Volkkaria ostamassa

4 kommenttia

Hei!

Haluttais ostaa käytetty Volkswagen, sellainen 5-8 vuotta vanha. Kalliita ovat (meidän budjetti siinä vähän alle 10t). Olisko suosituksia? Kertokaas, miksi Polo on halvempi kuin muut mallit?

Kiitos!
nimim. Ei oikein autoihmisiä :smile:

  
  • No eiköhän vaan siksi, että Polo on tuoteperheen pienin ja sitä kautta myös halvin malli.

      
  • Polo on pienin ja siksi huokein.

    Ja nyt autoalan ihmisen neuvo! Vältä noita Wageneita jos et osaa itse autoa korjailla ja laittaa. Muutoin käypi kallihiksi...

      
  • Moi

    Tuohon hintarajaan mahtuu näköjään VW Golf Variant vm. -99 myös.
    Itse ainakin pidin tuon korimallin ajo-ominaisuuksista etenkin talvella ja 1.8 moottori oli ihan riittävä vaikka ei mikään tykki ollutkaan. Maantiellä kulutus oli siinä 6.5L / 100km, kaupungissa luonnollisesti enemmän. Ovet eivät jäätyneet koskaan talvella kun tiivisteisiin pisti silikonia ja lukot eivät jäätyneet kun niihin pisti aseöljyä, lämmityslaitteen teho oli hyvä, uudemmissa se on huonompi.

    Remonteista sen verran että siihen meni parit jarrulevyt ja palat, pakoputken taka-osa ja sitten yli 200 tkm ajettuna kuljettajan oven lukosta jousi ja oikeanpuoleinen pallonivel tuossa 215 tkm kohdalla, kaikki muut vaihdot (hihnoja ja raitisilmasuodattimen panoksia, muita suodattimia ja öljyt) menivät normaalissa merkkihuollossa. Pohjassa eikä missään muuallakaan ollut vielä ruostetta kun se meni vaihtoon 235 tkm ajettuna, kaikenkaikkiaan kulut / 100km olivat hyvin edulliset. Siinä vähän omakohtaisia kokemuksia eikä huhuja.

    [AL- muokkasi tätä viestiä 27.04.2005 klo 22:54]
      
  • Myöhäinen kiitos vastaajille!

    Vaikeaa on auton valinta... Kaikilla on omat suosikkinsa. Mutta niinhän se menee. Joku sanoi että Volkswagen vähän niin kuin ratsastaa vanhalla maineella - että uudemmat volkkarit eivät ole yhtä hyviä kuin ennen. Mene ja tiedä sitten. Tuo Variant olisi ehkä muuten hyvä, mutta emme tarvitse niin isoa, kun lähinnä kaupungissa ajellaan.

    Toinen vaihtoehto meillä on Renault, josta itse tykkäisin kovasti, mutta yksi kokenut autokorjaaja sanoi heti että "ei ne ranskalaiset kestä!". Jonkun 5-6 v. vanhan Meganen voisi meidän rahoilla saadakin, mutta kannattaako...?

    No, tarvii varmaan vaan lähteä katselemaan ja ihmettelemään. :)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit