AirBag Merkkivalo

4 kommenttia

G-Astrassa (-99) syttyi AirBag merkkivalo normaalin ajon aikana.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, mistä tuo yleensä aiheutuu?

  
  • Lainaus:
    04.10.2004 klo 09:55 jupes kirjoitti
    G-Astrassa (-99) syttyi AirBag merkkivalo normaalin ajon aikana.
    Onko kellään vastaavia kokemuksia, mistä tuo yleensä aiheutuu?

    Tutullani tuli Saabissa merkkivalo päälle. Syytä hän ei tiennyt, vei huoltoon ja merkkivaloa ei enää tullut päälle.

      
  • Olen kyllä kuullut, että usein itse tyynyssä ei ole vikaa vaan vika olisi jossain liittimessä tms. joka esim. löystyessään saisi tuon valon palamaan. Omassa autossani tuo merkkivalo myös palaa, mutta tarkkaa syytä en tiedä. Testeri kun ilmoittaa viaksi vain:

    1: "Liian suuri jännite"
    2: "Liian alhainen jännite"

    Tiedä siinä sitten, missä vika :confused: Kannattaa nyt ensimmäiseksi viedä auto johonkin huoltoon, jossa laittavat testerin kiinni ja tyhjentävät vikamuistin, jolloin valo luonnollisesti sammuu. Jos valo syttyy taas seuraavana päivänä, kannattaa asiaa lähteä tutkimaan tarkemmin.

      
  • Tämä on nyt eri asia mutta liittyy turvatyynyihin. Joskushan kutsuttiin ihan mielettömästi Passatteja takaisin (huoltoon/tehtaalle) kun huomattiin että joissakin yksilöissä ne turvatyynyt laukeavat melkein itsestään. No tällaisia juttuja on monia, ei ole ensimmäinen kerta kun valmistaja on kutsunut autoja "takaisin" tästä syystä.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 06.10.2004 klo 14:56]
      
  • Lainaus:
    04.10.2004 klo 09:55 jupes kirjoitti
    G-Astrassa (-99) syttyi AirBag merkkivalo normaalin ajon aikana.
    Onko kellään vastaavia kokemuksia, mistä tuo yleensä aiheutuu?


    Johtui tässä tapauksessa turvavyökiristimien johtoliitoksesta penkin alla ja korjaantui heiluttelemalla kuskin penkin alla olevia johtoja. Samasta ongelmasta olen kuullut muitakin havaintoja. Nuo johtoliitokset saattavat ottaa itseensä, kun penkkiä siirrellään eteen ja taakse.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit