Mazda 6:n omistajan onnea : Kaksi viikkoa vanha auto remonttiin kolmeksi päiväksi outojen käyntihäiriöiden takia( kierrokset nousivat omia aikojaan vaikkei koskenutkaan kaasuun )Kukaan ei oikein tiennyt missä vika, mutta moottorinohjausjärjestelmän päivityksellä ongelma ratkesi.Siitä kuukauden päästä kutsuttiin sumuvalojen tarkastukseen(palovaara) Talvella jäätyivät jarrut ja hinausautolla talliin..Sitten tuli huoltokutsu kaasuläpän tarkistukseen. seuraavaksi jäi apumiehen puolinen aurinkolippa käteen.Juhannuksena tuli taas samojen käyntihäiriöiden aika ja taas päivitettiin! Nyt tuli kutsu pakoputken ja tankin välisen lämpöeristyksen parantamiseen (palovaara ?)Toivottavasti seuraava vuosi menee paremmin
Taitaa olla aivan sama minkä auton ostaa. Jokaisen merkin ja mallin kohdalla löytyy enempi / vähempi tyyppi- tai muita vikoja. Takuuhan tietysti uudella autolla tuollaiset kattaa, mutta kaikki se vaiva ja aika hermoista nyt puhumattakaan. Takuuajan jälkeen asia koskettaa autoilevaa vieläkin enemmän. Soisi noiden takuuaikojen pidentyvän myös täällä suomessa. Käsittääkseni takuuajathan eivät ole vakioita samalla merkillä/mallilla eri maissa.
Lienee sattunut valitettava maanantaikappale. En ole kuullut, että kenelläkään olisi ollut Kutosen kanssa noin paljon pulmia. Tunnen kuitenkin omistajia jo toistakymmentä.
Maanantaikappale,todennäköisesti. Auton muut ominaisuudet on kyllä niin hyvät että aion sen pitää pari vuotta niin kauan kun takuu korvaa.Entisenä toyota kuskina vaan en ole tottunut jatkuvaan huollossa juoksemiseen.
Tulee tuosta positiivistakin mieleen. Ainakin Mazdalla ilmeisesti suhtautuvat ongelmiin vakavasti ja korjaavat ne ilman tappeluita.
Tosin kuin esimerkiksi Meganen surullisen kuuluisa jarruongelma, jossa on ilmeisesti jotain korjauksia nyt viimein tehty (vai onko?) kun pohjoismaiset lehdet löysivät mallista heti myyntiin tultua vaarallisen vian.
Voisihan Mazdakin vain ilmoittaa "mitään palovaaraa ei ole".
Eipä nuo mielestäni kovin pahoilta kuulosta... vaikka uusi auto onkin. Mielestäni on hienoa, että valmistaja kutsuu korjaamolle autoja ja laittaa kuntoon asioita, jotka saattaa ehkä aiheuttaa isomman remontin jos niitä ei laiteta- vastuuntuntoista toimintaa...
Loppujen lopuksi oikeat viat, mitä sulla on ollut, ovat käyntihäiriöt ja aurinkolipan irtoaminen ja tämä kaikki n. puolen vuoden aikana eli ei tuo miltään maanantaikappaleelta kuulosta- kyllä tommosta voisi odottaa jopa Toyotalta. Olen kuullut niin uskomattomia tarinoita uusien autojen ostajilta, että tuo kuulostaa varsin normaalilta. Huolestuisin, jos autossa olisi jatkuvasti oikeasti vikaa...
Tietysti vaikutelmaa latistaa se, että joutuu käymään huollossa. Mutta tässä tapauksessa autossa ei ole ollut välttämättä mitään vikaa- huoltokutsut kun saattavat koskea jopa kaikkia. Itse vaan olisin tyytyväinen, kun auto kutsutaan huoltoon jotta saavat parannella jotain ratkaisuja free of charge.
Tuo oli tuollainen heikko yksilö. Toyotassakin uudessa Avensiksessakin on mennyt ohjaus paskaksi jne. Poikkeus vahvistaa säännön!
Mazda 6. Vuosi sitten tsemppasin itseni, että haluan olla hyvä mazda 6 ostaja. Kävin koeajaan auton kahdessa liikkeessä. Molemmilla kerroilla autoissa sama ominaisuus : puoltaa mielettömästi oikealle. Kysyin syytä myyjiltä? Aina vastasivat että autossa ei mitään vikaa, se on aina tuollainen. Harmi vaan. Nyt olen kuullut että tuo ominaisuus johtuu tehostajasta...
Ei ole ihan hyvin Mazdan kanssa mennyt vieläkään!
Viikko sitten maalattiin helmapellit ja takalokasuojien kaaret !
Helmapelleistä oli maalit lähtenyt ja peltipinta näkyvissä(ruosteessa)
sekä takalokasuojien kaarista maali lohkeillut.Nyt odotellaan seuraavaa remonttia jotta saadaan oikealle vetäminen ja ohjauksen kolistelu korjattua.Auton vaihto alkaa olla mielessä !
Viikko sitten maalattiin helmapellit ja takalokasuojien kaaret !
Helmapelleistä oli maalit lähtenyt ja peltipinta näkyvissä(ruosteessa)
sekä takalokasuojien kaarista maali lohkeillut.Nyt odotellaan seuraavaa remonttia jotta saadaan oikealle vetäminen ja ohjauksen kolistelu korjattua.Auton vaihto alkaa olla mielessä !
Sattuu sitä näköjään Mazdallekin. Yhteen aikaan kutos-mazdoissa oli häikkää jossain etupään apurungossa tms., minkä takia autot puolsivat voimakkaasti. Asia hoitui vaihtamalla ko. osa. Joskus kun olen kutosella (lähinnä koeajomielessä), olen huomannut, että muutenkin auto on aika herkkä tienpinnan kallistuksille. Ja kaverini kutonen käyttäytyy samalla tavalla, tuntuu puoltavan tien kallistuksen suuntaan, siis oikealle. Nim. mazda6:n kohdalla tästä ei liene kyse?
Minulla oli vastaavanlaista puoltamisvikaa Vw Polossa. Syy: Michelinin vialliset (?) kesärenkaat. Renkaat vaihtoon ja kappas, suoraan mennään.
Ohjauslaitteet kolistelivat myös TM:n kestotesti-kutosessa. Saatiinkohan se ratkaistua?
Moi
Kuten aiemmin todettu, täydellistä autoa ei ole koskaan tehtykään...mutta onhan tuossa se hyvä puoli että on harrastus siinä samassa...