Piki pois

11 kommenttia

Miten saa maantiepien parhaiten pois auton helmoista?

  
  • Mineraalitärpätti eli lakkabensiini poistaa pien tehokkaasti. Auto kannattaa vahata puhdistuksen jälkeen.

      
  • Kiitoksia.

      
  • Ehkä niin, mutta tutusta autofiksaamosta sanottiin, että maalipinnalle huomattavasti parempi aine on joku liimanpoistoaine- tuote, jota saa mm. Motonet/Biltema tms. tyylisestä paikasta. Mulla tämä on ollut todellinen ongelma Alfassa kun on leveät renkaat eikä ollenkaan roiskeläppiä. Näinollen puolet etuovesta oli parhaimmillaan täynnä pikiläiskiä...

    Liuotinaineitakin tuohon tarkoitukseen myydään, mutta niillä ei tee yhtään mitään.

      
  • Ei mineraalitärpätti ole maalipinnalle ollenkaan niin paha aine kuin äkkiseltään kuulostaa, mutta se vahaus kannattaa muistaa. Itse asiassa nestemäisten autovahojen tuoksusta voisi päätellä käytetyn liuottimen olevan juurikin mineraalitärpättiä. Pienet pikipilkuthan irtoavat kevyesti vahaamisen yhteydessä.

      
  • carlake vahapesu on melko hyvä :kiss:

      
  • Itse olen poistellut pikeä Korrekin Tehopesulla.

      
  • Olen ottanut pien pois aineella jota löytyy melkein joka kodista, CRC:eellä.Vähän kun suihkasee pien päälle ja rievulla hieroo, niin piki on pois.Enkä ole huomannut että maali kärsisi. :smile:

      
  • Lainaus:
    04.09.2004 klo 13:30 Paawo kirjoitti
    Olen ottanut pien pois aineella jota löytyy melkein joka kodista, CRC:eellä.Vähän kun suihkasee pien päälle ja rievulla hieroo, niin piki on pois.Enkä ole huomannut että maali kärsisi. :smile:


    Ehkei kärsi, mutta CRC sisältää silti kemikaaleja, joita en maalipinnalle suihkisi. - varsinkaan kun ei lähde edes pesemällä pois...

      
  • Lainaus:
    04.09.2004 klo 17:09 Niki Kari kirjoitti

    Ehkei kärsi, mutta CRC sisältää silti kemikaaleja, joita en maalipinnalle suihkisi. - varsinkaan kun ei lähde edes pesemällä pois...


    Lässyn lässyn. Liuotin on keksitty. Itse olen huuhtonut kunnon painepesurilla +200bar raskaan kaluston liuotinpesun jäljiltä. Ei sellasta rasvaa ole joka ei lähtisi.

      

  • Ja muutaman vuoden kuluttua tuommoisten "kunnon" pesujen jälkeen autosi maalipinta on edelleen kuin uusi

    :wink:

      
  • Lainaus:
    05.09.2004 klo 12:39 vok kirjoitti

    Ja muutaman vuoden kuluttua tuommoisten "kunnon" pesujen jälkeen autosi maalipinta on edelleen kuin uusi


    Vahaus neljä kertaa vuodessa. Ei se lakka siitä minnekään lähde. Ja jos lähtee niin lakataan uudestaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit