Mikä ottaisitte?

120 kommenttia
13
  • Lainaus:
    23.08.2007 klo 18:35 lauravee kirjoitti
    Totta puhut! Taitaapi ne Mitsun evot olla melkeimpä nopeimpia laitteita mitä järkihinnalla kaupasta saa, top gearissa ne härkki sillä 400hv evolla sitä Lamboa radalla ja ihmettelivät miten voi neliovinen sedan ola nopeampi ku superurheiluauto, sillä nolostihan sille
    lamdolle siinä kävi.. ei ihan saattaisi tellukka-5 volvolla sama onnistua.. Haaveiissa olis joku evo mitsu kunhan asuntolaina on maksettu..


    En ole eri mieltä siinä että Mitsu Evo on aikamoinen vehje, haluaisin vain saivarrella muutamasta asiasta:

    Top Gearissä ihmettelevät vähän mitä sattuu koska eivät ole minkään tason ammattilaisia vaan päinvastoisn hauska-mutta-täysi-idiootti-Clarkson vielä vääristää asioita omien ennakkoluulojensa vahvistamiseksi... Heidän ratatestinsä myöskään eivät päde millään tavalla auton nopeuden mittarina ja ovat täysin epäluotettavia.

    Sport Auton testissä Hockenheimilla Gallardo ajaa 1.11,7 Evo IX 1.17,6. Megane F1 ajoi muuten 1.18,6 ja 335i Sedan 1.18,0. Ja Heicon virittämä Volvo V70 R HS7 (337hv ja 445Nm, 75 500 euroa SAKSASSA) 1.20,1...:kiss: :grin:

    "melkeimpä nopeimpia laitteita mitä järkihinnalla kaupasta saa" on tavallaan totta mutta haluaisin vain HIEMAN laimentaa ehdottomuuttasi. Nimittäin hinnoittelu on kyllä vauhdin mukaista, esim. 335i ei maksa kuin hieman enemmän ja vauhtia löytyy aika pitkälti saman verran. Tavallaan siis Mitsusta saa vauhtia paljon sillä rahalla mutta kun ottaa huomioon muitakin tekijöitä kuin pelkän vauhdin niin minusta ainakaan ei 335i ja tuleva 135i ole pahan hintainen kun katsoo mitä lisää siinä on Mitsuun nähden. Tämä siis vain esimerkkinä ja tottahan se on että Mitsu on tuota 335i:tä halvempi ja kulkua hyvin. Mitsun hinta/kulku-suhde paranee hieman kun mennään modifioituihin ja varsinkin kun ostetaan hintaa nopeasti pudottanut käytetty. Jonkun JUN-Mitsun saa kyllä kulkemaan Lamboa kovempaa ja hinta pysyy edelleen alempana...

    Senkin haluan saivarrella että eiköhän parhaat hinta/kulkusuhteet löydy erittäin kevyissä urheiluautoissa kuten Caterhamit, Westfieldit, Donkervoortit, Arielit, Daxit, ym. tai käytetyt Opel Speedsterit. Suomessa niitä ei kyllä pahemmin näy.

    Siinä olet oikeassa ettei kukaan ole Volvoja nopeiksi saanut vaikka mitä niille tekisi. Eikä varsinkaan hauskoiksi ajaa tai jännittäviksi.

    Eli en ole oikeastaan eri mieltä, halusin vain löpistä.

      
  • Lainaus:
    23.08.2007 klo 18:35 lauravee kirjoitti
    ei ihan saattaisi tellukka-5 volvolla sama onnistua.. Haaveiissa olis joku evo mitsu kunhan asuntolaina on maksettu..



    tuskin, sehän voisi olla volvomiehen makuun vaikka AMIS! kumma vaan että en ole koskaan törmännyt evon ratissa olevaan karjalalippispäiseen AMIS jätkään.. :grin:

      
  • Niin mitä se bemari antaa enemmän kuin mitsu? Takaveto vs. neliveto vai paremmat jarrujen ja alustan säätömahdollisuudet kuin mitsussa vai penkit .....

    Toisin sanottuna se ei anna mitään extraa, eihän se edes yllä samalle tasolle missään. Uudessa 3-sarja bemussa esim koelauta on jo niin ankea ja kaikki hallinta laitteet "halvan ja rimpulan" oloista tusina paskaa. Sitä paitsi joka toisella on jo sellainen vanhentuneen(näyttä samalta kuin 70-luvulla) näköinen bemari.

      
  • Lainaus:
    23.08.2007 klo 22:15 Putput kirjoitti
    Top Gearissä ihmettelevät vähän mitä sattuu koska eivät ole minkään tason ammattilaisia vaan päinvastoisn hauska-mutta-täysi-idiootti-Clarkson vielä vääristää asioita omien ennakkoluulojensa vahvistamiseksi... Heidän ratatestinsä myöskään eivät päde millään tavalla auton nopeuden mittarina ja ovat täysin epäluotettavia.


    Topgear on juuri siksi niin hauska auto-ohjelma koska siellä ei täristä parta vaahdossa ehdottomuuksia, huumori on aina mukana.

    Ratatestit hmmh, kuka se Stig nyt sitten on? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 00:05 Ryne kirjoitti
    Niin mitä se bemari antaa enemmän kuin mitsu? Takaveto vs. neliveto vai paremmat jarrujen ja alustan säätömahdollisuudet kuin mitsussa vai penkit .....

    Toisin sanottuna se ei anna mitään extraa, eihän se edes yllä samalle tasolle missään. Uudessa 3-sarja bemussa esim koelauta on jo niin ankea ja kaikki hallinta laitteet "halvan ja rimpulan" oloista tusina paskaa. Sitä paitsi joka toisella on jo sellainen vanhentuneen(näyttä samalta kuin 70-luvulla) näköinen bemari.


    Jos et tiedä mitä 335i antaa enemmän kuin Mitsu Evo niin et kyllä tiedä mitään kyseisistä autoista tai yleensäkään autoista.

    Vaikkei katsottaisi ollenkaan itse autojen eroja niin pelkästään jälleenmyyntiarvossa on tietääkseni sen verran eroa että pieni ero ostohinnassa ei ole kovin merkityksellinen.

    Koko selityksesi on niin käsittämätöntä 'jarrujen säätöineen' että ehdotan että otat asioista edes vähän selvää ennenkuin alat kertomaan muille outoja.

    Jälkimmäinen kappale on jo säälittävää luettavaa.

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 00:19 Newey kirjoitti
    Topgear on juuri siksi niin hauska auto-ohjelma koska siellä ei täristä parta vaahdossa ehdottomuuksia, huumori on aina mukana.

    Ei täristä parta vaahdossa ehdottomuuksia?????????? No joo, kenelläkään heistä ei ole partaa mutta 'itse keksittyjen ehdottomuuksien' laukominen on kyllä Clarksonin bravuuri. Hänhän suorastaan viljelee valheita ja väärää tietoa autoista!

      
  • Vielä tuosta Mitsu Evosta: Mitsun johtajat, insinöörit, kuka tahansa myös kertoisi että 335i:ssä on joitain ominaisuuksia lisää tai paremmin kuin Evossa. Evo on aivan erinomainen auto siihen mihin se on tehty, ja sitä ei olla yritettykään tehdä samanlaiseksi ja kaikkiin samoihin käyttöihin kuin 335i.

    Tyhminkin tajuaa mitä eroa niissä on sisätilojen, mukavuuden, viimeistelyn, ym. suhteen. Imago molemmissa on kova mutta Bemussa hienostuneempi joka sattuu olemaan 'rahanarvoisempi' jos sitä puolta haluaa katsoa.

    Moni muukin urheilullinen auto Evon lisäksi on pätevä laite teknisesti ja monen unelma mutta silti vähemmän 'arvokas' juuri raakuuden takia.

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 00:27 Putput kirjoitti
    Ei täristä parta vaahdossa ehdottomuuksia?????????? No joo, kenelläkään heistä ei ole partaa mutta 'itse keksittyjen ehdottomuuksien' laukominen on kyllä Clarksonin bravuuri. Hänhän suorastaan viljelee valheita ja väärää tietoa autoista!


    Sehän on ohjelman tavaramerkki.

    Siitä pitää olla samaa mieltä Clarksonin kanssa että uudet bemarit ovat rumia muotoilultaan.

    Baijerilaisia on kusetettu amerikkalaisella pääsuunnittelijalla.

    Topgear ei kai ole vakavasti otettava autotestiohjelma jos et ole ostamassa Maseratia.

    No kuka se Stig on? Joku on sanotut että se on ollut monta henkilöä, Damon Hill, Mark Webber...?

      
  • käsittääkseni evo on ralliauto, ja soralla tai talvikelissä sen ainoa edes lähelle pääsevä haastaja on impreza.
    joten kaikkia vastaan joita se voi kilpailla edes tasaisesti radalla, se on vain evon hyvyyttä.

    ajoneuvos ohjelmassa muuten mika salo jätti kiihdytyskilpailussa tehokkaan moottorikelkan ammattikuljettajineen kakkoseksi, joka kertoo jotain siitä minkälainen ohjus on kyseessä :kiss:

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 00:39 Newey kirjoitti
    Sehän on ohjelman tavaramerkki.
    Niin, ohjelman idea on se että se on VIIHDEOHJELMA ja tekevät sekä selittävät mitä tahansa jotta saavat katsojia. Mitään väliä ei ole totuudella, eihän heillä ole yhtäkään autoilun asiantuntijaa ruudussa.

    Siitä pitää olla samaa mieltä Clarksonin kanssa että uudet bemarit ovat rumia muotoilultaan.
    Miksi pitää? Koska typerä yleistäminen on kivaa? Koska et osaa ajatella itse? Eikun nyt tiedän, koska et pidä bemuista ja se on helppo tapa haukkua niitä... Ikävää olisikin jos joutuisit perustelemaan ja kertomaan miksi ne ovat rumia ja miksi muunmerkkiset autot eivät ole. No, helpompaa on lapsellinen haukkuminen, tuon Bemun muotoilun ja iDriven 'yleistämishaukkumisen' perusta on psykologien mukaan aivan samaa perua kuin koulukiusaamisessa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

    Baijerilaisia on kusetettu amerikkalaisella pääsuunnittelijalla.
    Ohhoh, ihan olet lukenut tyypistä josta on kirjoitettu suunnileen joka ikisessä lehdessä??!! Se taitaa tehdä sinusta jonkinlaisen asiantuntijan? Harmi että 'asiantuntemuksesi' perustuu vain yksinkertaisimpiin ja yleisimpiin juttuihin etkä niitäkään ole ymmärtänyt oikein. Bemulla ei pääsuunnittelija ole Amerikkalainen eikä kiistanalaisimpia malleja ole Bangle myöskään suunnitellut.

    Minkämaalaisilla suunnittelijalla Göteborgilaisia on kusetettu kautta historian? Minkämaalaisella suunnittelijalla Saabia on kusetettu? Ai niin, GM:hän se asioista päättää ja muotoilu on vain ikivanhojen Opel-jämämallien käsittämättömän rumaa 'faceliftaamista' moneen kertaan kuin 70-vuotiaan Hollywoodilaisen kohdalla paitsi että jälkimmäinen on ensiksimainittuun nähden luonnollisen ja kauniin näköinen...

    Topgear ei kai ole vakavasti otettava autotestiohjelma jos et ole ostamassa Maseratia.
    Mitä tuolla tarkoitat?

    No kuka se Stig on? Joku on sanotut että se on ollut monta henkilöä, Damon Hill, Mark Webber...?
    Nimenomaan, sen verran tasoa että 'testaajakin' on vain viihdepelle. Clarkson ei voinut enää hyväksyä päteviä ihmisiä ohjelmassa esiintymässä ainakaan ilman valepukua koska ensinnäkin silloin se veisi huomiota hänestä kuten Tiff aikoinaan ja toisekseen koska silloin testaaja pitäisi edes joskus päästää kommentoimaan ja sehän ei sovi sillä Clarkson päättää faktat ja on tähti...

    Jos he testaisivat edes suunnilleen järkevästi niitä autoja niin kuskin pitäisi aina olla sama ammattilainen ja muutenkin pitäisi antaa julki sen miten testaavat. Mutta sehän on turhan hankalaa kun kerran kyseessä on viihdeohjelma ja nykyinen tilanne sopii paremmin. ENNENKAIKKEA jos testikuski olisi joku tietty niin saman henkilön pitäisi aina olla testaamassa joka on hankalampaa kuin kenen tahansa hommaaminen ja hänelle pitäisi maksaa enemmän.
      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 00:44 petos kirjoitti
    käsittääkseni evo on ralliauto, ja soralla tai talvikelissä sen ainoa edes lähelle pääsevä haastaja on impreza.
    joten kaikkia vastaan joita se voi kilpailla edes tasaisesti radalla, se on vain evon hyvyyttä.

    No silloinhan käsityksesi on aivan metsässä. Mistä olet saanut sen käsityksen että ainoa edes lähellä pääsevä soralla ja talvikelissä olisi Impreza? Ketä edes kiinnostaa miten auto kulkee soralla?

    ajoneuvos ohjelmassa muuten mika salo jätti kiihdytyskilpailussa tehokkaan moottorikelkan ammattikuljettajineen kakkoseksi, joka kertoo jotain siitä minkälainen ohjus on kyseessä :kiss:

    Mitä ihmettä selität, miten tuo moottorikelkkajuttu liittyy mitenkään mihinkään? Vai että ihan TEHOKKAAN moottorikelkan AMMATTIKULJETTAJINEEN? Ai, no sittenhän Evo onkin maailman paras auto...
      
  • [quote title="25.08.2007 klo 01:08 Putput kirjoitti"]

    No silloinhan käsityksesi on aivan metsässä. Mistä olet saanut sen käsityksen että ainoa edes lähellä pääsevä soralla ja talvikelissä olisi Impreza? Ketä edes kiinnostaa miten auto kulkee soralla?


    -no sama jos sanoisi että ''ketä kiinnostaa ralli, siinähän ajetaan soralla...''


    Mitä ihmettä selität, miten tuo moottorikelkkajuttu liittyy mitenkään mihinkään? Vai että ihan TEHOKKAAN moottorikelkan AMMATTIKULJETTAJINEEN? Ai, no sittenhän Evo onkin maailman paras auto...

    -ei se liitykkään, kunhan höpisin. kertoohan tuo jotain auton suorituskyvystä, ja se kai juuri oli tuon kisan tarkoituskin. ennakkoon epäilivät että kelkka olisi vienyt voiton.

    mitään en väittänyt tuolla, kunhan heitin :sunglasses: taisit vain vainoharhaisesti luulla että tuo oli joku provo bemarin suuntaan, kun tuolla lailla reagoit viestiini...

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 01:01 Putput kirjoitti
    Miksi pitää? Koska typerä yleistäminen on kivaa? Koska et osaa ajatella itse?

    Minkämaalaisilla suunnittelijalla Göteborgilaisia on kusetettu kautta historian? Minkämaalaisella suunnittelijalla Saabia on kusetettu? Ai niin, GM:hän se asioista päättää ja muotoilu on vain ikivanhojen Opel-jämämallien käsittämättömän rumaa 'faceliftaamista' moneen kertaan kuin 70-vuotiaan Hollywoodilaisen kohdalla paitsi että jälkimmäinen on ensiksimainittuun nähden luonnollisen ja kauniin näköinen...



    Ei, nyt ajattelen aivan itse - nykyiset bemarit näyttävät aivan kuin lyttyyn astutuilta italialaisilta kengiltä. Edelliset mallit olivat sentään Baijerille kunniaksi.

    Itse ajan Alfaa joten en ymmärrä piikkiä, pistä jotain Fiateista, sieltähän löytyy?

    Topgear on paras auto-ohjelma euroopassa, J Clarkson rules. Eikös se tule kohta jo maikkarilta. :sunglasses:

    [Newey muokkasi tätä viestiä 25.08.2007 klo 01:49]
      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 01:45 Newey kirjoitti
    Ei, nyt ajattelen aivan itse - nykyiset bemarit näyttävät aivan kuin lyttyyn astutuilta italialaisilta kengiltä. Edelliset mallit olivat sentään Baijerille kunniaksi.

    Itse ajan Alfaa joten en ymmärrä piikkiä, pistä jotain Fiateista, sieltähän löytyy?

    Topgear on paras auto-ohjelma euroopassa, J Clarkson rules. Eikös se tule kohta jo maikkarilta. :sunglasses:


    Ei ne näytä millään tavalla lyttyyn astutuilta eikä kengiltä.

    Mikä alfa, 159? Bemut sentään ovat sopusuhtaisia mutta 159 vaikka muotoilultaan muuten näyttää hyvältä niin etuylitys on äärimmäisen pitkä ja perä on täysin epäsuhtaisen lyhyt, eli ei ollut hyvää perustaa josta muotoilla... Eikä tässä ole edes kyse siitä kenen auto on paras tai muutenkaan sinun autosta vaan typerästä yleistyksestä ilman mitään perustaa että 'Bemut olisivat rumia'

    Top Gear on ehkä mielestäsi hieno ohjelma mutta AUTO-OHJELMA se ei ole vaan VIIHDEOHJELMA jossa myös selitetään jotain itse keksittyä hassua autoista. Taso ei ole yhtään sen parempi kuin muissakaan ko. ryhmän tuotoksissa kuten Brainiac, kokkiohjelmat jne..

    No, ehkä sinusta hyvän auto-ohjelman kriteerinä on se että räjäytellään paljon, ajetaan sotilasajoneuvoilla asuntovaunujen läpi, ajetaan moottorikelkoilla veden päällä jne. ja välillä selitetään käsittämättömiä valheita autoista. Minusta se että juontaja on tyylittömin ihminen maan päällä, keskittyy vain huomion herättämiseen eikä ole millään tapaa kelvollinen ajotaidoiltaan on vähän huonompi juttu kun kerran parempaa ainesta olisi vaikeaa olla löytämättä vaikka sattumanvaraisesti joku kadulta poimittaisiin. Juontajan täydellisen määräysvallan olevat käskyläiset taas on revitty muista paikoista VIIHDEmaailmassa eivätkä lisää ohjelman autoasiantuntemusta hirveästi eivätkä varsinkaan saa poikeata Clarksonin (jonka TÄYDESSÄ HALLINNASSA kaikki ohjelman osaset ovat muuten!) käskyistä ollenkaan.

      
  • Siitäkin huomaa kuinka järjetöntä selityksesi on kun 'Bemut' tuskin näyttävät yhdessä miltään kun kerran ne näyttävät HYVIN erilaisilta keskenään. Vai onko 7-sarja täysin kuten Z4 'lyttyyn astutun kengän näköinen'?

    Mitkä autot sitten näyttävät hyviltä?

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 02:47 Putput kirjoitti
    Ei ne näytä millään tavalla lyttyyn astutuilta eikä kengiltä.

    Mikä alfa, 159?

    eikä ole millään tapaa kelvollinen ajotaidoiltaan


    Yes, kyllä vaan 159:iin.

    Katso nyt ykkösbemaria , ihan täysi vagabond - hapsut puuttuu!

    Ajotaitokommentti ei ole kelvollinen ennenkuin päästään radalle kokeilemaan.

    Sen voin kertoa että tavallinen pälliäinen UK:ssa menee Nurnburgringille huvittelemaan ainakin kerran kesässä, briteissä on myös erittäin hyviä kilpa-ajokouluja.

      
  • No se nyt ei ole ihan yhden ihmisen mielipide, että bemarilla on mallistossaan muutama aivan tolkuttoman ruma rohjo. 1-sarjan "Coupe" on mielestäni jo totaalinen pohjanoteeraus:

    http://www.classicdriver.com/upload/images/_de/4000/img04.jpg

    Enemmän tuo Sedanin tuo mieleen kuin puhdaslinjaisen Coupen. Todella ruma.

    Sen sijaan 159 on voittanut niin tolkuttomasti erilaisia muotoilupalkintoja ja kerännyt muodoillaan kehuja, että bemukuskin on vähän paha mennä sitä moittimaan.

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=57&description=BMW%207%20Series

    "Time hasn't been kind to the 7 Series, and now the freshness of the design has faded it looks overwrought and clumsy."

    Eipä voi muuta kuin olla samaa mieltä. Toki tuo on taas sitä valetta ja paskaa, mutta itsepähän kerroit arvostavasi tuota lähdettä, niin tykkään sitä käytellä.

    Hyvännäköisiä autoja kysyttiin. Ok:

    http://www.rsportscars.com/foto/05/xkr07_03.jpg
    (10* siistimpi kuin BMW:n valasmalli.)

    http://www.allaguida.it/img/Alfa%20Romeo%20159%20-%20Profilo800.jpg
    (on se vaan helevetin komea Sedan!)

    http://static.blogo.it/autoblog/alfa_8c_competizione_big_10.jpg
    (yksinkertaisesti syötävän hyvän näköinen)

    http://www.carpw.com/pictures/maserati/Quattroporte_Sport_GT_2006_1.jpg

    http://www.diariomotor.com/imagenes/fiat-bravo-2007-fotos-reales-0.jpg
    (Kyllä on komea "kansanauto")

    http://magazine.avtoindex.com/images/fiat/2005/fiat_grande_punto_3.jpg
    (Huh, pikkuautoluokan ehdoton muotovalio)

    http://www.theautochannel.com/news/2005/08/21/140752.8-lg.jpg

    Kelpaisikohan nuo nyt aluksi?


    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 25.08.2007 klo 11:46]
      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 02:49 Putput kirjoitti
    Vai onko 7-sarja täysin kuten Z4 'lyttyyn astutun kengän näköinen'?


    Se on hiukan väsähtäneen näköinen. Ikäänkuin nakit silmillä. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 04:06 Newey kirjoitti
    Lainaus:
    25.08.2007 klo 02:47 Putput kirjoitti
    Ei ne näytä millään tavalla lyttyyn astutuilta eikä kengiltä.

    Mikä alfa, 159?

    eikä ole millään tapaa kelvollinen ajotaidoiltaan


    Yes, kyllä vaan 159:iin.

    Katso nyt ykkösbemaria , ihan täysi vagabond - hapsut puuttuu!

    Ajotaitokommentti ei ole kelvollinen ennenkuin päästään radalle kokeilemaan.

    Sen voin kertoa että tavallinen pälliäinen UK:ssa menee Nurnburgringille huvittelemaan ainakin kerran kesässä, briteissä on myös erittäin hyviä kilpa-ajokouluja.


    Alfathan ovat sitten täydellisiä vai? 159 ON täysin epäsuhtainen ja Brera jo aivan kamalan näköinen sen lisäksi että on muutenkin surkea auto:

      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 04:06 Newey kirjoitti
    Lainaus:
    25.08.2007 klo 02:47 Putput kirjoitti
    Ei ne näytä millään tavalla lyttyyn astutuilta eikä kengiltä.

    Mikä alfa, 159?

    eikä ole millään tapaa kelvollinen ajotaidoiltaan


    Yes, kyllä vaan 159:iin.

    Katso nyt ykkösbemaria , ihan täysi vagabond - hapsut puuttuu!

    Ajotaitokommentti ei ole kelvollinen ennenkuin päästään radalle kokeilemaan.

    Sen voin kertoa että tavallinen pälliäinen UK:ssa menee Nurnburgringille huvittelemaan ainakin kerran kesässä, briteissä on myös erittäin hyviä kilpa-ajokouluja.


    Tästä näemme mikä on ollut Alfalla esikuvana, huomaa kuinka kuvan Austin on SOPUSUHTAISEMPI esim. renkaiden paikkojen suhteen kuin Alfa:

      
  • En ota Breran ajettavuuteen kantaa, mutta katsopa mitä muotoilun ammattilaiset sanovat Breran ulkomuodosta tässä:

    https://www.youtube.com/watch?v=RInsEPa7P5k&mode=related&search=

    Heh, toki olet noita kavereita pätevämpi, etkö olekin?

    Olet myös niitä muotoilun ammattilaisia pätevämpi, jotka 159:ä ovat kehuneet huimasti eniten tuon luokan autoista?

    Taitaa se narsismi taas kolkutella...



    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 28.08.2007 klo 18:15]
      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 04:06 Newey kirjoitti
    Yes, kyllä vaan 159:iin.

    Katso nyt ykkösbemaria , ihan täysi vagabond - hapsut puuttuu!

    Ajotaitokommentti ei ole kelvollinen ennenkuin päästään radalle kokeilemaan.

    Sen voin kertoa että tavallinen pälliäinen UK:ssa menee Nurnburgringille huvittelemaan ainakin kerran kesässä, briteissä on myös erittäin hyviä kilpa-ajokouluja.


    Mitä ihmettä muuten selität ajotaitokommentista? Ja UK:n rata-ajosta?

    Tässä näemme syyn miksi 159 on aina esitetyissä kuvissa kulmasta kuvattuna: jottei nähdä se sen epäsuhtaisuutta:

      
  • Lainaus:
    28.08.2007 klo 18:06 Simppa- kirjoitti
    En ota Breran ajettavuuteen kantaa, mutta katsopa mitä muotoilun ammattilaiset sanovat Breran ulkomuodosta tässä:

    https://www.youtube.com/watch?v=zMw7fNwaz5I

    Heh, toki olet noita kavereita pätevämpi, etkö olekin?


    Blaablaablaa...

    Mitään ei näköjään voi katsoa suoraan vaan pitää vääntää ja väistellä.

    Ei olekaan ihme ettet ota ajettavuuteen kantaa tuon vissiin valuraudasta ja graniitista tehdyn 'urheiluauton' kohdalla...

      
  • Mitäs vääntöä ja väistelyä se on, jos ammattilaiset kehuvat Breran olevan taideteos. Alfan ottaisivat galleriaansakin esille...

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 28.08.2007 klo 18:17]
      
  • Lainaus:
    25.08.2007 klo 11:36 Simppa- kirjoitti
    No se nyt ei ole ihan yhden ihmisen mielipide, että bemarilla on mallistossaan muutama aivan tolkuttoman ruma rohjo. 1-sarjan "Coupe" on mielestäni jo totaalinen pohjanoteeraus:

    http://www.classicdriver.com/upload/images/_de/4000/img04.jpg

    Enemmän tuo Sedanin tuo mieleen kuin puhdaslinjaisen Coupen. Todella ruma.

    Sen sijaan 159 on voittanut niin tolkuttomasti erilaisia muotoilupalkintoja ja kerännyt muodoillaan kehuja, että bemukuskin on vähän paha mennä sitä moittimaan.

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=57&description=BMW%207%20Series

    "Time hasn't been kind to the 7 Series, and now the freshness of the design has faded it looks overwrought and clumsy."

    Eipä voi muuta kuin olla samaa mieltä. Toki tuo on taas sitä valetta ja paskaa, mutta itsepähän kerroit arvostavasi tuota lähdettä, niin tykkään sitä käytellä.

    Hyvännäköisiä autoja kysyttiin. Ok:

    http://www.rsportscars.com/foto/05/xkr07_03.jpg
    (10* siistimpi kuin BMW:n valasmalli.)

    http://www.allaguida.it/img/Alfa%20Romeo%20159%20-%20Profilo800.jpg
    (on se vaan helevetin komea Sedan!)

    http://static.blogo.it/autoblog/alfa_8c_competizione_big_10.jpg
    (yksinkertaisesti syötävän hyvän näköinen)

    http://www.carpw.com/pictures/maserati/Quattroporte_Sport_GT_2006_1.jpg

    http://www.diariomotor.com/imagenes/fiat-bravo-2007-fotos-reales-0.jpg
    (Kyllä on komea "kansanauto")

    http://magazine.avtoindex.com/images/fiat/2005/fiat_grande_punto_3.jpg
    (Huh, pikkuautoluokan ehdoton muotovalio)

    http://www.theautochannel.com/news/2005/08/21/140752.8-lg.jpg

    Kelpaisikohan nuo nyt aluksi?


    Mitä yrität sanoa, että Bemu on ruma jos on vähänkään sedaniin vivahtavaa ja heti perään kehut 159:ä joka ON sedan?? Onko S80 sitten muka edes kelvollisen näköinen?

    Taidan tietää miksi haluat mollata 135i coupeta, siis sen lisäksi että muuten sinua ottaa päähän bemut ja siksi pitää muotoilua haukkua kun muu ei oikein onnistu... Nimittäin jos olet ostanut XK:n niin pitää yrittää saada aikaan hajurakoa Bemun 2+2-paikkaiseen NOPEAMPAAN coupehen.

    No, onnea vain haukkumisyrityksiin, ne ovat vain BMW-vihaajan mielipiteitä. Ominaisuudet ovatkin sitten mahdottomia kiistää. Vähissä on aseet näköjään.

    Ei voi muuta kuin nauraa kun kaikista ihmisistä juuri Volvo-fanaatikko rupeaa antamaan mielipiteitään TYYLISTÄ JA ULKONÄÖSTÄ!!! Naurettavampaa saa hakea.

      
  • Taidanpa olla aika erikoinen volvofanaatikko, kun olen omistanut enemmän Alfoja kuin Volvoja... Volvoja on ollut 3kpl, joka ei tosiaankaan ole paljon, kun otetaan huomioon kaikki omistamani autot. BMW-merkkisiä on ollut 2kpl, 3, jos Mini lasketaan.

    Että sellainen volvofanaatikko.

    1-sarjan Coupe nyt vaan on ihan käsittämättömän ruma. Ei sille voi mitään. Autona se toki voi olla vaikka kuinka hyvä.

    Kumma muuten, kun siellä pitää arvuutella sitä omistamaani autoa. Sen verran voin sanoa, että mitään vaaraa 1-sarjan Coupelle jäämisestä ei ole.

    ja olen sitä mieltä, että jos tehdään coupe, niin tehdään myös auto, joka näyttää siltä. Mitä järkeä tehdä kaksiovinen coupe, jota erehtyy pitämään sedanina? Ei niin mitään. Olisivat saman tien tehneet 1-sarjan sedanin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 28.08.2007 klo 18:30]
      
  • Lainaus:
    28.08.2007 klo 18:15 Simppa- kirjoitti
    Mitäs vääntöä ja väistelyä se on, jos ammattilaiset kehuvat Breran olevan taideteos. Alfan ottaisivat galleriaansakin esille...


    Jos kerran Evon mielipidettä arvostat niin lue Car of the Year 2006. Alfahan ei päässyt edes kilpaan mukaan vaan sen jälkeen 'the must try harders'-osiossa teilasivat erityisesti Breran koko sivun artikkelissaan.

    Tässä pätkiä, alkuun reaktioista kun auto saapui toimistolle ja näkivät sen luonnossa:
    "Typically, it was Jethro who said it first: 'It looks rubbish.' Then Chee chimed in with 'It looks overweight'...
    "Desktop backgrounds were quietly changed and the day looked a little less hopeful."
    Sitten artikkeli jatkaa auton teknisen puolen teilaamisen. Tässä lause joka kertoo aika selvää kieltä:
    "The year's biggest dissapointment to be precise"

    Bemun muotoilusta ja Banglestä on muuten kirjoitettu monta artikkelia nyt myöhemmin jossa on kysytty sitä että miltä tuntuu kovan arvostelun JÄLKEEN kun hänet on todettu olevan OIKEASSA ja lähes kaikki seuraavat enemmän tai vähemmän hänen viitoittamaansa tietä.

      
  • http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/62280/alfa_romeo_brera.html

    ihan kivana tuntuvat Breraa evonkin kaverit pitävän...

    luin kolme eri evon arvostelua Brerasta (kaikki, jotka netissä), jokaisessa kehuttiin Breran muotoilua.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 28.08.2007 klo 18:38]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit