Lancia Delta Integrale

5 kommenttia

Ei voi mitään, tämä rallipolkujen klassikko on pyörinyt unissani jo vuosikausia. Asialle täytyy tehdä jotain...mistäköhän tällaisen saisi alle?



Onko kenelläkään mitään kokemusta autosta, suosituksia (normal vs. Evo vs. Evo II), linkkejä...mitään?



Haluaisin tämmöisen tulevina vuosina hommata ja pistää priimakuntoon. Siinä olisi kaikki autot mitä koskaan tarvitsen.



Hyvää juhannusta!

  
  • hieno klassikkohan tuo tosiaan on. Pala rallihistoriaa.



    Taitavat olla suht harvinaisia, nettiautossa ei ollut kuin kolme yksilöä.

    Joskus olen jossain rallissa bongannut faneilla tuollaisen, mutta siihen valitettavasti rajoittuu kokemukseni niistä.



    tuollaiset haaveilut kannattaa ehdottomasti toteuttaa, tuollaisen fantastisen auton omistamisen iloa ja ajamisen hauskuutta ei mikään hintalappu korvaa! Onnea etsintään!

      
  • Fiat-foorumilla on oma keskustelualue Lancioille. Keskusteluissa pyörii käsittääkseni useampikin Integralen omistava.



    www.alfabbs.fi



    Tuo on Alfa foorumi, mutta varmasti osaavat neuvoa myös Integralen ostajaa.



    Kannattaa varautua siihen, että hyväkuntoiset gralet eivät ole ihan halpoja autoja ikäisikseen. Hyväkuntoiset maksavat päälle kymppitonnin jopa Saksassa. Evoluzioneista ei kympillä kannata edes haaveilla. Hyväkuntoiset evoluzionet ovat saksassa n. 20 k€ pelejä.



    8v ja 16v malleissa on koneen lisäksi eroa nelivetojen voimanjaossa. 8v on jaolla 56/44 ja 16v 47/53. 16v mallissa on myös ABS jarrut olleet vakiona. 16v on ainakin luvattujen arvojen mukaan ripeämpi kulkija aika selvästi. (16v 0-100km/h 5,5s 220 km/h vs. 8v 0-100km/h 6,6s 214km/h) 16v mallissa taitaa olla tehoa jopa enemmän kuin on ilmoitettu aika monen mukaan.



    Integtale Evoluzionen alustaa onkin sitten päivitetty aika tavalla. 16v koneessa 210 hv.



    Evoluzione II onkin sitten jo varustettu ECU:lla. Ecu on käsittääkseni suurin uudistus tuossa mallissa. Tehoa 215 hv.



    Fifth Gearin klassikkoautotestissä 8v Integrale oli muuten samanikäistä M3 puimuria nopeampi.



      
  • Raharikkaallehan löytyy sitten Delta S4 Stradale, joka on B-luokan ralliauto kilvissä.

      
  • Kiitoksia vastauksista. Täytyy seuraavaksi tutustua tuohon Alfa-palstaan. Noin 20-40 epäilinkin tähän uppoavan, 16v Evoluzione olisi gutaa.

      
  • simppa:

    Raharikkaallehan löytyy sitten Delta S4 Stradale, joka on B-luokan ralliauto kilvissä.




    Delta S4 näkyy tosiaan olevan hinnoissaan, alkaen vähän yli 140K. Ylipäätään myynnissä olevat yksilöt on harvassa, kukapa tuollaisesta haluaa luopua ja kun autoa on valmistettu vain sääntöjen edellyttämä määrä. Siviilimalli antaa tosin ainoastaan kalpean aavistuksen siitä millainen B ryhmän rallipulkka on ollut aikoinaan.



    http://www.carclassic.com/stock.asp?Ref=EE50&Lang=en



    Mielestäni B ryhmäläisten kingi, jollain tapaa pelottavakin auto.



    https://www.youtube.com/watch?v=8LY_u_xnUls

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit