kokemuksia volvosta?

22 kommenttia

ostin juuri vanhan volvo 940 gl:n matalapaineturbolla
merkki on minulle uusi kokemus joten olisi tosi mukavaa
saada vinkkejä/tietoja kokeneemmilta merkin ystäviltä.

  
  • 960 on tuttu mutta se taitaa olla ihan täysin eri auto, vai? Itse en ole huomannut niissä oikeastaan mitään eroa, näin nopeasti tarkkailen. Joku pieni ero niissä kai on, mutta onkohan niissä samoja ominaisuuksia?

      
  • Lainaus:
    30.01.2005 klo 12:56 Tuomas kirjoitti
    960 on tuttu mutta se taitaa olla ihan täysin eri auto, vai? Itse en ole huomannut niissä oikeastaan mitään eroa, näin nopeasti tarkkailen. Joku pieni ero niissä kai on, mutta onkohan niissä samoja ominaisuuksia?


    Olipa Tuomaksella taas kokemuksia. 960:n peruskori on sama kuin 940:ssä, sen sijaan takapyörien tuenta siinä on nk. Multilink, kun 940:ssä on jäykkä taka-akseli. Moottoritkin eroavat: 960:ssa on uudempaa suunnittelua edustavat 6-sylinteriset rivimoottorit, kun taas 940:n bensakoneet ovat perinteisiä 4-sylinterisiä.

    Takavetoiset Volvot loivat automerkin hyvän maineen kestävien autojen valmistajana, joten hyvin pidetyn 940:n kanssa voi odottaa huolettomia kilometrejä.

      
  • Lainaus:
    30.01.2005 klo 13:19 MatLog kirjoitti



    Olipa Tuomaksella taas kokemuksia. 960:n peruskori on sama kuin 940:ssä, sen sijaan takapyörien tuenta siinä on nk. Multilink, kun 940:ssä on jäykkä taka-akseli. Moottoritkin eroavat: 960:ssa on uudempaa suunnittelua edustavat 6-sylinteriset rivimoottorit, kun taas 940:n bensakoneet ovat perinteisiä 4-sylinterisiä.

    Kiitos vastauksesta. No ei paljon tostakaan Volvosta ole kokemuksia. Nyt sentään tiedä noin erot kun kerroit, muuten olisin TAAS saanut ihmetellä tyhmänä.

      
  • kiitos kommenteista mutta olisko tietoa mihin kohtiin
    vois erityisesti kiinnittää huomiota.kai sellaisiakin löytyy

      
  • Volvo 940/960 vikoja:


    jarrut puoltavat, laahaavat, palat kuluneet, käsijarru heikkotehoinen
    moottorin ja vaihteiston öljyvuotoja
    sylinterikannen tiivistevuotoja
    polttoainepumpun relevikoja
    sytytyselektroniikan vikoja
    sytytyskaapelivikoja
    nelisylinterisissä turboissa kannentiivisteen palamisia jäähdytysjärjestelmän vuodon takia
    laturivikoja
    dieseleissä kiilahihnavikoja
    happianturi viallinen
    taka-akseliston tuennassa väljää
    vuosimalleissa -95-97 turboahtimen kuumeneminen vahingoittaa jarrutehostimen kalvoa aiheuttaen jarrutehostimen tehon heikkenemisen

    Mutta kumminkin Volvo 940/960 on vahvan ja luotettavan auton maineessa

    :smile:

      
  • Auto on aika sellainen tukeva peli, ajettavuudessakin, jousitus on löysä voisiko sanoa jenkkimäinen. Kaverini joka on minua hieman pidempi eli n.176 cm, hänellä on melko pitkä selkä kuin ,niin hänellä ottaa pää melkein kattoon. (pää n.5 cm päässä katosta)
    Toiset väittää että autossa on paljon vikoja mutta toiset sanoo ettei ole. Mutta käsitykseni mukaan autossa on vikoja mutta vähän vikoja.
    (tämä "toiset väittää"-juttu, mutu-puhetta, mitä olen lukenut)

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 30.01.2005 klo 16:06]
      
  • heh heh heh heeeee

      
  • Lainaus:
    30.01.2005 klo 16:01 volvonisti kirjoitti
    heh heh heh heeeee

    Eikö vikalista kelpaa, tuo löytyy Helsingin Sanomien sivuilta. Minä ainakin luulen sen pitävän paikkaansa, on siihen niitä laitetukin. Tutun 960:ssa ei ole mielestäni ollut vikoja pahemmin. :smile:

      
  • hekotteluni olikin hermostunutta suupieliä nykivää
    tuskaista irvistelyä kun ei tiedä mitä tuleman pitää.

      
  • Lainaus:
    30.01.2005 klo 16:08 volvonisti kirjoitti
    hekotteluni olikin hermostunutta suupieliä nykivää
    tuskaista irvistelyä kun ei tiedä mitä tuleman pitää.

    Mielenkiintoista kerro lisää... :smile:

      
  • no,kaikki alkoi vuonna 1970 kun.........äh se on niiiin pitkä juttu

      
  • Lainaus:
    30.01.2005 klo 11:45 volvonisti kirjoitti
    ostin juuri vanhan volvo 940 gl:n matalapaineturbolla
    merkki on minulle uusi kokemus joten olisi tosi mukavaa
    saada vinkkejä/tietoja kokeneemmilta merkin ystäviltä.

    Taitaa tämä TM foorumi olla heikko paikka vinkkien saamista varten. Käypä www.volvolandia.com tuolla niin saat 100x paremmin vinkkejä yms. tietoutta.

    Kilometrejä ei kannata pelätä. 200/700/900 sarjoilla on sääntö (eikä poikkeus) että ajetaan vähintään 500 tkm. 1000 tkm on ihan normaalia sekin.
    http://www.volvolandia.com/landia/index.php?board=1;action=display;threadid=17005

    Tämä varsinkin on hauska.. :smile:
    http://www.volvolandia.com/landia/index.php?board=1;action=display;threadid=17021

      
  • Hezaurukselta tuli oikein perusteelliset tiedot. Taitaa olla kovakin volvomies. :smile:

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 09:55 Tuomas kirjoitti
    Hezaurukselta tuli oikein perusteelliset tiedot. Taitaa olla kovakin volvomies. :smile:

    Jos ei nyt volvomies niin omistaja kuitenkin. Turhaa hypetystä ei täältä suunnalta irtoa. Auto se on muitten joukossa, volvokin..

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 14:42 Hezaurus kirjoitti


    Jos ei nyt volvomies niin omistaja kuitenkin. Turhaa hypetystä ei täältä suunnalta irtoa. Auto se on muitten joukossa, volvokin..


    Enhän minä mitään pahalla. Osoite vain oli ihan kiva ja sivutkin, Volvolandia vaikuttaa vain niin Volvofanaatikoiden sivulta. :smile:

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 14:51 Tuomas kirjoitti
    Enhän minä mitään pahalla. Osoite vain oli ihan kiva ja sivutkin, Volvolandia vaikuttaa vain niin Volvofanaatikoiden sivulta. :smile:

    On siellä tavallisiakin käyttäjiä. Foorumi on ihan vastaava kuin bimmerin, audin, seatin, jne.. vastaavat. Jos auton vikoja pitää selvittää tai neuvoja kysyä niin kyllä se fanaatikko kaikkein todennäköisimmin sen vastauksen tietää. Sitten kun tuollaisella foorumilla on käyttäjiä/fanaatikkoja paljon niin aika hyvällä todennäköisyydellä sieltä oikean tiedon saat.

    Jos vähänkään enemmän tutustut ko. foorumiin niin huomaat että paljonhan siellä on vika-asiaa. Se ei silti tarkoita sitä että volvot olisivat jotenkin enemmän vikaisia. Se tarkoittaa sitä että tuolla foorumilla on paljon hyvää tietoutta volvon korjaamisesta. Sama homma kun menisit sairaalan odotushuoneen perusteella sanomaan että kaikki ihmiset on sairaita.

    Sitten kun ottaa huomioon esim 100/200 sarjan iän 1962-1993 (12-43 vuotta) niin olisihan se aika kumma jos noissa ei mitään laittoa olisi..

      
  • Tiedätkö Audifanaatikkojen nettiosoitteen? Opel Club Finlandin sivuilla käyn välillä, mutta Audeistakin olisi kiinnostava lukea.

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 10:18 Tuomas kirjoitti
    Tiedätkö Audifanaatikkojen nettiosoitteen? Opel Club Finlandin sivuilla käyn välillä, mutta Audeistakin olisi kiinnostava lukea.

    Laitoin hakukoneeseen "audi fun club" , haku suomenkielisisltä sivuilta.
    Löytyi ainakin: http://www.audiclub.fi/
    Kokeilepa Tuomas hakukonetta joskus (altavista, google jne)

      
  • Kiitos. Kyllä googlea on tullut käytetty ja onhan sieltä tietoa löytynyt. Mutta välillä on vain vaikeaa löytää sopivia hakusanoja että google löytäisi kohteen. Tässä tapauksessa en ollut kokeillut etsiä googlesta näitä Audifanatiikkosivuja. :smile:

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 10:18 Tuomas kirjoitti
    Tiedätkö Audifanaatikkojen nettiosoitteen? Opel Club Finlandin sivuilla käyn välillä, mutta Audeistakin olisi kiinnostava lukea.


    Ja toinen on www.ultimatevw.fi josta löytyy kaikkea VW konserniin liittyvää.

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 13:38 jalkkis kirjoitti

    Ja toinen on www.ultimatevw.fi josta löytyy kaikkea VW konserniin liittyvää.


    Kiitos. Todella ammattimaisen ja hienot sivut. Varsin mielenkiintoiset. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit