Hiljaiset renkaat

12 kommenttia

Mazda kutosen renkaat (Bridgestone)alkaa olla finaalissa ja nyt tarttis saada huomattavasti hiljaisemmat uudet.Rengaskoko 195/65/15. Tulisko vihjeitä, misukat vai nokialaiset?

  
  • Jos ruotsin kieli sujuu, seuraavassa linkki rengastestiin jossa ovat sopivankokoiset renkaat arvioitu (rengaskohtaiset arviot alinna):
    http://www.vibilagare.se/produkttest.asp?guid=36CC2409-595E-4121-A502-D405FB9978C0

      
  • Kerro, mihin ratkaisuun päädyit ja miten auto hiljeni erilaisissa olosuhteissa. Veikkaan, että aihe kiinnostaa muitakin.

      
  • Auton saat hiljaisemmaksi, kun siirryt ajamaan urien viereen. Karkeissa urissa melu on 20% korkeampi.

    Bridgestone B330 Evo on erinomaisen mukava rengas, äänetön, hyvä märkäpito, eikä käyttäytymiseltään niin löysä kuin tuo alempi. Seos ei ole niin pehmeä kuin Hydran eli kulutuskestävyys varmasti parempi. Meluttomamapi kuin tuo HydraGrip.

    GoodYear HydraGrip on pehmeä ja hiljainen. Pehmeä kumiseos tosin myös kuluu nopeasti, varsinkin kun ajat urissa keväällä. Runko on hieman löysän tuntuinen, mutta ei aivan vetelä. Painetta kannattaa kohottaa hieman auton omista suosituksista. Renkaan märkäpito on hyvä.

    [SKP muokkasi tätä viestiä 22.07.2005 klo 10:25]
      
  • Lainaus:
    22.07.2005 klo 09:33 SKP kirjoitti
    Auton saat hiljaisemmaksi, kun siirryt ajamaan urien viereen. Karkeissa urissa melu on 20% korkeampi.

    Bridgestone B330 Evo on erinomaisen mukava rengas, äänetön, hyvä märkäpito, eikä käyttäytymiseltään niin löysä kuin tuo alempi. Seos ei ole niin pehmeä kuin Hydran eli kulutuskestävyys varmasti parempi. Meluttomamapi kuin tuo HydraGrip.

    GoodYear HydraGrip on pehmeä ja hiljainen. Pehmeä kumiseos tosin myös kuluu nopeasti, varsinkin kun ajat urissa keväällä. Runko on hieman löysän tuntuinen, mutta ei aivan vetelä. Painetta kannattaa kohottaa hieman auton omista suosituksista. Renkaan märkäpito on hyvä.


    Olikohan toi bridgen äänetön ja varsinkin hyvä märkäpito hieman liioiteltu itse vaihdoin bridet pois kun oli huonot tosin ei ollut toi sama malli.

      
  • Vaihdoin juuri -03 Mondeoon Nokian NRHi:t. Ensivaikutelma on oikein hyvä ainakin melun osalta. Edelliset renkaat olivat Continentalin PremiumContactit, joissa oli pyöreysongelmia ja loppuvaiheen kuluneisuudenkin takia ne olivat äänekkäät. Tosin muistelen etteivät ne uutenakaan tuntuneet istuvan Mondeoon äänimaailmansa puolesta. Harkinnassa oli myös Michelin Energyt, mutta rengaskauppias ei suositellut niitä Mondeoon juuri äänekkyyden takia. Sanoi niiden olevan kovemmat kuin Nokian ja siksi äänekkäämmät. Nokian saattavat toki kulua nopeammin, mene ja tiedä?

      
  • Minulle suositeltiin 406:een Pösöön Kleberin Dynaxer HP2 - renkaita (Misukan omistama valmistaja), kun olin harkitsemassa nokialaisten tilalle uusia kesärenkaita. Ovat - ainakin nyt uutena - miellyttävät ominaisuuksiltaan ja kaiken lisäksi hieman edullisemmatkin kuin nuo mainitut NRHi:t (195x65x15 = 375 egeä alle laitettuna) . Eivät ole kuitenkaan mitkään halpisrenkaat. Hinta-/laatusuhde tuntuu olevan hyvä. :smile:

      
  • Lainaus:
    29.07.2005 klo 09:59 r-ra kirjoitti
    Harkinnassa oli myös Michelin Energyt, mutta rengaskauppias ei suositellut niitä Mondeoon juuri äänekkyyden takia. Sanoi niiden olevan kovemmat kuin Nokian ja siksi äänekkäämmät. Nokian saattavat toki kulua nopeammin, mene ja tiedä?


    Kyllä kuluvat, ainakin NRV:t. NRH ei ilmeisesti kovin paljon kuitenkaan poikkea niistä käytännössä. Minulla oli NRV:t MB C:ssä viime kesän eli jotain 20-25 tkm ja kuluivat takana alta pois. Eikä taatusi tullut reviteltyä niillä, eikä ole kulmissa vikaa. Turhan kalliiksi tulivat, ostin ne silloin kun sain edullisemmin ja myyjä suositteli. Nyt on Mersussa alla Continental PremiumContactit, eikä ole tarvinnut katua. Näillä ajaa vielä ensi kesänkin, eivätkä ole mielestäni äänekkäät.

      
  • Lainaus:
    29.07.2005 klo 23:57 AkiK kirjoitti
    [Kyllä kuluvat, ainakin NRV:t. NRH ei ilmeisesti kovin paljon kuitenkaan poikkea niistä käytännössä. Minulla oli NRV:t MB C:ssä viime kesän eli jotain 20-25 tkm ja kuluivat takana alta pois. Eikä taatusi tullut reviteltyä niillä, eikä ole kulmissa vikaa. Turhan kalliiksi tulivat, ostin ne silloin kun sain edullisemmin ja myyjä suositteli. Nyt on Mersussa alla Continental PremiumContactit, eikä ole tarvinnut katua. Näillä ajaa vielä ensi kesänkin, eivätkä ole mielestäni äänekkäät.


    Ikävä kuulla että pieni epäily Nokian NR-sarjan renkaiden kestävyydestä saattaa pitää paikkansa. Löytyisikö täältä lisää puoltavia tai vastustavia kantoja? Tosin niillä ei omalta kohdaltani taida olla merkitystä. Nokian ovat nyt alla ja mielenkiinnolla seuraan niiden kulumista. Kalliiksihan ne tulevat jos kestävät vain 20 tkm!

      
  • Hei kaikki asiantuntujat!Minullakin on renkaiden uusiminen edessä -97 Maanantaihin ( lue Mondeo V6 farkku).koko 195X65 15"V.Lukemani saksalaisen vai olisko ollut svenssonien kuluttajatestin mukaan Nokian NRV olisi hyvä valinta.Nyt loppuaan lähestyvät Michelin Pilotit on toimineet hyvin,jopa viikonlopun kaatosateessa.Mitä suosittelette?
    PS.Svenssonien ViBilägarella ei ole oikeastaan ollut omaa rengastestiä,aikaisemmin olivat TM:n kanssa yhteistyössä,mutta testit nykyään on olleet ruotsalaisittain väritettyä puutaheinää jossa lainataan TM:n tuloksia .Jos Barumit olis ruotsalaisia ne pärjäis testeissä aika hyvin.

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 01.08.2005 klo 11:43]
      
  • Lainaus:
    01.08.2005 klo 11:36 salo-m kirjoitti
    PS.Svenssonien ViBilägarella ei ole oikeastaan ollut omaa rengastestiä,aikaisemmin olivat TM:n kanssa yhteistyössä,mutta testit nykyään on olleet ruotsalaisittain väritettyä puutaheinää jossa lainataan TM:n tuloksia .Jos Barumit olis ruotsalaisia ne pärjäis testeissä aika hyvin.

    Väärin väärin...
    Aftonbladet julkaisee - etenkin talvirenkaiden osalta - TM-testejä, Vi Bilägare-lehti taas on yhteistyössä Tuulilasi-lehden kanssa. Sekä Vi Bilägare -lehti että Tuulilasi-lehti julkaisevat myös omia testejään.

      
  • Kleber dynaxer Hp2:set tuli ostettua.Ensituntumalta auto muuttui paljon hiljaisemmaksi, tiedä sitten mitä kestävät...
    Jos vaikka Mazda alkais kulkemaan suoraankin kun kävin samalla nelipyöräsuuntauksessa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit