Pirelli P6000 205/55/16" hintaan..

11 kommenttia

365 EUR, asennettuna, pääkaupunkiseudulta. Mitäs mieltä olette? Myyjä vakuuttaa että tuoretta tavaraa ovat, tiedossa on tietty että mallisarja on vanha.

  
  • Tuoreuden saat selville, kun pääset vilkaisemaan itse renkaan kylkeä :siinä on viikko ja vuosi muodossa 2105 jos on tällä viikolla leivottua.

    Ostatko renkaat hinnan ja tuoreuden perusteella? Ajattelepa, jos ajat tarjoukumeilla 15'000 km maksat sitten rengaskuluja 24,33€/1000km.

    Jos taas ostat kestävät ja pitävät laatukumit hintaan 600€ ja ajat 40'000 km kulusi ovat 15€/ 1000 km. Onko sinulla varaa säästää? :kiss:

      
  • Lainaus:
    23.05.2005 klo 15:27 Tapio Taula kirjoitti
    Tuoreuden saat selville, kun pääset vilkaisemaan itse renkaan kylkeä :siinä on viikko ja vuosi muodossa 2105 jos on tällä viikolla leivottua.

    Ostatko renkaat hinnan ja tuoreuden perusteella? Ajattelepa, jos ajat tarjoukumeilla 15'000 km maksat sitten rengaskuluja 24,33€/1000km.

    Jos taas ostat kestävät ja pitävät laatukumit hintaan 600€ ja ajat 40'000 km kulusi ovat 15€/ 1000 km. Onko sinulla varaa säästää? :kiss:


    Juuri tämän takia viestin tänne laitoinkin, että saisin kommentteja. Varovaisesti arvioiden esimerkkisi oli vähän kärjistetty. Kyseessä on kuitenkin Pirelli, vaikkakin vanhan mallisarjan peruja, ei esim. joku kiinalainen. Ajan suurimmaksi osaksi 50-80 km/h rajoitusten alueilla, joten esim. TM rengastestit eivät oikein sovi argumentointiin, ns. ääriolosuhteet, nopein kierrosaika tms. ei kiinnosta, vaan kohtuu äänetön jne.

    Edit: Ei edes TM ole suostunut tekemään renkaiden kestotestejä. Testivoittajan kestävyydestä voi esittää vain arvailuja, eikä parhaat ajo- ja käyttöominaisuudet varmasti tee renkaasta kulutuskestävää, johon auttaa mm. kova kumiseos.

    [Jorma 1 muokkasi tätä viestiä 23.05.2005 klo 15:51]
      
  • Lainaus:
    23.05.2005 klo 13:40 Jorma 1 kirjoitti
    365 EUR, asennettuna, pääkaupunkiseudulta. Mitäs mieltä olette? Myyjä vakuuttaa että tuoretta tavaraa ovat, tiedossa on tietty että mallisarja on vanha.


    Kannattaa ostaa pois. Itselläni on ollut ne ensiasennusrenkaina (205/60 R 16) nyt vajaat 10 tkm, ja kokemukset ovat hyvät. Tai sanotaan, että ei ole pahaa sanottavaa, ei ole tullut vastaan mitään negatiivista. Ihan vastaava rengas kuin Nokian, Michelinin tai Contin vastaava. Aika äänetönkin minusta, tosin nämä ovat korkeampiprofiiliset mikä vähän vähentää ääniä.

      
  • Itse en suosittelisi, ei ollut kulutuskestävyydeltään kovinkaan kummoiset. Mutta toki rengasyksilöissäkin on eroja.

      
  • Ostin setin eilen. Maksettuani juttelin myyjän kanssa niitä näitä ja puhetta oli mm. tästä kestävyydestä. Hänen mukaansa kestää yli 30tkm. Renkaat on kuulemma kehittyneet sitten P6000 sarjan alkuaikojen. Jotenkin uskon häntä koska olen asioinut samassa putiikissa vuosia, eikä kahden miehen yritys kovin hyvin menesty jos latelee vain tekstiä mitä asiakas haluaa kuulla. Hänen mukaansa ainoa syy myydä näin halvalla on Pirellin halu myydä tuotetta.
    Äänitasot on muuten ihan kohtuulliset. En ole koskaan ajanut näillä "sukkasillaan" menevillä renkailla, mutta hiljaisemmat on kuin edelliset, loppuunkuluneet ContiSportit.
    Ps. Eräällä toisella saitilla huomasin kuinka joku valitti että 600 eken Nokialaiset kului loppuun 10tkm. Pyöränkulmat yms. oli tsekattu eikä mitään teknistä syytä löytynyt. Mahdollisesti ratin ja penkin välissä.

      
  • Onneksi olkoon Jorma1. Seuraile nyt sitten miten kumit kuluu. Itse aion pysytellä 195/65 x 15 koossa ja Michelineissä.

      
  • Lainaus:
    25.05.2005 klo 09:21 Jorma 1 kirjoitti
    En ole koskaan ajanut näillä "sukkasillaan" menevillä renkailla, mutta hiljaisemmat on kuin edelliset, loppuunkuluneet ContiSportit.
    Ps. Eräällä toisella saitilla huomasin kuinka joku valitti että 600 eken Nokialaiset kului loppuun 10tkm. Pyöränkulmat yms. oli tsekattu eikä mitään teknistä syytä löytynyt. Mahdollisesti ratin ja penkin välissä.


    Minulla oli joskus Pirellit, jotka olivat äänekkäät, mutta nämä nykyiset tuntuvat olevan aika äänettömät. Nuo nyt alla olevat Pirellit eivät ole havaittavasti kuluneet 10 tkm matkalla, joten ei ne nyt ihan pahaltakaan vaikuta. Ja olihan tuo maksamasi hintakin yli 200 euroa halvempi kuin millä noita Michelinejä täältäpäin saa alle asennettuina. Ajo-ominaisuuksissa Pirellit eivät Misukalle juuri häviä.

    Nokialaiset olivat myös minulla kovat kulumaan. MB:stä menivät viime kesänä 205/55/16 NRV:t noin 20tkm:ssä takarenkaista silestoneiksi, vaikka ajo oli pääasiassa tasaista matka-ajoa. Continentalit ovat kestäneet samassa autossa samalla kuskilla puolet pidempään. NRV:tä en tuon kokemuksen jälkeen enää osta, jos en todella halvalla saa. Tosin NRH:t riittäisivät muutenkin ihan hyvin, ja saattavat kestää paremmin kulutusta.



    [AkiK muokkasi tätä viestiä 25.05.2005 klo 12:05]
      
  • 9-5 -Saabeissa näkyy olevan usein P6000 ensiasennusrenkaana.

      
  • http://www.tire.fi jos renkaat kiinnostaa

      
  • Lainaus:
    27.05.2005 klo 11:05 Mannni kirjoitti
    9-5 -Saabeissa näkyy olevan usein P6000 ensiasennusrenkaana.


    Jep, samoin Peugeoteissa on P6:t, Volvoissa näyttäisi aika usein olevan P6/P7:t.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit