Mikä voyagerissa vikana???

4 kommenttia

Yhtenä aamuna pari viikkoa sitten ei lähtenyt millään käyntiin muuten kuin antamalla lisävirtaa...
No,nyt siiihen ollaan vaihdettu aivan uus laturi ja akku. Laturi vaihdettiin viime viikon alussa ja akku piti sit vaihtaa viime lauantaina kun ei taas sit lähtenyt käyntiin muuten kuin lisävirralla.
Nyt sit eilen kävi taas niin ettei auto lähtenyt käyntiin,mikähän mahtais olla vikana,olisko kenelläkään heittää vaikka vaan arvauksia??
Autossa on sähköinen automaattilaatikko,joten vikahan saattais olla sielläkin... Auto muuten käytettiin tuolla ruostesuojauksessa just pari viikkoa sitten ja siitä pari päivää niin ekan kerran teki ton ettei lähtenyt käyntiin,oliskohan joku väärä paikka saanu sitä massaa itteensä???

Siis kyseessähän on chrysler grand voyager.

[mamishka muokkasi tätä viestiä 07.09.2005 klo 09:37]
  
  • Tutki ja puhdista esim. CRC -contaktcleanerillä kaikki vaihdelaatikossa olevat johtoliittimet,kuivaa paineilmalla . Saat ainakin poistettua ruostesuojaksen mahdollisesti aiheuttamat häiriöt.

      
  • Ruostesuojauksessa suihkutetaan aineet no.. "paineella" ja ainetta voi päästä maadoitupisteiden liitosten väliin.

    Tarkista että moottorin, akun ja rungon väliset maadoituskaapelit ovat kunnossa? Kulunut/hapettunut kannattaa vaihtaa eikä maksa kuin muutaman euron.

    Ennen uusien kaapeleiden asentamista puhdista liitokset (pulttaukset) teräsharjalla tai hiomapaperilla. Liitoksessa on oltava metallia metalliin. Kaapelin vaihdon jälkeen (!) voit suojata liitoksen vaikka ylimaalaamalla, hidastaa hapettumista?

      
  • Samanmoisia probleemoita meidänkin kyseisessä kuljettimessa on ollu. Akkuja ja latureita vaihdettu, mutta eipä ole mainittavaa eroa syntyny. Eikä myöskään ainakaan Lahden huoltamot tunnu tietävän, että mikä sitä autoa oikeen vaivaa... No nytpä tuo onkin jo vaihtumassa. Sysätään ongelmat muiden niskoille... :grin:

      
  • Saatiinpa sitten selville tuo meidän "voikun" vika. Nimittäin vika olikin sit vaan pieni loppujen lopuksi... Eli kun tonne konepellin alle syttyy tuo valo kun sen avaa niin se ei sit sammunutkaan kun pellin laitto kiinni eli jäi palamaan ja se sit kulutti akun loppuun. Mutta nyt se selvis, harmittaa vaan kun saatiin kärpäsestä härkänen ja rahaa palo.
    Ajattelin laittaa tänne tämän jos muilla samoja ongelmia... :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit