Michelin vai Michelin?!

5 kommenttia

Pitäisi päättää 195/60R15 kesätossuista, onko ne Michelin Energyt vai Pilot Primacyt? Auto on tavallinen melko tehokas perhefarmari ja päätavoitteena olisi, että renkaat olisivat mahdollisimman hiljaiset. Millaisia kokemuksia teillä on näistä? Energyjä olen kuullut haukuttavan löllöiksi ja Pilotteja kovaäänisemmiksi. Miten nuo pärjäsivät TM testissä 05/04?

  
  • Michelin Energyt ovat TM:n testien mukaan hiljaisimmat testissä olleista renkaista ja vierintävastusta kehuttiin myöskin.Itselläni on Primacyt ja eivät ole erikoisemman hiljaiset.Edellisessä autossani oli Nokia NRVi:t ja olivat mielestäni hiljaisemmat kuin Primacyt.

      
  • minulla on toyotassa michelin 195/60/r15t
    tyyppi merkintä energyt mxv3a xreem
    sinne päin hiljaset ovat :smile:

    [jyke muokkasi tätä viestiä 11.06.2004 klo 18:46]
      
  • Mulla on VW Touranissa Michelin Energy 205/55/16H ja hiljaiset ovat. Tuntuma onvähän pehmeä, mutta ei ainakaan minua haittaa yhtään. Erinomaisen hyvät renkaat perheautoon. Pidä vaan huolta siitä, että nopeusluokka on H eikä V. V:t on kuitenkin kovempaa seosta ja pitävät yleensä myös enemmän melua.

      
  • Ajelen itse Michelin Pilot Primacy 205/55/16 H91, jotka rengasrikon vuoksi jouduin ostamaan kesken matkaa lähihuoltamolta. Oli ilmeisen harvinainen kuoppaan ajo, kun meni apukuskin puolelta sekä etu-, että takarengas, volkkarin aluvanteet oli lujaa tekoa, kun ei tullut edes vaurioita, samoin alusta on ilmeisen tykky, eli ei vikaa sinnekään.

    Olen kuulunut niihin TM:n mukaan "riski kuskeihin" koska olen ajanut ympäri vuoden kitkoilla, ilman minkäänlaista probleemaa. Nyt omistan siis uudet kesägummit ja 3000 km ajettuani täytyy todeta, että misukoiden vesiliirto-ominaisuudet ovat erinomaiset, kuvio auraa veden 100km/h isossakin lätäkössä nätisti. Kitkoilla oli kietämättä vähän vetelyä. Pilot primacyt ovat ihan ok hiljaiset, olen tosin kuullut väitteitä, että passat v6 4 motion olisi muutenkin hiljainen auto. Oli niin tai näin voin ainakin passatiin suositella primacyjä......

      
  • Kiitos vastauksistanne! Taidanpa ottaa ne Energyt, vaikka Pilotit onkin ilmeisesti hiukan kalliimmat ja vaikka saisin samaan hintaan. Pääasia on, että ajellessa ei tarvitse kuunnella kammottavaa rengasmelua. Ostin muuten edelliseen autooni kamalat Nokian Nre:t kun niitä keväällä halvalla sai. Hipulla hintaa sai hipun... Karmea jylinä 80km/h ylöspäin, en suosittele kenellekkään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit