mikä näistä

13 kommenttia

Mikä näistä hankkia jos haluan, että kuluni (arvon alennus) on seuraavan vuoden/puolentoista aikana mahdollisimman pieni:

Toyota avensis wagon 1.6 2003 aj. 65tkm(uutta mallia) 22keur
Opel vectra wagon 1.8 2004 aj. 40tkm (uutta mallia) 22keur
Vw passat variant 1.9 tdi 2002 aj. 100tkm 22keur
Mazda 6 wafon 1.8 2003 aj. 50tkm 22keur

Vaiko ajaa nykyisellä peugeot 307 1.6 wagonilla...

Sitten on dieselin hanknta edessä, mutta vielä vuosi menee bensalla!

  


  • Toyota avensis wagon 1.6 2003 aj. 65tkm(uutta mallia) 22keur
    Opel vectra wagon 1.8 2004 aj. 40tkm (uutta mallia) 22keur
    Vw passat variant 1.9 tdi 2002 aj. 100tkm 22keur
    Mazda 6 wafon 1.8 2003 aj. 50tkm 22keur

    minun mielipiteeni tulee arvojärjestyksessä

    1.Toyota avensis 2.Mazda 6 . Muita ei kannata edes harkita itsellä vain positiivisiä muistoja toyotasta. Myös mazdastakin kuullut hyvää. muut kannataa unohtaa eli elä edes ajattele asiaa,jos ei ole kukkarossa rahaa korjauttaa.

      
  • Tojo tai Masa, kumpi käteen paremmin sopii! :sunglasses:

      
  • Jos haluat pitää kulut mahdollisimman pieninä seuraavan vuoden ajan niin jatka ehdottomasti ajamista entisellä Peugeotilla. Menetät tuhansia euroja jos vaihdat vain vuoden ajaksi minkä tahansa noista vaihtoehdoista.
    Noista vaihtoehdoista senverran että Toyotaan 1.6 vaikuttaa vähän pieneltä koneelta ja taas Opelin hinta tunttu houkuttelevalta. Passatin arvo tippuu varmasti eniten noista.

      
  • Lainaus:
    22.09.2005 klo 10:33 peitsi kirjoitti
    Jos haluat pitää kulut mahdollisimman pieninä seuraavan vuoden ajan niin jatka ehdottomasti ajamista entisellä Peugeotilla. Menetät tuhansia euroja jos vaihdat vain vuoden ajaksi minkä tahansa noista vaihtoehdoista.
    Noista vaihtoehdoista senverran että Toyotaan 1.6 vaikuttaa vähän pieneltä koneelta ja taas Opelin hinta tunttu houkuttelevalta. Passatin arvo tippuu varmasti eniten noista.


    Minusta parhaiten arvonsa pitävät Avensis, Passat ja Mazda. Ooppeli kärsii vanhasta maineestaan (vaikka tuotteessa ei olisikaan mitään valittamista) ja siksi arvon aleneminen saattaa olla muita suurempaa.

    Mutta todellakin erittäin todennäköisesti pääomakulut ovat halvimmat nykyisellä Pösölläsi.

      
  • Kimmoke vaihtaa tulee silloin tällöin. 530 D Touring jonka hain Saksasta hieman yli vuosi sitten, meni naapurille. Tein tilin, ostin sitten nyk. -03 Avant Quattro Tdi:n. Naapuri oli kesällä Audista innostunut, jolloin sanoin, anna kymppi väliin niin vaihdetaan. Bemu on -01, minusta se nätimpi keula kuin uudessa E60 mallissa. Jos ansaitsen näinpäin € 10K vaihdan. Pidin kyllä Bemarista. Mutta jää harmittamaan Quattron liukkaan kelin ominaisuudet. Todellisuudessa voisin suorittaa 98% ajoistani Rypsiöljy-Jetalla yhtä hyvin. Tilantarvetta minulla ei enää ole samalla tavalla.

      
  • Mielenkiintoinen kysymys, olen myös itse miettinyt sitä, mikä noista ja tuosta hintaluokasta kannattaisi laittaa. Jos pelkästään arvon alenemista ajattelisi, niin valinta olisi varmaan Toyota, mutta tuo 1,6 on liian pieni noin isoon koriin ja isommalla koneella arvo kipuaa jokusen tonnin.

    Mazda kuutosen kävin koeajamassa, mutta minusta se oli jollakin tapaa ankea peli, mieleen tuli tätini Honda civic jostain 80- luvun alusta. Se tuntui myöskin tiloiltaan Toyotaa ja Opelia pienemmältä. Tämän jälkeen jäin miettimään, että millä avuilla ne kaikki vartailuvoitot on otettu. No toinen tykkää tyttärestä ja niin edespäin..

    Opelia en ole tuolla koneella testannut, mutta itse kyllä olisin tästä ryhmästä siihen kallellaan tilojen, hinnan, ajettavuuden ja kuulemma parantuneen laadun tukemina.

    Passat olisi varmaankin valinta jos dieselin haluaisi.

      
  • Tuskin lähtisin vuoden tähtäimellä autoa vaihtamaan. Mielestäni kannattaisi joko ajaa nykyisellä tai vaihtaa suoraan dieseliin.

    Autokaupoissa jää todella harvoin voitolle, paitsi Saksasta hakiessa.

      
  • Lainaus:
    22.09.2005 klo 20:28 Johnnie Walker kirjoitti
    Mazda kuutosen kävin koeajamassa, mutta minusta se oli jollakin tapaa ankea peli, mieleen tuli tätini Honda civic jostain 80- luvun alusta. Se tuntui myöskin tiloiltaan Toyotaa ja Opelia pienemmältä. Tämän jälkeen jäin miettimään, että millä avuilla ne kaikki vartailuvoitot on otettu. No toinen tykkää tyttärestä ja niin edespäin..

    Opelia en ole tuolla koneella testannut, mutta itse kyllä olisin tästä ryhmästä siihen kallellaan tilojen, hinnan, ajettavuuden ja kuulemma parantuneen laadun tukemina.

    Passat olisi varmaankin valinta jos dieselin haluaisi.


    Tämä on muuten mielenkiintoista. Itse kun kolusin näitä samoja autoja "toimeksiantona" vuosi sitten, totesin, että Mazda oli tiloiltaan suurimmasta päästä. Mutta Mazdassa häiritsi se tyypillinen japanilainen tekno-muovi -henkisyys ja meluisuus. Muuten kyllä asiallinen peli.

    Avensiksesta jäi vaikutelma, että se ei jotenkaan eronnut Corollasta kovin radikaalisti ainakaan tilojen suhteen. Liekö väärä vaikutelma...

    Opel olikin helppo tapaus. Selvä ei kiitos. Iso auto, hyvin tehdyn tuntuinen ja kaikin puolin asiallinen, sisältä ehkä hitusen harmaa (=pelkistetty). Mutta se maine mikä rasittaa edelleen ja tuossa ylläolevassa listassa arvonpudotus on ollut aika nopeaa. Jatkuuko tiputus samanlaisena?

    Lopulta päädyttiin Peugeot 406:een. Hinta-laatu (uutena) aivan ylivoimainen. Arvonpudotus lienee kohtuuvoimakasta mutta tämä auto on tarkoitettu pidettäväksi pitkään. Ja auto miellyttää edelleen enemmän kuin kilpailijansa.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 23.09.2005 klo 09:59]
      
  • Pitkään? :innocent: Toivotan onnea! :sunglasses:

      
  • Joo- ei auton vaihtoa kannata liian usein tehdä, jos ei tarpeet radikaalisti muutu. Melkein aina tulee noita arvonalennuksesta johtuvia tappioita.

    Minä uskoisin diesel Volkkarin pitävän arvonsa hyvin. Ovatpahan tuota 1,9 litraista myllyä tehneet muutaman miljoonan varmaan -60 luvulta alkaen.

    Perheemme kahdesta vakuutetusta autosta toinen on ollut uudesta asti eli melkein 5 vuotta ja toinen 7 vuotta. Tuosta 7 vuotta olleesta löytyi jopa viime viikolla yksi uusi ominaisuus: kuljettajan istuimen korkeussäätö!

    Kun pitää kauan samaa autoa on arvonalennus hyvin teidossa ja tietää mitä osia on vaihdettu ja mikä tulossa tiensä päähän.

    :innocent: :innocent:

      
  • Jatka vanhalla ja hanki vaihtoon varatuilla rahoilla Neste Oilin, Cencorpin ja Amanda Capitalin osakkeita niin voit 3 vuoden päästä ostaa uuden bemarin ja pitää tankin täynnä kiisseliä :)


    Pieni kevennys sallittakoot. Niissäkin voi itää joskus idean jyvänen :wink:


    [Engineering muokkasi tätä viestiä 29.09.2005 klo 01:57]
      
  • Ehdottomasti Avensis, jos haluat tyylikkään, tilavan ja ennen kaikkea kestävän perheauton. Kaupan päälle tulee vielä hyvä jälleenmyyntiarvo. Kannattaa kuitenkin harkita isompaa koneetta, vaikka Toyotan 1,6 vastaa mainiosti kilpailijoiden matalaviritteisiä 1,8-litraisia.

      
  • Lainaus:
    29.09.2005 klo 01:39 Engineering kirjoitti
    Jatka vanhalla ja hanki vaihtoon varatuilla rahoilla Neste Oilin, Cencorpin ja Amanda Capitalin osakkeita niin voit 3 vuoden päästä ostaa uuden bemarin ja pitää tankin täynnä kiisseliä :)


    Pieni kevennys sallittakoot. Niissäkin voi itää joskus idean jyvänen ;)


    AAA+

    Oli pakko laittaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit