Kertokaapa nissan almeran omistajat käyttökokemuksianne almerasta vuosimallista -00 eteenpäin.Mahdollisia ongelmia ja vikoja joita on ollut?
Jos ei täältä löydy Almeran omistajia. Katso sitten vaikka TM:n vanhaa kestotestiä (muistaakseni se oli TM:n kestotesti, en ole ihan varma) siinä se todettiin kyllä luotettavaksi peliksi. Korjaaja sanoi että Nissania on kaikesta helpoin korjata.
vaidoin juuri nissanin pois mutta ei siksi että siinä vikaa olisi ollut.kyllä minulle jäi kuva että se on japskien parhaimmistoa. itsellä vaihdettiin kuskin penkin selkänoja takuuna ei mitään muuta murhetta.huollot ihan siedettävissä hinnoissa(merkkiliikkeessäkin) parasta antia mielestäni moottori.tosi nuuka kulutus vaikka en mitään säästöajoa harrastanutkaan.toisten jalkoihin ei myöskään tarvinnut jäädä ellei halunnut.
[volvonisti muokkasi tätä viestiä 30.01.2005 klo 11:49]
Jo kolmas Almera on alla (vaihdettu keväällä 04, mittarissa nyt 9700Km). Ainoa "oikea vika" oli ensimmäisessä vuoden 96 mallissa takuuseen korjattu toisen ajovalon korkeussäätö. Erittäin huoletonta on kyyti ollut ainakin 3-4 vuoden vaihtovälillä - riittää, kun käy bensamittarilla ja määräaikaishuollossa. Toisin kuin volvonisti tuossa kirjoitti, niin kulutuslukemat omat mielestäni aika korkeat (1.8 koneella tahtoo näin talviaikaan palaa kymmenkunta litraa satasella. Suurin osa on tosin lyhyttä kaupunkiajoa ja Webastokin lisännee hieman keskikulutusta).
EI PAHEMMIN VALITETTAVAA EKALTA 5000 KM:LTÄ, AUTO KULKEE VAKAVASTI JA KONEESSA PUHTIA TARPEEKSI ( 1.8L ). AUTO VM.-00 JA AJETTU VASTA 30 000 KM. EKA AUTO, MISSÄ EI PESUVESI SIIRRY SIVUIKKUNAA LIKAAMAAN. AINOA PIKKUVIKA HETI OSTETTUANI OLI KUN LÄMPPÄRIN SÄÄTIMIEN VAIJERIEN KIINNIKKEET HAJOSI JA LAITE PUHALSI SITTEN VAAN KUUMAA . NOPEA JA HALPA KORJAUS . TAKASPOILERILLISESSA SPORTDECK MALLISSA PERÄ VETÄÄ KURAA KUIN MAGNEETTI METALLIA JA VÄRI HAALISTUU MUITA SIVUJA NOPEAMMIN.
[hanttapuli muokkasi tätä viestiä 02.02.2005 klo 15:22]
Jos ei täältä löydy Almeran omistajia. Katso sitten vaikka TM:n vanhaa kestotestiä (muistaakseni se oli TM:n kestotesti, en ole ihan varma) siinä se todettiin kyllä luotettavaksi peliksi. Korjaaja sanoi että Nissania on kaikesta helpoin korjata.
2000 ja 2003 Almerat pihalla.Vioista ei ole mitään tietoa. Mutta kitkarenkaat mukavammat kuin nastat. Molemmat Nokian.
nimimerkille 1107
vaidoin juuri nissanin pois mutta ei siksi että siinä vikaa olisi
ollut.kyllä minulle jäi kuva että se on japskien parhaimmistoa.
itsellä vaihdettiin kuskin penkin selkänoja takuuna ei mitään muuta
murhetta.huollot ihan siedettävissä hinnoissa(merkkiliikkeessäkin)
parasta antia mielestäni moottori.tosi nuuka kulutus vaikka en mitään säästöajoa harrastanutkaan.toisten jalkoihin ei myöskään tarvinnut jäädä ellei halunnut.
Jo kolmas Almera on alla (vaihdettu keväällä 04, mittarissa nyt 9700Km). Ainoa "oikea vika" oli ensimmäisessä vuoden 96 mallissa takuuseen korjattu toisen ajovalon korkeussäätö. Erittäin huoletonta on kyyti ollut ainakin 3-4 vuoden vaihtovälillä - riittää, kun käy bensamittarilla ja määräaikaishuollossa. Toisin kuin volvonisti tuossa kirjoitti, niin kulutuslukemat omat mielestäni aika korkeat (1.8 koneella tahtoo näin talviaikaan palaa kymmenkunta litraa satasella. Suurin osa on tosin lyhyttä kaupunkiajoa ja Webastokin lisännee hieman keskikulutusta).
EI PAHEMMIN VALITETTAVAA EKALTA 5000 KM:LTÄ, AUTO KULKEE VAKAVASTI JA KONEESSA PUHTIA TARPEEKSI ( 1.8L ). AUTO VM.-00 JA AJETTU VASTA 30 000 KM. EKA AUTO, MISSÄ EI PESUVESI SIIRRY SIVUIKKUNAA LIKAAMAAN. AINOA PIKKUVIKA HETI OSTETTUANI OLI KUN LÄMPPÄRIN SÄÄTIMIEN VAIJERIEN KIINNIKKEET HAJOSI JA LAITE PUHALSI SITTEN VAAN KUUMAA . NOPEA JA HALPA KORJAUS . TAKASPOILERILLISESSA SPORTDECK MALLISSA PERÄ VETÄÄ KURAA KUIN MAGNEETTI METALLIA JA VÄRI HAALISTUU MUITA SIVUJA NOPEAMMIN.