Peugeot 306

4 kommenttia

Onko kellään kokemuksia Pösö 306:sta (Wagon)? Mistähän voisi johtua alustasta kuuluva nitinä. Ääni kuuluu aina autoa kuormattaessa ja kuoppiin ajettaessa. Ajossa ääntä ei kuule sisälle, mutta hiljaisessa nopeudessa ääni kuuluu auton ulkopuolella. Voimakkaassa jarrutuksessa (perän keventyessä) autosta kuuluu matala pamahduksenomainen ääni. Edellä mainitut äänet tulevat taka-akselilta (ainakin nitinä/narina). Takajousituksen rakenne on muuten vähintäänkin erikoinen. Sattuuko joku tietämään, minkälaiset jouset autossa on (ei ainakaan kierrejousia), ja mistä niitä voisi saada? Varaosaliikkeistä farkku 306:seen ei tunnu löytyvän takajousituksen osia millään.

  
  • joku viisaampi kertokoon paremman vastauksen ongelmaasi.tämä on vain arvailua.306 ei ole ollut mutta 406ssa kitisi takana tukivarren sisempi pusla,oli helppo vaihtaa itse ja halpa.306ssa on tietenkin vääntösauvajousitus,406ssa kierrejouset mutta kummassakin puslia jotka kannattaa tsekata.

      
  • Vaihda kallistuksen vakaajat. Näiden käyttöikä n. 30-40 tkm..

      
  • Kallistuksen vakaajien käyttöikä 30 000-40 000 km. Eihän vakaajat mihinkään kulu, ne kestää auton iän. Vakaajan puslat ja yhdystangot ovat tietysti kuluvia osia, mutta ei kai ne Pösössäkään noin nopeati kulu, eli kai tuo lukema pitää kertoa kymmenellä?

    Vääntösauvajousituksessa on myös puslia ja kumikiinnikkeitä, jotka voivat narista/paukkua. Koriinkin ko rakennelma on kiinnitetty kumipuslien kera.

      
  • Voisikohan ääni tulla jarrujen etu/takapään voimia säätelevästä venttiilistä?

    Minulla on ainakin kahden Renaultin kanssa kuulunut sieltä ääniä. Juuri jarrutuksessa eli kun keula niiaa ja perä nousee.

    Huolto on ollut ao. jarrun venttillin rasvausta määräaikaishuollossa. Itse ei sivusta kyseiseen kohdaan yllä eli atuo pitää olla montun päällä.

    Kysy onko Peugeotissa vastaavaa vaivaa/osaa jota voisi voidella.

    :innocent: :sunglasses: :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit