Mitä maksaa autosi määräaikaishuolto?

12 kommenttia

Oma kulkupelini tarvitsee 120 tkm huoltoa. Siinä samassa pitää vaihtaa myös nokka-akselin jakohihna. Kyselinpä kurillani myös muilta, kuin vakiokorjaamoltani remontin hintaa.

Hintahaarukka oli 563€ ja 870€ välillä. Eroa siis yli 300€ !

Eroa voi hieman selittää se, että osa merkkihuolloista ei uusi kaikkia jakohihnan taittorullia vaan ainoastaan kiristäjärullan (a 60€).

Näin kesälomilla tulee muutenkin autoiltua maakunnissa, joten otinpa 154€ halvemman huollon maalta ja yhdistän siihen retkipäivän perheen kanssa.

Mitä sinun autosi määräaikaishuolto kustantaa?

:smile: :innocent:

  
  • Jaa, omaan hoppaan ei mitään määräaikaishuoltoja teetetä, mutta tutun Avensikseen tehtiin juuri tuo 100tkm/5 vuotis nokkaremmin vaihto, mikä maksoi n. 350e, tais siihen tulla vielä öljynvaihto samaan hintaan.

      
  • Huoltosopimuksen ansiosta eipaljonmitään kuukaudessa.

      
  • Itse sain Audiin tingattua kaupanteon yhteydessä huoltosopimuksen hintaan 28 eur/kk 4 vuoden ajaksi. Vuodessa huolloille kertyy hintaa siis 336 euroa.

    Huoltosopimushan kattaa sitten niidenkin vikojen korjaukset, jotka eivät normaalin määräaikaishuollon piiriin kuulu.

      
  • Lainaus:
    30.06.2005 klo 12:07 Engineeri kirjoitti
    Itse sain Audiin tingattua kaupanteon yhteydessä huoltosopimuksen hintaan 28 eur/kk 4 vuoden ajaksi. Vuodessa huolloille kertyy hintaa siis 336 euroa.

    Huoltosopimushan kattaa sitten niidenkin vikojen korjaukset, jotka eivät normaalin määräaikaishuollon piiriin kuulu.


    No ei tuo nyt kovin edulliselta kuulosta tuokaan, jos ei sitten Audi hajoa joka vuosi. Normaalistihan tuohon aikaan ei juuri öljynvaihtoa kummempaa tarvitse tehdä ja alkuaikoina tulleet viathan käsittääkseni menis takuuseen muutenkin.

      
  • Tuo huolenpitosopimuksen 'kannattavuus' riippuu monesta tekijästä. Firman autoihin olen aina pyytänyt 'ylimääräisenä' pari litraa öljyä, jäähdytysnestettä ja muutaman polttimon varalle joka huollon yhteydessä, huoltojen välillä noista joutuisi maksamaan erikseen, mutta huollon yhteydessä kuuluvat sopimuksen piikkiin - näistä moni tuntuu valittavat VAG konsernin autoissa, että kun ovat kalliita. Lisäksi joillain jälleenmyyjillä sopimukseen voi kuulua renkaiden kausisäilytys ja vaihdot.

    Ensimmäisen auton kohdalla johon tuon sopparin otin tuli soppari lopulta melko edulliseksi, nimittäin autoon vaihdettiin monia kuluvia osia 3v/100tkm iässä ja auto oli helppo myydä, kun saattoi myytäessä mainita, että kaikki loppuun kuluneet osat voitaisiin vaihtaa ennen kauppoja :smile:
    Yksi etu mikä tuosta myös oli, että ei ole mitään epäselvyyttää kuka ei ainakaan maksa autossa ilmenevistä vioista koituvia kuluja, oli sitten kyseessä takuu aika tai sen jälkeen :grin:

      
  • Itse laskeskelin, että huoltosopimus on vuodessa muutaman kymmenen euroa kalliimpi kuin listahintainen huolto + 4kpl ajovalopolttimoita + pyyhkijänsulat. Huoltosopimuksestahan ei ole juurikaan hyötyä takuuaikana, mutta käytettyyn autoon sopimusta ei saa. Jos aikoo auton vaihtaa takuuaikana, sopparia tuskin kannattaa ottaa.

      
  • Itse maksan ja itse teen, ei huoltosopimuksessa tähän mennessä isompia ongelmia! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    30.06.2005 klo 08:31 Tapio Taula kirjoitti
    Oma kulkupelini tarvitsee 120 tkm huoltoa. Siinä samassa pitää vaihtaa myös nokka-akselin jakohihna. Kyselinpä kurillani myös muilta, kuin vakiokorjaamoltani remontin hintaa.

    Hintahaarukka oli 563€ ja 870€ välillä. Eroa siis yli 300€ !

    Eroa voi hieman selittää se, että osa merkkihuolloista ei uusi kaikkia jakohihnan taittorullia vaan ainoastaan kiristäjärullan (a 60€).

    Näin kesälomilla tulee muutenkin autoiltua maakunnissa, joten otinpa 154€ halvemman huollon maalta ja yhdistän siihen retkipäivän perheen kanssa.

    Mitä sinun autosi määräaikaishuolto kustantaa?

    :smile: :innocent:


    Voitko kertoa vielä minkä merkkinen/mallinen auto on kyseessä ja ovatko kaikki hinnat kuitenkin merkkihuoltojen hintoja? Kuten tuolla toisaalla kerroin, Alfa-Romeo 156 2.0:n vastaava 120 000km huolto jakohihnan vaihtoineen kustantaa 1262 euroa (Delta-Auto). Näin ollen ilmoittamasi hinnat kuulostavat suorastaan edullisilta.

      
  • perheen toinen auto avensis d4 135 000 huolto+jarrupalat vaihdettiin hinta 208 euroa ja merkkikorjaamossa. Palvelu ja työ hyvää. Sijaitsee maaseudulla(150km), mutta voi yhdistää samalla mummolareissun lasten kanssa. :grin:

      
  • Katselin tänään huvikseni toisen automme huoltovihkoa. Eihän siinä ollut juuri mitään muuta kuin öljyn ja suodattimen vaihtoja, lisäksi saranoiden rasvaus ja "silmämääräinen" tarkastus nestevuotojen varalta! :innocent:
    Kannattaako tuosta maksaa satoja eskoja jos itsellä vähän joutilasta aikaa? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    30.06.2005 klo 14:17 mla kirjoitti
    Tuo huolenpitosopimuksen 'kannattavuus' riippuu monesta tekijästä. Firman autoihin olen aina pyytänyt 'ylimääräisenä' pari litraa öljyä, jäähdytysnestettä ja muutaman polttimon varalle joka huollon yhteydessä, huoltojen välillä noista joutuisi maksamaan erikseen, mutta huollon yhteydessä kuuluvat sopimuksen piikkiin - näistä moni tuntuu valittavat VAG konsernin autoissa, että kun ovat kalliita. Lisäksi joillain jälleenmyyjillä sopimukseen voi kuulua renkaiden kausisäilytys ja vaihdot.


    Olen hyvin tyytyväinen 407:n huoltosopimukseen, vaikka mitään vikoja ei ole ollutkaan. Sopimus tehdään maahantuojan kanssa, joten liike vaihtaa mielellään kaikki mahdolliset osat jotka vaikuttavat kuluneilta tms. Esim. itse käytin autoa keväällä renkaiden vaihdossa, öljysivät samalla saranat, lukot ym, lisäsivät öljyä, tarkistivat nesteet, alustan jne. Olisin toki voinut tehdä nuo itsekin, mutta nyt ei tarvitse huolehtia kuin auton ajamisesta, tankkaamisesta, siivoamisesta ja pesusta. Sopimukseen sisältyy periaatteessa kaikki muu paitsi uusien renkaiden hankintahinta, siis myös renkaiden kausivaihdot, sijaisauto huoltojen ajaksi jne.

    Hinta on kilometreistä riippuvainen, mutta itse laskin sopimusta ottaessani että neljän vuoden / 150 tkm ajalta normaalien määräaikaishuoltojen + renkaiden vaihtojen listahinta on jotakuinkin sama kuin huoltosopimuksen. Jos jotain muuten vaihdetaan / huolletaan, niin kaikki siihen liittyvä on kotiinpäin. Pari ensimmäistä vuotta menee tappiolla koska takuu on voimassa ja kuluvia osia ei vielä ole, mutta sitten kolmantena ja neljäntenä vuonna, kun huollot ovat kalliimpia ja joitakin kulumia alkaa tulla, sopimus muuttuu kannattavaksi.

    Merkittävänä etuna pidän sitä, että autoilun kustannukset ovat nyt täysin ennalta tiedossa, mitään yllätyksiä ei sen suhteen tule.

      
  • Vinorlooselle

    Nykyinen oma autoni on Volvo V70 vm. 2001, 103kW bensakoneella.

    Kaikissa tapuksissa oli kysymys valtuutetuista Volvo jälleenmyyjien huolloista ja alkuperäisistä osista.

    :wink: :wink: :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit