En olekkaan tiennyt että tuollaisia tuodaan Suomeen. Olen vain kuullut 2,2-litraisesta versiosta joka kulkee alle 9 sekuntia sataseen ja huiput 212km/h. Mites tuo menopeli kulkee ja kuinkas paljon tehoa/vääntöä?
Omakotitalo, kaksi lasta ja koira (ja Volvo). Millaisessa käytössä Saab 96? Museorekisterissä? Ja millaisessa kunnossa?
Museointiin ei ole ollut aikaa eikä taitoa. Ei näkyvää ruostetta ja alustan/koteloiden pintaruoste on hyvin hallinnassa. Mitä mainioin kesäauto jonka ympärillä olisi paljon puuhaa.
Mikä kone on Saabissasi ja miten auto kulkee? Huiput/kiihtyvyys/Teho .Näistäkin asioista olen kiinnostunut.
1,5 l V4 (1976). teholukemia en tiedä, liekö jotain 60+ hp. Kahdeksankymppiä on maksimi matkanopeus, hetkellisesti olen ajanut sataa mutta siinä tuli sääli huutavaa moottoria. Vaihteet ovat makuuni vähän turhan lyhyet. Kulutus matkanopeudessa luokkaa 7,8 l/100 km ja kirkolla pyöritteässä 10-11 l/100 km. Kiihtyy verkkaisesti, tosin en ole täyskiihdytystä edes kokeillut enkä kokeile ellei tule pakkotilanne.
Naapurilla on tuollainen (ei noin hienolla värillä). Loistava kuljettajanistuin kuin minulle tehty mielestäni parempi kuin Corveten. Millainen auto on ollut, tavallisen Fabian ominaisuudet jo tiedänkin mutta millainen RS (tekniset tiedot tiedänkin)? Alusta, ajettavuus, melutaso jne.?
Oikein hyvä ajaa mitä nyt se sähköinen ohjaustehostin vaati tottumista "96 bemarin jälkeen. Alusta on oikein mukava (joidenkin mielestä liiankin) mutta ei se meikäläisen mielestä paljoa kallistele kurveissa. Kulkupuoli on ainakin kunnossa, kun polkasee kaasun pohjaan siinä 1500 kierroksen kohdalla kone miettii hetken ja sitten mennään.
Olen samaa mieltä siitä penkistä (en ole tosin Corvettea kokeillut).
Ajettavuus hieman huteroitui kun vaihto tuumaa pienemmät Hakkapeliitta kakkoset alle viime viikolla. 15 tuumaa on näköjään minimi vannekoko ainakin eteen, teki sen verran tiukkaa jarrulevyjen kanssa.
Karkealla asfaltilla melutaso on aika kova. Moottoriäänet kuuluu vaimeina pitkien vaihdevälitysten takia (120km/h ja kierroksia kutosella n. 2100).
Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 4,8l/100km
[Tietäjä muokkasi tätä viestiä 02.11.2004 klo 14:08]
No jo seitsemättä päivää Toyota Verso 1,8 Solilla...niinkuin sitä ei jo koko maailma tietäisi. Onneksi syksyn / talven liukas, loska ja pimeä tyynnyttävät kaasukaviota.
No... Audi A6, saa nähdä mitä neliveto+esp sanoo talvella, alla tuliterät hakkapeliitta 4:t, itse asiassa vielä varastossa. Ulkona on ollut niin lämmintä ettei ole vielä ollut sirkkeleille tarvetta.
Ainoa mikä tähän mennessä on hämännyt on autoradion asennus, joka tapahtuu keskiviikkkona. Takaosan aktiivikajareista ei saa ääntä (pitäisi johtoja viritellä, en osaa) eikä itse asiassa koko soitin mahdu sille varattuun tilaan kun se madaltuu yllättäen parilla millillä. Orkkisradio oli juuri sen verran matalampi kuin standardi din-radio, mistä minä semmoisia olisin tiennyt. Saa nähdä miten Laakkosella laittavat johdotukset ja vuolevat tilaa mankalle.
V40 2.0T on se tehottomampi versio. Tehokkaampi on T4.
Minäkin ajan Volvo V40:llä, tosin ihan turbottomalla mallilla, mutta kuitenkin Sport-varustepaketti löytyy. Eli etu- ja takaspoilerit, sumuvalot, vakionopeussäädin, ilmastointi, puolinahkaverhoilu ja alumiinivanteet.
Honda Accord Type-R 1989
En olekkaan tiennyt että tuollaisia tuodaan Suomeen. Olen vain kuullut 2,2-litraisesta versiosta joka kulkee alle 9 sekuntia sataseen ja huiput 212km/h. Mites tuo menopeli kulkee ja kuinkas paljon tehoa/vääntöä?
VW Transporter D -81 & Golf 1.8 -89.
Kuinkas paljon volkkareilla on ajettu? Ja onko niissä ollut vikoja tai ruostetta?
Citroen XM V6 automaatti, tai Citroen C3 1,6 SX
XM tuotu toukokuussa Saksasta.
Citroen XM V6 automaatti, tai Citroen C3 1,6 SX
XM tuotu toukokuussa Saksasta.
Miten "sitikat" ovat toimineet? Joidenkin mielestä ne ovat vika-autoja, pitääkö se paikkaansa että ne ovat sellaisia?
V70 2.5 Aut + Saab 96 L
Omakotitalo, kaksi lasta ja koira (ja Volvo). Millaisessa käytössä Saab 96? Museorekisterissä? Ja millaisessa kunnossa?
Museointiin ei ole ollut aikaa eikä taitoa. Ei näkyvää ruostetta ja alustan/koteloiden pintaruoste on hyvin hallinnassa. Mitä mainioin kesäauto jonka ympärillä olisi paljon puuhaa.
Mikä kone on Saabissasi ja miten auto kulkee? Huiput/kiihtyvyys/Teho .Näistäkin asioista olen kiinnostunut.
VW Golf5 2004 ja Golf 1990
1,5 l V4 (1976). teholukemia en tiedä, liekö jotain 60+ hp. Kahdeksankymppiä on maksimi matkanopeus, hetkellisesti olen ajanut sataa mutta siinä tuli sääli huutavaa moottoria. Vaihteet ovat makuuni vähän turhan lyhyet. Kulutus matkanopeudessa luokkaa 7,8 l/100 km ja kirkolla pyöritteässä 10-11 l/100 km. Kiihtyy verkkaisesti, tosin en ole täyskiihdytystä edes kokeillut enkä kokeile ellei tule pakkotilanne.
Onko uusi Golf2004 toiminut täydellisesti?
X-Trail 2.0 bensa vm -03.
Tuohon autoon en ole tutustunut. Mites paljon siinä on tehoa ja miten kulkee ja kuluttaa? Mitkä ovat plussia ja miinuksia? Onko ollut vikoja?
kirkkaanpunainen diesel koppimopo, Skoda Fabia RS.
Naapurilla on tuollainen (ei noin hienolla värillä). Loistava kuljettajanistuin kuin minulle tehty mielestäni parempi kuin Corveten. Millainen auto on ollut, tavallisen Fabian ominaisuudet jo tiedänkin mutta millainen RS (tekniset tiedot tiedänkin)? Alusta, ajettavuus, melutaso jne.?
Volvo V40 1.9D. Vm 2000. Ihan ok peli.
Oikein hyvä ajaa mitä nyt se sähköinen ohjaustehostin vaati tottumista "96 bemarin jälkeen. Alusta on oikein mukava (joidenkin mielestä liiankin) mutta ei se meikäläisen mielestä paljoa kallistele kurveissa.
Kulkupuoli on ainakin kunnossa, kun polkasee kaasun pohjaan siinä 1500 kierroksen kohdalla kone miettii hetken ja sitten mennään.
Olen samaa mieltä siitä penkistä (en ole tosin Corvettea kokeillut).
Ajettavuus hieman huteroitui kun vaihto tuumaa pienemmät Hakkapeliitta kakkoset alle viime viikolla. 15 tuumaa on näköjään minimi vannekoko ainakin eteen, teki sen verran tiukkaa jarrulevyjen kanssa.
Karkealla asfaltilla melutaso on aika kova. Moottoriäänet kuuluu vaimeina pitkien vaihdevälitysten takia (120km/h ja kierroksia kutosella n. 2100).
Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 4,8l/100km
Kauhea tykki ja keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 4,8l/100km! Vau ja ohoh!
No jo seitsemättä päivää Toyota Verso 1,8 Solilla...niinkuin sitä
ei jo koko maailma tietäisi. Onneksi syksyn / talven liukas, loska ja pimeä tyynnyttävät kaasukaviota.
Saab 9-5w -01 ja nurkissa vaimon -03 Puntolla. Saab 10000km /v Punto 4000km/v. Ei kannata ostaa uusia näillä kilsoilla!
No nuo ovat ainakin aika uusia, jos Puntolla ajetaan noin vähän niin eikö kannattaisia hankkia joku vanhempi auto...
No... Audi A6, saa nähdä mitä neliveto+esp sanoo talvella, alla tuliterät hakkapeliitta 4:t, itse asiassa vielä varastossa. Ulkona on ollut niin lämmintä ettei ole vielä ollut sirkkeleille tarvetta.
Ainoa mikä tähän mennessä on hämännyt on autoradion asennus, joka tapahtuu keskiviikkkona. Takaosan aktiivikajareista ei saa ääntä (pitäisi johtoja viritellä, en osaa) eikä itse asiassa koko soitin mahdu sille varattuun tilaan kun se madaltuu yllättäen parilla millillä. Orkkisradio oli juuri sen verran matalampi kuin standardi din-radio, mistä minä semmoisia olisin tiennyt. Saa nähdä miten Laakkosella laittavat johdotukset ja vuolevat tilaa mankalle.
Volvo V40 2.0T
Tottakai!!
Volvo V40 2.0T
Tottakai!!
Eikö Volvolla ole tuosta 163-heppainen versio ja 200-heppainen versio?
Kumpi sinulla sitten on? Kyllä lähtee!
V40 2.0T on se tehottomampi versio. Tehokkaampi on T4.
Minäkin ajan Volvo V40:llä, tosin ihan turbottomalla mallilla, mutta kuitenkin Sport-varustepaketti löytyy. Eli etu- ja takaspoilerit, sumuvalot, vakionopeussäädin, ilmastointi, puolinahkaverhoilu ja alumiinivanteet.
Opel Vectra C Wagon -04
VW Golf 1.8 CL -86
Nissan Micra 1.2 Super S -90