Diesel farmari, mutta mikä

17 kommenttia

Diesel farmari siis pitäisi hankkia. Auton tulis soveltua hyvin 2+2 perheelle, nykyinen 307 wagon hoitaa asia, mutta yhtään pienempi auto ei saa olla. Toivoisin, että autossa olisi ESP ja tietetenkin ilmastointi. Autolla ei sais olla ajettu yli 120tkm.
Minkä auto hankin, 2002 passat variant on tällä hetkellä ykkös vaihtoehto.

  
  • Jos haluat laatua ja luotettavuutta niin se Passat tuskin on se ykkösvaihtoehto. Itse laittaisin sinun asemassa Avensis D4D:n 2003-2005. Ilmastointi on vakiona ja ESP löytyy dieselistä. Vahva ja tasainen kokonaisuus ilman isompia heikkouksia. Parasta on kuitenkin laatuvaikutelma ja viattomuus. Tilavaatimuksesi täyttäviä voisivat olla myös Corolla Verso ja Skoda Octavia2 Combi. Myöskään Mazda6 farmari kestäväksi ja hyväksi havaittuna voisi olla pätevä valinta. Mazdasta ehkä vielä laadukkaampi mutta ainakin isokokoisempi vaihtoehto olisi Accord 2,2 diesel. Kaikki antamani vaihtoehdot ovat vaan sen verran haluttuja ja uusia malleja, että käytettyinä tuskin on juuri tarjontaa Passatien ja Mondeoiden tapaan. Pitkä penni voi kuitenkin säästyä valitsemalla vähän laadukkaampi merkki...

      
  • Olet oikealla tiellä,vaihda Passattiin.Itsellä kokemusta 90 tkm vm.2002 Passatista ongelmitta.Lisäarvona pieni kulutus.

      
  • Tuota noin, mikähän ei nyt oikein täsmää: Täällä ylistetään jatkuvasti Skodaa ja todetaan, ettei siinä ole muuta eroa kalliimpiin konsernin tuotteisiin kuin hinta. Komponentitkin ovat kuulema samoja viimeistä nippeliä myöten. Kuinka ihmeessä ne sitten voivat olla niin hirmuisen paljon luotettavampia kuin esim. Volkkarit? Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että minulla olisi jotain Skodaa vastaan, päinvastoin.

      
  • Skodassa on samat komponentit mutta työnlaatu on VW:a huolellisempaa, mikä selittää jo paljon. Huonoille VAG-komponenteille ei Skodakaan mittän aina mahda. Se, miksi Octavia2 vaikuttaa hyvälle Passatiin verrattuna on hinta ja se, että siinä ei ole maailman huonoiten suunniteltua etupääntuentaa vaan varsin tavanomaiset ratkaisut (samat tukivarsiongelmat olivat myös omassa Audi A4:ssä vm.96).

    Mutta kuten sanottua niin Toyotan tai Hondan suunnalta lähtisin sitä parasta hinta/laatusuhdetta hakemaan. Toyotista ja Hondista on itselläni vain hyviä kokemuksia ja samoin nykyinen toinen auto Mazda on myös täyttänyt odotukset joita sille asetin.

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 17.09.2005 klo 16:46]
      
  • Lainaus:
    17.09.2005 klo 16:44 A Tapio kirjoitti
    että siinä ei ole maailman huonoiten suunniteltua etupääntuentaa vaan varsin tavanomaiset ratkaisut (samat tukivarsiongelmat olivat myös omassa Audi A4:ssä vm.96).

    Ottamatta kantaa tähän ikuiseen Saksa-Japani rintamaan, on Pösö 406 ainakin taksien suosiossa, eikä varmaan syyttä. Mutta niin on Passat ja Avensiskin. Mikä on muuten tukivarsiongelma mikä täällä niin porukkaa askarruttaa? Tukivartta ei saa hajoamaan kuin rälläkällä tai kaasuhitsauslaitteilla, se ei taivu edes rautakangella Audeissa! Alapallonivel on tukivarressa kiinni. Se on kuluva osa. Kertokaa ne automerkit joissa ei ole alapalloniveliä, tai joiden nivelet eivät käytössä kulu?

      
  • Laatuauton mittariksi voisi sanoa, että alle 300tkm ajolla yhtään pyöräntuentaan liittyvää niveltä ei tarvitse vaihtaa. Näillä mittapuilla esim. Audi A4 ei pärjää useimmille Toyotille. Eli mielestäni nivelien kuluminen on huonoa materiaalia tai huonoa suunnittelua kuin normaalia kuluvaa osaa...

      
  • Lainaus:
    17.09.2005 klo 18:04 A Tapio kirjoitti
    Laatuauton mittariksi voisi sanoa, että alle 300tkm ajolla yhtään pyöräntuentaan liittyvää niveltä ei tarvitse vaihtaa.

    Aaha!
    Selkis, A Tapio ajaa sitten autonsa joko tappiin, tai ostaa aina runsailla kilometreillä vanhan auton. Kummassakaan vaihtoehdossa ei ole sinänsä mitään moitittavaa. Mitä ajoneuvossa sitten mielestäsi saa kulua tuohon 300.000km, minkä voisi luokitella normaaliksi. Unohdetaan ne alapallonivelet, ne on kestettävä vaihtamatta se 300tkm!

      
  • Lainaus:
    17.09.2005 klo 18:04 A Tapio kirjoitti
    Laatuauton mittariksi voisi sanoa, että alle 300tkm ajolla yhtään pyöräntuentaan liittyvää niveltä ei tarvitse vaihtaa. Näillä mittapuilla esim. Audi A4 ei pärjää useimmille Toyotille. Eli mielestäni nivelien kuluminen on huonoa materiaalia tai huonoa suunnittelua kuin normaalia kuluvaa osaa...

    Onpa Honda huono auto!
    Lapista tuli poroisännältä soitto, josko voisin hommata vetonivelen hänen vaimon farkku-Civiciin, vm -00 aj. 68.000km. Oikeastan Honda on erikoisen huono, koska tuon mukaan niveliä menisi lähes 5 kpl, ennenkuin hyvän laatuauton kriteerit saavutetaan. :sunglasses:

      
  • Onko passatissa muuta vikaa kuin tietyt kuluvat alustan osat? Luin jostain, että autoon on saatavissa vahvistettuja alustaosia, joilla noista ongelmista päästään aika hyvin eroon.

    Ilmamassamittarit vaihtuvat VAG dieseleissä tiuhaan mutta muuten passatit ovat kaiketi kohtuutoimivia.

      
  • Stilo MultiWagon 115hv 255Nm, 510l tavaratilaa. Tyyppivikoja ei ole ja moottori on luotettava.

    Vitsi vitsi... Ethän perusperhenörttinä voi ajatellakaan Fiatia päähäsi juuttuneen mielikuvan takia. Jotta voit olla samanlainen kuin muut, kannattaa ostaa se Passat. Se on varmasti suomalaiselle oikea valinta: hajuton, mauton ja väritön. Samanlainen harmaa hiirulainen kuin omistajansakin.

      
  • Fiat, mikäettei mutta auto tulisi myös voida vaihataa/myydä parin kolemen vuoden päästä :wink:
    Suomessa autoon sijoitettava raha suhteessa käytettävissä olevaan raha määrään vain on niin suuri, että tunteella on edelleen suuri vaikutus ihmisten auton ostoon (ja tulee olemaan, niin kauon kuin hinnat ovat mitä ovatI) . Fiat kunherätää 80% ihmisiä epäilyksiä, niin se näkyy myös hinnassa/haluttavuutena vaikka auto itsessään olisi kuinka hyvä tahanssa. Kokeileppa myydä 3 vuotta vanhaa 120 tkm ajettua fiattia ja vastaavasti 3 vuotta vanhaa 120 tkm ajettua toyotaa niin huomaat eron. Vaikka fiat onkin ollut uutena edullisempi.
    Nim. kokemusta etelä (euroopan) hetelmistä!


      
  • Eihän tuosta Viatista tosiaan mitään vikaa puutu! :sunglasses:

      
  • mersu se olla pitää

      
  • Saksasta löytyy hyviä diesel-Mersuja,farmareina ihan huippuja ja autoa on vuosiksi eteenpäin,ei tarvii sitte enää katella muita merkkejä.

      
  • Lainaus:
    21.09.2005 klo 23:25 JOXA kirjoitti
    Eihän tuosta Viatista tosiaan mitään vikaa puutu! :sunglasses:


    Mitähän vikoja noista Fiateista löytyy? Ilmeisesti sinulla on jotain tietoa tai kokemuksia aiheesta. Vai olisiko syynä kuitenkin ennakkoluulot? Tilastot voit unohtaa, niillä on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa.

      
  • Noista Passatin tukivarsiongelmista sen verran, että ne olivat aiempien vuosimallien ongelmia. Niissä nuo osat oli alimitoitettu. Ne muutettiin vahvemmiksi muistaakseni 2001-vuuosimallista alkaen, jonka jälkeen ongelmia ei ole enää ollut. Selvittelin asiaa äskettäin mm. www.ultimatevw.com -keskustelupalstan arkistoista ennen kuin uskalsin ostaa 2002-mallisen Passatin.

      
  • Ollut 3 Viattia, ei siis tarpeeksi kokemusta? :innocent:
    Lisäksi yksi Alfa, muuten hyvä, mutta vaarallinen ja kylmä talvella! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit