Ukonilma ja elektroniikka

1 kommentti

Erikoisia tilanteita syntyy nykyisten autojen kanssa.

http://www.uusirauma.fi/artikkeli.phtml?id=12645

  
  • Sattuuhan nuita. Kerran vaimo oli pysäköinyt pirssimme ison lehtikuusen alle. Yöllä oli kova ukonilma. Aamulla ei pirssi lähtenyt käyntiin. Poikaset oli sitä tutkineet mutta ei auttanut, käskivät hinauttaa korjaamolle. Viimein vaimo soitti mulle, sanoin että elä hätäile, tulen käynnistään sen. Keräsin kaikki mahdolliset ja mahdottomat työkalut toisen pirssimme takakonttiin, myös akkulaturin kun arvasin että ovat porukalla sahanneet akun tyhjäksi. Eihän tuossa muuta hankalaa ollut kuin että vaimo oli 550km kotoa, eli jouduin ajaan mutkin 1100km yhden startin takia, mutta mitä pienistä! :smile:
    No, menin sinne joskus yöllä kun lähdin ajeleen vasta illalla töiden jälkeen. Vein aamulla akun lataukseen pommisuojaan jottei kukaan kenkkuile nahdollisesta räjähdysvaarasta. Aukaisin varalta kaikki mahdolliset ja mahdottomat johtoliitokset kuivuun, kait turhaan kun näyttivät olevan OK. Nakkasin akun takaisin ja sain muutaman sahauksen jälkeen pirssin käyntii, ajelin tarvittavat kilometrit jotta ECU ohjelmoi itsensä uudestaan. Alku oli vaikeaa kun röpötteli miten sattui, mutta parani koko ajan, eli oli "täysin sekopää" mutta tokeni onneksi pikkuhiljaa! Juttelin tuosta yhdelle sähköammattilaiselle, joka sanoi että ukkonen oli syynä, joskus rikkoo niin, että joutuu vaihtaan koko keskusyksikön ja paljon muuta. :sunglasses:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 23.07.2005 klo 00:31]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit