Mersun C-sarjan tyyppiviat

7 kommenttia

Olen harkitsemassa uuden C-sarjan mersun ostoa. Mitkä ovat yleisimpiä vikoja ja kuinka vikaherkkiä ovat? Yhden muutama vuosi sitten saamani Vehon huoltajan tiedon mukaan uudet mallit eivät ole läheskään samalla tasolla kun perinteiset 'ikimersut' vaan ovat tekniikaltaan yllättäväkin risaisia. Eli tekniikka on tuonut ongelmat myös mersuunkin. Kokemuksia?

  
  • Lähipiirissä on ollut MB C 220 D uusi korimalli heinäk. 2000 lähtien ja siinä on korjattu ilmastointilaitetta useaan kertaan, vaikka kilometrejä ei autoon ole ajettu kuin muutama kymmenen tuhatta. Olen kuullut, että se on uuden Mersun tyyppivika, ainakin alkupään autoissa.

      
  • Jos auto on vm 2000 ni sehän on jo vanha malli.

      
  • Vehon korjaajan kommentit ovat täysin paikkaansapitäviä... Mercedesin laatuun liittyvä tilanne on varsin huolestuttava ja Mercedeksen johto onkin jyrähtänyt kovaan sävyyn, että tuotannon laatu on tulevaisuudessa saatava auton arvostusta ja hintaa vastaavalle tasolle, jota ihmiset autolta luonnostaan odottavat.

    Faktaa:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114835

      
  • Eikös joku sanonut täällä että nykyään Saksassa käydessään hän on nähnyt paljon C-mersuja konepelti pystyssä? Ymmärsin että syynä olisivat sähköviat... :confused:

      
  • Reiskalle tiedoksi, että heinä- elokuussa 2000 alkoivat jakamaan ympäri Suomea uutta C-Mersua, tilaus oli tehtävä helmi- maaliskuussa 2000.

    Olen kuullut, että Mersuillakin olisi ruostumisongelmia ainakin ovirakenteissa. Lienee sekin tyyppivika.

      
  • No juu, lisääntynyt elektroniikan käyttö on lisännyt valitettavasti myös vikojen määrää. Mitä enemmän elektronikkaa ja varusteita, sen enemmän potentiaalisia vikakohteita.

    Kuitenkin esim Tuvin uusimman testin mukaan (julkaistu mm Moottori lehdessä) C-sarja oli yksi kokoluokkansa luotettavimmista autoista, esim huonoimmalla, eli Alfa 156:lla oli yli kuusinkertainen riski joutua ongelmiin, että mahdollisesti huonontunut laatukin on suhteellinen käsite.

    C-sarjan tyyppivioista olen kuullut ainakin autom ilmastoinnin vioista, kosteudesta umpioissa ja automaattilaatikoissa on ollut ongelmia. Nämä koskevat kuitenkin pääosin ensimmäisiä mallisarjan autoja, eli loppuvuotta 2000 ja alkuvuotta 2001.

    Tuomakselle sen verran, että tuollainen havainto, minkä "joku" on tehnyt, ei kerro vielä mitään. Suosittelen vahvasti tilastomatematiikkaan tutustumista, koska C-malli on Saksan yleisimpiä autoja, ei pari kpl riitä minkäänlaiseen otokseen.. Olen nyt ollut tämän kesän aikana Saksassa useaan otteeseen, enkä kyllä törmännyt yhteenkään, mutta ei sekään kerro yhtään mitään!!

      
  • Reiska on oikeassa, C facelist on uusin C-sarjalainen ja sen myynti on vasta hiljan alkanut. Eli v2000 tullut malli on vanha.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit