettavaa että noin vähän ajettuun autoon menee noin kalliita osia tuosta vaan. Paikallinen kuluttajaneuvoja varmaan osaa auttaa asiassa eteenpäin. Se,että varsinainen takuu on loppunut, ei poista myyjän vastuuta asiassa. Ja onhan tuo ÄÄRIMMÄISEN huonoa mainosta....



    http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu+ja+takuu+autokaupassa.pdf

      
  • Kyllä valmistajalla ja maahantuojalla on vastuu takuuajan jälkeenkin auton toimivuudesta tietyin ehdoin. Esim. tuo automaatin hajoaminen kuulostaa kyllä todellakin valmistusvialta, alle 10tkm ajettu... kuten edellinen kirjoittaja jo ehdotti, eikun yhteys oman paikkakunnan kuluttajaviranomaisiin ja sieltä varmasti saa hyvät ohjeet miten edetä.

      
  • Entisenä Pösön omistajana en voi muuta kuin ottaa osaa ongelmaan. Vuoden aikana itsekin kävin korjaamolla parikymmentä kertaa. Omaan piikkiin meni kaikki.

      
  • Kuluttajariitalautakunta on ehkä parempi paikka ottaa yhteyttä:

    http://www.kuluttajariita.fi/

      
  • Kyllä tuo osoite on varmasti parempi kuin esim. Maan vaivaan yhteyden otto.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit