Fiat Marea/Marea Weekend - autoko tämäkin on?

5 kommenttia

Koska kiikarissa on tilava, vähän ajettu ja hinnaltaan edullinen alemman keskiluokan auto, löytyy hakupalveluiden kautta aika helposti tällainen auto kuin Fiat Marea sedanina tai farkkuna.

TM/Tuulilasi eivät ko. Fiateista kovin paljon ole kirjoittaneet, joten kokemuksia autosta olisi hyvä kuulla. Autoa siis saa aika edullisesti vähillä kilometreillä, mutta onko autossa muuta vikaa kuin merkki? Itselläni on lieviä vaikeuksia suhtautua Fiatiin huolettomana käyttöautona, mutta mieli on kaikelle järkevälle avoin. Puntosta olen tosin kuullut aika paljon myönteistä, se on kaiketi toimiva tapaus luokassaan.

Mitkä ovat Marean/Marea Weekendin parhaat puolet kokemusten valossa, mitkä jutut ei ole miellyttäneet. Kiinnostavimmat mallit itselleni Marea 100 ja 115 (1.6/1.8-litraiset koneet). Kommenttia kiitos!

  
  • kyllä marea autosta käy.kokemuksia n. 40 000km.peruskone 1,6
    tuntui olevan ihan riittävä.ajokuviot kunnossa, ihan hyvät tilat.
    etenkin käytettynä hankittaessa mielestäni saat rahalle vastinetta.
    itse kyr.....yin huoltohintoihin ja takuiden hoitotyyliin.ihan hyvät
    kokemukset autosta.hiukan pehmeä jousitus minun makuuni.
    huoltomies sanoikin iskareita vaihdetun takuuseen.

      
  • Oikeastaan muutama ajatus autosta olisi paikallaan liittyen a) käyttöominaisuuksiin, b) vikaherkkyyteen (isoja vai pieniä remontteja, usein vai harvoin) ja c) onko siitä talvikäyttöön. TM:n talvitesti 1999 ei Mareaa mairitellut, jumbosijoitus ja mm. yksi heikoimmista lämmityslaitteista ja suuri polttoaineenkulutus (1.8-litrainen).

      
  • Ei siis pärjännyt TM testissä.Voi kauheeta,ne varmaan sais kuluttajansuojan nojalla palautettua maahantuojalle.PS kävin tänä kesänä TM testihäviäjä autolla juomassa kahvikupposen TM testihäviäjä huoltsikalla. Kyllä se fiiatti on ihan hyvä peli.

    [Kepuli K-Onsti muokkasi tätä viestiä 22.08.2005 klo 14:36]
      
  • Merkittävin tyyppivika taitaa olla pyöränripustuksen väljentyminen, minkä havaitsee kolinoista kuoppiin ajaessa. Delta-auton huoltoa on paljon moitittu, mutta minun kokemukseni ovat enemmänkin positiivisiä. Ainakin Punton takuukorjaukset sujuivat moitteettomasti.

      
  • Fiateista (tekniikka jne) kannattaa käydä lukemassa/kysymässä www.ftcf.org ja sieltä keskustelufoorumille.

    Itselläni on viides Fiatti juuri tullut ajoon ja jos jotain ole oppinut niin karttamaan Delta-Auton huoltoa ylihinnoittelun vuoksi. Valtuutettuja korjaamoita löytyy kyllä !

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit