Vaihtoautokauppaa

5 kommenttia

Olen kuukauden ajan kierrellyt autoliikkeitä ja katsellut n25-30t €
maksavaa uutta tai käytettyä autoa. Huomiota on kiinnittänyt suuri
myyntihintojen ja autosta hyvityshintojen ero . Täysin vastaavasta
mutta enemmänkin ajetusta autosta samassa liikkeessä pyydetään
5-12t € enemmän kuin mitä ollaan valmiita hyvittämään vaihdossa
täysin siististä vähän ajestusta yksilöstä. Hyvitys näyttää myös riippuvan
ostettavan auton hinnasta joskin ero on aina vähintään 10t€ mentiin miten huokeaan ostoautoon tahansa. Oman autoni hyvityshinta on
vaihdellut 1€-18000€ välillä kun ostettavien autojen hinta on vaihdellut
22450€-31000€ välillä. Markka aikaan autonvaihto tuntui olevan yhtenäisempää ja erot muutamien tuhansien markkojen puitteissa.
Nyt euro aikaan erot ovat venähtäneet todella suuriksi.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia ?

  
  • Aivan samaa olen kuullut, kavereilta kun ovat vaihtamassa. Kyllä ne yrittävät vedättää sen mitä on mahdollista. Kannattaa vaan ajan kanssa kierrellä, ja laajalla sektorilla otanta. Ehkä jossain hieman kauempana tulee mieleinen tarjous. Mulla sama juttu vuoden päästä! :wink: :wink:

      
  • Lainaus:
    12.07.2005 klo 10:00 vaari1 kirjoitti
    Täysin vastaavasta
    mutta enemmänkin ajetusta autosta samassa liikkeessä pyydetään
    5-12t € enemmän kuin mitä ollaan valmiita hyvittämään vaihdossa
    täysin siististä vähän ajestusta yksilöstä.


    Autoliikkeiden käytettyjen pyyntihinnoissa on nykyään reippaasti ilmaa, koska käytettynä ulkomailta tuotavien vero määräytyy kotimaassa olevien vastaavien pyyntihintojen mukaan. Tämä luonnolisesti hankaloittaa huomattavasti oman auton todellisen arvon arviointia.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 18.07.2005 klo 12:30]
      
  • edit: Tuplalähetys

    [PPi muokkasi tätä viestiä 18.07.2005 klo 12:29]
      
  • Kyllä autoliikkeet tietävät mitä muut hyvittävät ja tekevät oman hinnoittelunsa sen mukaan. Itse autoa ostaessani vaihdokin hyvitys vaihteli suuresti tehden välirahoista suurinpiirtein samaa luokkaa olevat.

      
  • Juu kyllähän ehkä tietävät muiden hyvityksen. Kait se johtuu vaihtohyvitys monesta asiasta...onko henkilökemia yksi niistä? Tuttava vaihtoi hiljattain Nissanin maasturin uuteen saman merkin maasturiin. Huono/ paras väliraha erotus 6800 euroa. On niillä hieman pelivaraa, kun haluavat.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit