Paskan Myivät

7 kommenttia

Ostin 02.04.2004 Ensimmäisen ja ehkä viimeisen Mersun E200cdi vm.99 merkkiliikkeestä.
Ajattelin että on turvallinen ostopaikka.
Autotohtorille vein sen 08.04.2004.
Tyhmyyttäni olisi pitänyt tietysti viedä ennen ostopäätöstä
Vikalista oli aika
pitkä : jarruletkut pykineet, etujarrut puolsi, jarrulevyt kierot edessä ja takana, oikea pallonivel väljä, tuulilasin pesulaite ei toiminut, savutusarvo liian suuri ja moottorilämpö
alhainen. Myyjä otti auton korjaamolle ja ilmoitti että suuttimet on vaihdettava ja että minun osuus ko. remontista olisi 900e sisältäen alapallonivelen. Muihin vikoihin myyjä ei ottanut kantaa. Tuo 900e siitä syystä että tein ko. autotalon ns. ostoturvasopimuksen, jossa kulut ”laitetaan puoliksi.”
ja takuu on 4kk tai 10000km

Tuulilasinpesulaitteen korjasin itse ja huomasin että se oli joskus korjattu vulkanoivalla teipillä ja oli vulkanoinut koko letkun tukkoon. Myyjän ohjeen mukaan katkaisin letkun ja laitoin pätkän tavallista letkua väliin mutta huomasin että letkun sisällä kulki kaksi sähköjohtoa. Myyjä ei tiennyt mikä merkitys niillä oli, eikä sitä tiennyt liioin pikahuoltokaan. Onko kellään tietoa?

Heinäkuussa vasen etujarru meni jumiin. Taas vein auton ko. merkkiliikkeeseen, jossa asentaja ”väljensi” männän liikettä
sorkkaraudan ja CRC:n avulla. Lasku tuli perässä; 37e.

Syyskuussa hajosi starttimoottori. Ostin ja asensin vaihtostartin itse, koska myyjä merkkiliikkeessä totesi ettei se kuulu heille, koska kyseessä on ns. kuluva osa. Ensimmäisillä pakkasilla huomasin ettei Webasto toimi. Otin jälleen myyjään yhteyttä jolloin hän totesi ettei asia kuulu heille.


19.11 auto sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.
Auto kuljetettiin lavetilla merkkiliikkeeseen, jossa ilmennyttä vikaa alettiin etsiä. Aluksi vaihdettiin erilaisia osia, mm. common rail -putki vaihdettiin koska paineet eivät nousseet kuin 60bariin. Tämä ei kuitenkaan auttanut eli vika ei ilmeisesti ollut siinä. Sitten kokeiltiin uutta korkeapainepumppua; ei ollut vikaa tässäkään.
Uusittiin moottorinohjauslaite ja siinä todennäköisesti vika oli, koska auto nyt n. kuukauden
”kokeilujen” jälkeen toimii. lasku 2250e vian aiheuttaja oli kuulemma Webaston kellon ja joidenkin
muiden johtojen yhteen hankautuminen.

Kaikkein huvittavinta oli kun menin tänään 16.12.04 hakemaan ”kunnossa” olevaa autoani niin
se ei lähtenyt käyntiin. Joten korjaus jatkuu , pitäisikö poistaa rekisteristä ettei autovero juokse.
Myyjä eli MEGA-AUTO Lahdesta ei edelleenkään halua ottaa mitään vastuuta


Nyt eletään 28.1.2005 ja edelleen auto on MEGA-AUTOSSA korjattavana eikä vieläkään ole varmaa tietoa milloin on
kunnossa.

Ps. Pitäiskö viedä se johonkin AUTOKORJAAMOLLE

  
  • On tuossa sitten ollut kestämistä. Toivottavasti tuo on poikkeustapaus..., vai onko?

      
  • Et sitten ole harkinnut sanoa Mega-autolle ottavasi yhteyttä kuluttaja-asiamiehelle. Monesti pelkästään vihjaus saa asiat luistamaan.

      
  • Siinä firmassa ei osata korjata/huoltaa autoa. Nyrkkipajakin tekisi kuukaudessa uuden auton. Mielestäni ostoliikkeen palveluksessa ei ole koulutettua henkilökuntaa. Yritä purkaa koko kauppa jos enää mahdollista.

      
  • Jos ne saavat auton vielä ajokuntoon ja olet kyllästynyt korjaamokäynteihin, niin aja se välittömästi autoliikkeeseen ja vaihda Toyota Corollaan, niin uuteen kuin rahat riittävät. Automurheet kaikkoavat jopa 20 vuodeksi.

    Eurooppalaiset autot ovat paskoja. Sen jälkeen kun japsit ovat perustaneet tehtaita Eurooppaan, niin heidänkin tuotteiden laatu on heikentynyt, kun osia on ollut paremmin saatavilla takuukorjauksiin ja kokoonpanon ovat hoitaneet vähemmän työintoiset ja -taitoiset ihmiset.

    Ja Webaston, Eberin tms. asentaminen Eurooppalaiseen autoon on harmien kerjäämistä. Auton suunnittelun ja asentajien taso ei riitä.

    nimim.
    Aika tyytymätön VW Passat TDI Syncro vm.98 (aikoinaan uusi) + Eber -autoilija (ent. Nissan Primera -suhari)

      
  • Lainaus:
    28.01.2005 klo 22:06 mikahe kirjoitti
    Eurooppalaiset autot ovat paskoja. Sen jälkeen kun japsit ovat perustaneet tehtaita Eurooppaan, niin heidänkin tuotteiden laatu on heikentynyt, kun osia on ollut paremmin saatavilla takuukorjauksiin ja kokoonpanon ovat hoitaneet vähemmän työintoiset ja -taitoiset ihmiset.

    Turkki on onneksi vielä Euroopan ulkopuolella, nimittäin Turkissa valmistetaan Corollat jostain -02-03 alkaen! Avensikset Englannissa, ja kaikilla merkeillä paljon entisen Itä-blokin maissa. Työmoraali lienee heikompi, vaikka uskoisi tahtoa olevan näyttää. Ilmeisesti kilometritehtaalla duuni on duuni, ja nykypäivän kulutus-heitä-jätä-paska trendi ei innosta ketään mihinkään.
    Japanilaisilla on paljon kurinalaisempi kasvatus, kunnioitus, moraali, ei Mäkkäri-Hodari meininki, heitä veke, mieluiten roskiksen ohi. Eivätkä tuo vierastyömaalaisia omaan maahansa, vaan viitsivät edelleen vääntää itse.

      
  • Sähköjohdot pissapojan letkussa ovat ilmeisesti sulatusta varten.

      
  • Oliko edes nuo laskut oikean kokoisia? (itse en osaa arvioda, enkä tiedä, mitä noista kuuluisi maksaa)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit