Isommat vanteet --> madallus pakko?

2 kommenttia

Terve.

Tietoa olen tässä hiukan vailla. Voipi tuntua ehkä kysymys joillekkin hiukan tyhmältä mutta kaikkihan ei ole niitä "seppiä syntyessään" :grin:

Eli, olen saanut käsiini edullisesti 18" Alutecin vanteet. Allehan ne pitäisi nyt tietenkin saada, mutta minua epäröittää muutama asia.
Autossa on nytkin tuo rako renkaan ja helman välillä melkoisen suuri. Niinkin suuri, että se hiukan pilaa tuota ulkonäköä. Ainakin omasta mielestäni.
Eli jos ja kun laitan renkaat noille uusille vanteille, niin jos ostan matalaprofiilisen renkaan, niin tuo rakohan kasvaa, mutta auto itsestään ei siitä madallu.
Jos taas ostan normaalin, ehkä hiukan korkeamman profiilin omaavan renkaan ja laitan alle, niin tuo rakohan täyttyy, ja samalla maavara kasvaa?

Asun hieman syrjässä ja kotitie on 1km pituinen hiekkatie jota ei kauhean nopeasti lumen tultua talvella aurata. Ja pelkään, että jos madallan autoa liikaa, tulee minulle iso ongelma talvella kun pakoputki naarmuuntuu aivan pilalle, ja pahimmassa tapauksessa menee lyttyyn.

Madallus itsessään ei ole kallista lystiä, mutta kun sitä autoa ei sitten talveksi saa taas ylös.
Ellei osta todella kalliita säädettäviä pumppuja.

Eli jos ostan korkean profiilin omaavan renkaan, niin onko tämä vastaus ongelmiini?

nöyrimmät kiitokset jo etukäteen...

  
  • Ei se "rako" siitä mihinkään kasva!

    Jos kasvatetaan vannekokoa normaalista, niin samalla renkaan profiilia madalletaan siten että sen kehämitta -eli samalla kokonaiskorkeus- pysyy mahdollisimman lähellä alkuperäistä.

    En tiedä mikä on normaali vannekokosi mutta tuo 18" kuulostaa kyllä jo aika rajulta, varsinkin kun kerroit ajavasi paljon hiekkatiellä. jos se vakio koko on esim. 14", niin pyrittäessä samaan kehämittaan tuolla 18" -vanteella tulee renkaasta väkisinkin erittäin matalaprofiilinen. Ulkonäköä ne toden-näköisesti kohentavat, mutta mukavuus siinä väistämättä kärsii.

      
  • Ei taida vaan tuohon vannekokoon olla kovin korkeaprofiilisia renkaita saatavana ellet sitten maasturin renkaita ajatellut? :no_mouth:
    Itselläni on alla 17" vanteet ja matalaprofiilirenkaat + alustasarja joka madalsi autoa 40 mm. Kertaakaan ei silti ole pohjastaan kiinni jäänyt vaikka melkoisia mökkiteitä on joutunut ajamaan... Ajomukavuus huononee tietysti hieman, mutta sekin korvautuu sitten kaarreominaisuuksissa ja ulkonäössä!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit