Onko enää paineita?

9 kommenttia

Tapsan V70 on aloittanut jo kolmannen sadan tuhannen kiertämisen mittariin.

Tuli vaihdettua sytytystulpat ja mittattua samallla puristuspaineet.



Arvatkaapa mitkä ovat 103kW 5 -koneen puristuspaineet ja vaihtelu.



Helpotetaan sen verran, että Alfamer antaa haarukaksi 13-15 bar





:smile: :smile: :smile:

  
  • Arvaan, että paine oli 14,5 ja vaihtelu 0,5.

      
  • Paineet 15,0 ja 15,2 välillä!

      
  • Karsta nostaa paineita!

      
  • Tuskin on karstasta kyse, mutta jos paineet ei olisi ollut kohdallaan, olisi ollut erityisen paljon syytä huolestua. Moottori ei minusta saa vielä olla kulunut noilla kilometreillä. Taitaahan moottori olla yksi auton kestävimmistä komponenteista.

      
  • Minkä vuosimallin V70 Tapiolla on?

      
  • Puristuspainemittaus ei oo hirveen tarkka, mosassa saa olla aika paljon pielessä, ennen kun se painemittauksessa näkyy. Pitää melkein jo olla männänrenkaita poikki tai venttiilistä pala poissa ennen kun tulokset eroaa.

    Mulle kävi muutana vuosi sitten, et ostin sellaisen auton, mistä oli pakonokka katkennut ja ajopeli oli käyny merkkiliikkeessä tutkittavana, et muuta ei oo menny ku nokka. No, vaihdoin nokan siinä parkkipaikalla ja eiku vehkeet tulille ja kolomellahan se käydä päkättää. Kotona sit kantta irti ja yhen pytyn molemmat pakovenathan siinä ol solmussa. Onneksi ei maksanu venttaalit ku 9ecua kipale, niin ei menny puihin sen homman katteet. Että se puristuspaine mittauksen luotettavuudesta. Ohivuoto mittaus on paljon tarkempi.



    Mitä taas tulee tuohon Tapsan autoon niin eikös se Volvon ahtamaton vitonen sen puol miljoonaa mene, ilman suurempaa murhetta, jos ei mitään vahinkoa satu. Yhen kaverin volvosta meni muistaakseni kiertokangen laakerit vähän reilun 200tkm ajettuna, mut en oo ainakaan kuullut että olis kovin yleistä.

      
  • Aika hyvin jos vaihdoit nokan parkkipaikalla! :hug:

      
  • No kyseessä oli japsi auto, joihin nokan vaihto on aika simppeli homma. CA18DET oli kone.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit