Elämää suuremmat viat

10 kommenttia

Otsikko on ehkä hiukan yliampuva, mutta kuitenkin...



Monella palstalla itketään, että mun Taunuksesta irtosi ovi ja maahantuoja pitäisi saada vastuuseen teoistaan, kun 28 vuoden jälkeen rauta antoi periksi.



Itselläni on ainakin aika kullannut monta vikaa ja joukkoon taitaa mahtua urbaaneja legendojakin. No, tämän kuulin korjaamolla työskentelevältä tutultani:



BMW oli sammunut kaupungin sisääntulotien varteen, sillä ilmeisesti kipinä oli kadonnut. Asiakkaan mukaan kone pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt. Auto käskettiin hinauttamaan korjaamolle.



Hinuri saapui paikalle ja toi auton reilun kymmenen kilometrin päässä olevalle korjaamolle. Perillä mekaanikko otti auton työn alle ja heti ensi töikseen huomasi, ettei kone pyörinyt. Purkutöiden jälkeen todettiin, että pata oli leikannut kiinni lähes yhdeksi puuksi.



Mitä oli tapahtunut?

  
  • kolmen pisteen vihje?

      
  • Auton moottori ei ollut leikannut kiinni vielä tien varteen sammumisen aikaan.

      
  • Auto hinattiin vaihde päällä, moottori pyöri koko ajan ? Hinattu etupyörät ilmassa, mutta takapyörät tiessä.

      
  • Jep, oikea vastaus.

      
  • Kerran kasatessani yhtä mottia "venäläisellä momenttiavaimella" venakoneiston yksi pultti naksahti, vartti takas ja kaikki hyvin! :sunglasses:

    Tosin muutaman päivän päästä "ampu koko koneisto" irti, meni venat ja kampura, mutta sellaista tekevälle kossille sattuu! :cry:

    Sen jälkeen en yleensä ole käyttänyt "venäläistä momenttiavainta"! :innocent:

      
  • Aikoinaan olin sekaantunut yhteen ralli-Volvoon, jonka ohjaksissa oli oikein nimimiehiä.



    Autossa oli kiusallinen maavuoto, joka tyhjensi akun päivässä. Sähköjärjestelmään tehtyjen moninaisten muutosten takia vikaa ei edes yritetty korjata, vaan autoa säilytettiin jyrkän ajoluiskan päässä keula alaspäin ja liikkeelle lähdettiin "mäkistartilla".



    Yhden käynnistyksen yhteydessä kaikki meni kuten aikaisemminkin, mutta pienen köhäyksen ja nytkähdyksen jälkeen metallipalat helähtivät päällystetylle luiskalle. Asiaa tutkittaessa huomattiin, että kiertokanki oli nurjahtanut ja tullut lohkosta läpi. Mitä oli tapahtunut?

      
  • Oiskohan yritetty pakki päällä käyntiin? :sunglasses:

      
  • Hyvä arvaus, mutta ei osunut tällä kertaa.



    Ennen käynnistystä lohko liikkuvineen oli kunnossa, eikä kyseessä ollut käyttövirhe.

      
  • Ylempänä olevasta tankista oli valunut bensaa sylinteriin asti. Mäntä yritti tätä bensaa puristaa kasaan.

      
  • Oikein!



    Yksi jyhkeän tuplakaasutinpatteriston neulaventtiileistä vuosi ja bensa pääsi valahtamaan sylinteriin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit