Ford Mondeo 1.8

2 kommenttia

Tiedustelen nyt, että paljonko tämmönen Ford keskimäärin kuluttaa:
Ford Mondeo 1.8 STW 1997
Kiinnostaisi kuulla muitakin juttuja ja omistajien kokemuksia ko. ajoneuvosta.
Harkinnassa nimittäin on... Paljonko tuolla Fordin bensapadalla muuten ajaa? Tällä katselemallani yksilöllä on ajeltu alle 170tkm. Mikä olisi sopuhinta tällaiselle "helmelle"? :wink:
Näistä wanhemmista autoista on muuten yllättävän hankala Googlettaa tietoa esille... Riittääkö tässä vehkeessä vääntö liikuttamaan edes omaa massaansa puhumattakaan täydestä kuormasta..?

  
  • Minulla oli aikoinaan mondeo 1,8 stw, vuosimalli oli tosin 93. Sen kukutus oli maantiellä 7-8 l/100 km ja taajama/kaupunkiajossa 9-10 l/100 km. Ostohetkellä kilometrejä oli 95 000 ja vaihdettaessa jotain 140 000. Ei tuohon väliin muistaakseni suurempia murheita mahtunut. Pakoputki vaihdettiin jossain vaiheessa ja jotain niveliä. Alusta kolisi kuopissa ja jotain ääniä kuului myös takaluukun seutuvilta. Näitä ääniä ei pystytty huollossakaan paikallistamaan.

    Nykyinen autoni on myös mondeo, vuosimalli nyt 96 ja 2,0 stw automaatti. (En kuitenkaan tunnusta olevani mondeofani, mutta tässä autossa vain hintalaatusuhde sopii minulle) Tämän auton toin pari vuotta sitten Saksasta, ihan vain mielenkiinnosta tuontia kohtaan ja myös siksi, etten Suomesta löytänyt automaattivaihteista käytettyä mondeota. Kulutukset ovat: Maantiellä 6,5-7,5 l/100 km ja kaupungissa 10-12,5 l/100 km. Suurempi kaupunkikulutus johtuu tietysti automaattivaihteista ja suuremmasta koneesta, pienempi maantiekulutus ehkä samoista asioista.

    Tässä autossa mittarilukema on nyt 145 000 km, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Pakoputken olen tähänkin osittain uusinut ja nyt pitäisi takapyörän laakeri vaihtaa. Tämä yksilö ei edes kolise.

    Kuinka paljon mondeolla ajaa? En tiedä, mutta myynnissä näkee välillä yli 300 000 km ajettuja.

      
  • Ei tuo raketti ole, mutta jos ei kiire niin kerkiää! Kulutus tosiaan n. 7,5 seka-ajossa ja maantiellä jotain 7 tai alle. Ei kait pahempia vikoja jos kori OK. Ovat ajaneet aika paljon, itsellä oli ko kone 250tkm, hyvin pelitti, ei öljyäkään tarvinnut lisätä vaihtovälillä!

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 03.09.2005 klo 01:39]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit