Apua auton ostoon

8 kommenttia

Olen ostamassa ensimmäistä autoani, tarjolla olisi Nissan Sunny, vm. 1994, jolla on ajettu 240 000km. CD-soitin ja lohko- ja sisätilanlämmitin löytyy. Auto on kunnossa, mutta hinta vaan mietityttää.

  
  • Valittu aikanaan Ruotsissa markkinoiden turvattomimmaksi autoksi.

      
  • Sunny on huoleton auto. Itse luovuin sellaisesta reilut vuosi sitten. Vuotta vanhemmasta mallista sain samoilla kilometreillä 4500e. Tuon ikäisissä on vain kunnossa jo paljon vaihtelua. Hyvin pidetystä yksilöstä saa hyvän auton, jos malli noin muuten miellyttää.

      
  • Joo ja kannattaa katsoa tarkasti ruosteen suhteen, ovat tiämmä aika kovia ruostumaan. Ainakin kotelot, jousien kiinnitykset ja takalokasuojan pokkaukset kannattaa kattoa aika tarkasti läpi...

      
  • Auton ostossa tärkeintä on ensin tietää minkä automallin haluaa. Sitten käy katselemaassa ja ajamassa samanlaisia yksilöitä. Käytetyistä autoista ei ole pulaa Suomessa.Näin näkee erot kulumisessa ja vioissa. Sitten tartut siihen yksilöön mikä on vähiten huono. Jos ei osaa itse korjata, pitää varautua siihen, että vanhassa autossa on koko ajan jotain korjautettavaa -eli rahaa palaa.

      
  • :sunglasses: Jokos olet ostanut auton. Kyllä tuon mallin sunny on yksi luokkansa parhaita autoja - kestävyys - luotettavuus. Tosin miinuksena turvallisuus ja ajo-ominaisuus, tosin se ei haittaa kun sen hyväksyy. Meillä oli joskus tollainen ja se oli tosi luotettava. Sunnyssa on muuten tekniikka tosi vahvaa ja hyvin tehty, mm ketjukone ja hyd venttiilit. Kannattaa jos ajolleen pidät siitä- kokeilla mazda323, corolla ja civic. Siinä on myös asiallisia tuon luokan autoja. Tuollaiset helmet menee hyvin nopeasti kaupaksi.

      
  • Joo ostettiin se Sunny, aika herkkä kytkin ja muutenkin varsin erilainen kuin Opel Kadett, jota aikaisemmin ajoin. Ihan kiva kyllä! Mutta nyt pitäis vielä saada kyseinen äitini Kadett vm. 88 kaupaksi...

    [pemuli muokkasi tätä viestiä 30.04.2005 klo 13:59]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit