Lexus RX hybridi

2 kommenttia

Automaattivaihteista farkkua olen katsellut ja takaveto ei oikein innosta niin tuollainen Lexus alkoi kiinnostamaan alle 100tkm ajettuna ja viisi vuotiaana. Hinnat noilla luokassa 37-40ke.

Kovin paljoa noita ei Suomessa ole myyty. Hinta tuntuu pysyvän hyvin jopa oikein vanhoissa ja paljon ajetuissa RX:ssä.



Onko tuollaiset huolettomia pelejä vai saako pussillisen muttereita?

  
  • Auton tekniikka on testattua ja koeteltua ja Lexuksen laadukkuus muutoinkin moneen kertaan todistettua. Toki mikään ei koskaan ole varmaa joten huonolla tuurilla voit saadakin itsellesi mieliharmin. Lexuksen kanssa on tosin hyvät mahdollisuudet tulla tyytyväiseksi. Ehkä paremmat kuin useimmilla merkeillä.

      
  • Tuommoinen Japanin ihme tallista löytyy. Keskikulutus on siinä 9l/100km kaupungissa. Talvella hieman yli ja kesällä alle. Tuo on varmaan maksikulutus koska oma ajo oikeastaan vain ruuhka-ajoa.

    Vikoja ei ole ollut, mutta olen ajanut vasta n 16tkm parissa vuodessa(autossa 140tkm). Kerran katsastus ei mennyt läpi jarrulevyjen syöpymisen takia. Kuulemma vähän ajettujen hybridien ominaisuus kun ei paljon paloilla levyjä kiillotella vaan jarrutellaan enimmäkseen generaattoreilla. Tiedä häntä?

    Kolinoita ei ole kuulunut ja maalipinta tuntuu olevan erittäin hyvä. Ainakin parempi kuin edellisissä BMW & Audeissa joissa konepesujen jäljet näkyivät huomattavasti pahemmin ja aikaisemmin.

    Olen juuri aikeissa vaihtaa ja listalla olisi Alfa tai Jaguar. Ei sillä että Lexus olisi ollut pettymys, painvastoin. Ennemmän vaan vaihtelun vuoksi. Ja ainahan pitää vaihtaa merkkiä ettei jämähdä tiettyyn....

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit