ostanko citroen c5 farkun

13 kommenttia

onko kokemuksia kyseisestä autosta,mitä vikoja on ilmaantunut ja mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa noin 2001 vuosimallin sitikkaa?

  

  • :smile:
    Käytössäni on Citroen 2.0 automaatti Berline.
    Kokemusta on vain 100 000 km ja kolme vuotta, mutta tyytyväisyys on suuri.
    Auto on varusteisiin ja ominaisuuksiin nähden halpa. aikoinaan vertailin noin 2.0 litran koneilla varustettuja automaattivaihteisia autoja samoilla varusteilla , jolloin Citroen oli ylivoimaisen edullinen.
    Mazda 6 pääsi lähimmäksi.
    Suosittelisin Mazda 6 autoa , joka on luotettavuustilastoissa parempi.
    Tila- ja kantavuusmielessä C5 on isompi.

    :smile:

      
  • Tuttava taksikuskilla on ollut tällainen C5 farkku. Aika useasti se on ollut korjaamolla, tosin sillä on ajettukin aika paljon. Helsingin Sanomien testiyksilössä ei ollut ilmaantunut mitään sen kummempia vikoja. Osa tuntuu sanovan ei vikoja ja osa sanoo on vikoja. Taitaa olla siis aika yksilökohtaista.

      
  • Minä en aina luota taksikuskien (= isäntien) kertomuksiin autojensa vähistä vioista. Mielellään unohtavat monia korjaamokäyntejä kun eivät halua myöntää tehneensä huonoja valintoja. Kovin halvalla tuskin saa kelvollista menopeliä taksikäyttöön. Taksirengit sen sijaan kertovat avoimesti kaikki viat, tosin ehkä joskus vähän liioitellenkin. Heitä kun kismittää isännän pihi ostos, Citroen tai vastaava. Mieluummin tietysti ajaisivat Mersulla! Vaikka kuuluuhan niitä vikoja olevan Mersuissakin, ja erityisesti Mersuissa...

      
  • Joo kyllä ne aika avoimesti vioista kertovat ja taksikuskit ajavat paljon ja saattavat hieman välillä "rääkätä" autoaan.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 17:46 aeffae kirjoitti
    Vaikka kuuluuhan niitä vikoja olevan Mersuissakin, ja erityisesti Mersuissa...

    Mersukuskina uskallan sanoa että uudemmat mersu eivät ole juurikaan kestävempiä kuin vaikka audit tai bemarit. Mersussa on paljon esim. boschin osia joita tunnetusti löytyy monista muistakin merkeistä, ei se kestävyys parane vaikka tähti onkin keulassa. Vanhemmat mallit on paljon huolettomampia, koska elektroniikkaa ja varusteita on vähemmän. Vanhemmissa on myös paljon vähemmän ns. alihankinta osia.

      
  • Lainaus:
    02.03.2005 klo 09:06 Tuomas kirjoitti
    Joo kyllä ne aika avoimesti vioista kertovat ja taksikuskit ajavat paljon ja saattavat hieman välillä "rääkätä" autoaan.

    Aika ajoin tapahtuva auton rääkkääminen tekee moottorille hyvää. Ei karstotu. Hirveitä pelejä ajaa tuollaiset umpeen karstottuneet autot. Polttoaine maistuu ämpärikaupalla, mutta tehoo ei löydy.

      
  • Lainaus:
    03.03.2005 klo 07:40 Luu5 kirjoitti
    [

    Aika ajoin tapahtuva auton rääkkääminen tekee moottorille hyvää. Ei karstotu. Hirveitä pelejä ajaa tuollaiset umpeen karstottuneet autot. Polttoaine maistuu ämpärikaupalla, mutta tehoo ei löydy.

    Olet oikeassa. Äitinikin auto on välillä karstoittunut, no minä sitten hoidan ne karstat pois. Luulen että monilla naisilla on karstaa autossaan, kun nämä ajavat rauhallisesti ilman mitään sen kovempia kierroksen nostamisia.

      
  • No älä nyt hyvä mies... mieti nyt vähän! Osta vaikka mazda6, tai toyota avensis, hei haloo?

      
  • Lainaus:
    03.03.2005 klo 21:54 ajk74 kirjoitti
    No älä nyt hyvä mies... mieti nyt vähän! Osta vaikka mazda6, tai toyota avensis, hei haloo?

    Miksi ei Citroen C5:ta sinun mielestäsi?

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 06.03.2005 klo 11:43]
      
  • Osta pois vaan. Mutta säästä/lainaa/kaiva taskusta sen verran lisää, että saat 2002-mallin. 2003 oli vielä viimeistellympi.

    Ja päädyt vmihin malliin vaan, tarkista, että KAIKKI kampanjakorjaukset on tehty.

    Itellä vm 2002. kampanjakorjauksia lukuunottamatta kaikki OK.

      
  • Jos olet ostamassa käytettyä C5:ta tarkista ettei vesipumppu vuoda, sattaa alkaa vuotamaan jo 60000km jälkeen (tuttavan autolle kävi näin). Vesipumppua pyörittää hammashihna joka menee samalla vaihtoon sekä kiristys/taittopyörät.
    Autohan on tosi kiva ajella ja se antaa todella hyvän "kyytin". Hydraullinen/ typpikaasujousitus järjestelmä aina vähän epäilyttää.

      
  • Lainaus:
    05.03.2005 klo 19:55 jwk kirjoitti
    Autohan on tosi kiva ajella ja se antaa todella hyvän "kyytin". Hydraullinen/ typpikaasujousitus järjestelmä aina vähän epäilyttää.


    Tuo jousitus järjestelmä on epäilyttänyt jo 50 vuotta autoilevia kanssa ihmisiä...


      
  • Lainaus:
    05.03.2005 klo 19:55 jwk kirjoitti
    Hydraullinen/ typpikaasujousitus järjestelmä aina vähän epäilyttää.


    Hyvin ne jousitukset tietääkseeni ovat aina kestäneet. Mukavuus on omaa luokkaansa. Ja onhan se todellisuudessa ilmajousituksen lisäksi ainoa oikea jousitus farmariautoon, hyvä kaikissa olosuhteissa ja kaikilla kuormilla. Eikä tarvitse kuorman kanssa ajettaessa käännellä lamppuja alaspäin ja miettiä lyökö pohjaan vai ei.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit