Almera (Tino) 1,8 öljynsyönti

12 kommenttia

Pitäneekö paikkansa, että tuo 1,8 kone saattaa syödä aika paljonkin öljyä? Pitäisi joku auto hommata ja tuo oli yksi vaihtoehto mutta jossakin keskusteluissa manattiin kovaa öljynsyöntiä. Lieneekö täällä kenelläkään omaa Almeraa, jolla olisi tuosta kokemuksia?

  
  • Appiukolla oli samaa vikaa, ei mennyt takuuseen.

      
  • Tutulla tuon aiheen esille ottaminen nostaa syviä traumoja pintaan.



    Muistaakseni ensin meni paljon öljyä ja sitten laukesi kone. Ilmeisesti muilla ei ole äitynyt näin pahaksi. Eikä tietysti takuuseen silloinkaan.



    Voin tonkia lisää, jos helpottaa jonkun sielunelämää.

      
  • Tuo kyllä selittää Almera Tinon ranskalaisiin verrattavissa olevat halvat hinnat käytettynä. Auto näyttääkin ihan Renun Sceniciltä.

      
  • Tiedä tuosta mutta muissa Nisuissa on ongelmana ollut "yliporatun" motin pyttyjen meno soikeiksi kun laatikko on kiristetty liian lujalle. :snotty:

      
  • Primera 1,8 viimeisellä kopalla juttujen mukaan poikkeuksetta ihan samanlainen.

      
  • Nissanin tiettyjen vuosimallien 1,8-koneissa saattaa olla suuri öljynkulutus. Ko. vuosimallit ovat jostakin 2000-luvun alusta, ihan tarkkaa vuosimallitietoa ei minulla ole.

    Syystä on kaksi selitystä, molempaa versiota kuuleman mukaan kertovat Nissan-myyjät. Toisen mukaan sylinterit muuttavat muotonsa hieman soikeaksi, kenties ym. vaihdelaatikkoon kiinnityksen yhteydessä. Toisen selityksen mukaan syy on männänrenkaissa, nopeasti kuluvissa ilmeisesti.

    Autoa viimeksi vaihtaessani oli Primera yhtenä vaihtoehtona. Silmäni iskinkin yhteen 1,8-koneiseen Primeraan, jos oikein muistan vm. 2003. Myyjältä kyselin (jobbari), oliko edellisen omstajan kanssa puhetta öljynkulutuksesta. Oli ollut, mutta ei mitään isompaa kulutusta kuulemma ollut havaittavissa. Mutta kauhea hoppu myyjällä oli päästä Primerasta kauppoihin. Saat tällä tingityllä hinnalla kun heti päätät, oli houkutin. Soitin edelliselle omstajalle. Kyllä Primera kuulemma melkoisesti oli öljyä kuluttanut, ei han tarkkaa tietoa,mutta usein oli joutunut lisäämään. Primera jäi kauppaan.

      
  • Rape:

    Nissanin tiettyjen vuosimallien 1,8-koneissa saattaa olla suuri öljynkulutus. Ko. vuosimallit ovat jostakin 2000-luvun alusta, ihan tarkkaa vuosimallitietoa ei minulla ole.




    Minua neuvottiin välttämään vanhempia kuin 2005 vuosimallin 1.8-Primeroita juuri tämän öljynkulutuksen takia. Vältin sitten koko mallia koska siinä esiintyy japanilaiseksi muutenkin paljon vikoja. Poikkeuksellinen öljynkulutus ei tietääkseni vaivaa 1.6- ja 20-litraisia.



      
  • Lefa:

    Rape:
    Nissanin tiettyjen vuosimallien 1,8-koneissa saattaa olla suuri öljynkulutus. Ko. vuosimallit ovat jostakin 2000-luvun alusta, ihan tarkkaa vuosimallitietoa ei minulla ole.


    Minua neuvottiin välttämään vanhempia kuin 2005 vuosimallin 1.8-Primeroita juuri tämän öljynkulutuksen takia. Vältin sitten koko mallia koska siinä esiintyy japanilaiseksi muutenkin paljon vikoja. Poikkeuksellinen öljynkulutus ei tietääkseni vaivaa 1.6- ja 20-litraisia.




    Onko Englannissa tehty Renu japanilainen? :tongue:

      
  • Tino on kai Espanjassa tehty. Tosin se seikka ei kovin paljoa auton japanilaisuusastetta lisää.

      



  • Onko Englannissa tehty Renu japanilainen? :tongue:





    Sangen omaperäinen kommentti. Tarkkaan ottaen nykyinen Micra on ensimmäinen Renault-yhteistyön tuote, Primera p12 sensijaan ihan "aito" Nissan.



      
  • Primera on aina tehty Englannissa, poislukien alkupään farmari joka oli lähinnä "modattu aurinkoinen". :warning:

      
  • Metsähaka:

    Primera on aina tehty Englannissa, poislukien alkupään farmari joka oli lähinnä "modattu aurinkoinen". :warning:




    Kommenttini koskikin Renault-viittausta. Nissanin pitkät perinteet Britanniassa ovat varmasti kaikkien tiedossa.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit