Focus diesel ongelma

2 kommenttia

Pitäisi vaihtaa autoa, mutta pitääkö vaihtaa myös merkkiä, sillä nykyisen Focus dieselfarmarin (vm 2002) kanssa on ollut ongelmia: puolivuotta vanhana se kärysi ja savutti sisään mustaa savua. Tiukan neuvottelun jälkeen se meni takuukorjaukseen, mutta nyt tasan kaksi vuotta ja 70.000 km myöhemmin sama ongelma. Takuu ei voimassa, joten maksoin korjaamolle 945 eur. Edellinen vm 2000 Focus dieselfarmari toimi moitteettomasti.
Mikä neuvoksi, sillä tykkään ajaa dieselillä?

  
  • Mitäs odotat tuohon vastattavaksi? "Unohda Fordit"??? (sitä neuvoa minä en ainakaan anna)

    Jos haluat ajaa dieselillä, niin vaihtoehtojahan löytyy kaikissa yleisimmissä merkeissä, joita voi koon, varustelun ja hinnankin puolesta verrata Focukseen. Ei muuta kuin valitsemaan vaan!

    Täältä jos kysyy, saat vastaasi kirjoittajia, joilla on "hyviä kokemuksia"
    * valmistumaiden suhteen
    * merkkien suhteen
    * mallien suhteen
    * dsl vastaan bensa -suhteen
    * varustelun suhteen

    Eli ihan loputon suo, koska luonnollisesti "kaikki ovat oikeassa"...

    Käy koeajolla eri merkkien välillä jotka olet ensin suodattanut jo(i)llakin kriteereillä ja tee ihan itsenäinen päätös meistä kirjoittajista huolimatta! Käytä vaikka hyödyksesi autohinnaston autovertailua, niin saat jo jonkinmoisen käsityksen.

    Ei muutakuin iloista autonmetsästystä ja muista vaan olla tiukkana myyjän kanssa neuvotellessasi kaikista eduista, joita keksit tinkiä mukaan :-)

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 22:09 HannaJ kirjoitti
    Pitäisi vaihtaa autoa, mutta pitääkö vaihtaa myös merkkiä, sillä nykyisen Focus dieselfarmarin (vm 2002) kanssa on ollut ongelmia: puolivuotta vanhana se kärysi ja savutti sisään mustaa savua. Tiukan neuvottelun jälkeen se meni takuukorjaukseen, mutta nyt tasan kaksi vuotta ja 70.000 km myöhemmin sama ongelma. Takuu ei voimassa, joten maksoin korjaamolle 945 eur. Edellinen vm 2000 Focus dieselfarmari toimi moitteettomasti.
    Mikä neuvoksi, sillä tykkään ajaa dieselillä?


    Mistähän se käry tulee?? Olisiko polttoainekäyttöinen lisälämmitin?? Niiden kanssahan on ollut kyllä ongelmia monella automerkillä.
    Moottorihan pukkaa savunsa pakoputken kautta taakse, eikä ne ihan helposti tule sisään, jos auto on liikkeellä. Jos dieselmoottori savuaa,
    joko jokin hehku on palanut (esikammiokoneet) tai ilmanpuhdistin on tukossa/turbo hajonnut.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 03.02.2005 klo 12:02]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit