Renkaita ja vanteita ostamassa, mistä hinnat?

7 kommenttia

Eli näin odotellessa uusimpia talvirengastestejä, olisi kiva tietää mistä löytyy parhaiten eri liikkeiden hinnat vanne+rengaspaketeille. Netti ei tunnu oikein toimivalta, kun seuraa linkkejä eri autoilusivustoilta tai hakukoneen avulla, niin saaliiksi jää kovin vähän firmoja jotka ilmoittavat hinnat netissä. Ei oikein innosta tuo puhelinrumba joka liikkeeseen, haluaisin löytää edullisimmat vaihtoehdot netin avulla -> olen kai nykytekniikan poispilaama ;)

Ideaalia olisi jos olisi autoilualan hintaseurantasivu (tyyliin MBNet.fi/hintaseuranta).

Onko jollakin tietoa onko mitään keinoa saada parasta hintaa selville netin avulla?

[- - - - - muokkasi tätä viestiä 27.09.2004 klo 08:28]
  
  • Kyselin hintoja ja tarjouksia maililla. Hyvin tuli vastauksia monista paikoista.

      
  • Olen itsekin käynyt eri paikoissa kyselemässä ja vertailemassa. Hintaerot ovat suuria eri paikoissa ja paikanpäällä osataan sanoa erilaisia vinkkejä renkaista ja vanteista. Lisäksi vanteet on kiva nähdä paikan päällä, kuin katsoa vain kuvista. Netissä on tosiaan kuvia ja tarinaa paljon sekä renkaista että vanteista, mutta hinnat on taulukoituna ja todellisen hinnan saa vasta paikan päällä tingattuna oikeaan hintaan. Itse olen kanssa yrittänyt netin kautta pyytää tarjouksia, mutta tarjouspyyntölinkit ovat melkoisen harvinaisia.
    Omaan autooni suositeltiin toisessa paikassa rengasta kuin rengasta ja toisessa paikassa suositeltiin, että ei kannata kakkosluokan rengasta laittaa uuden auton alle. Että näin.

    Halpa ei ole parasta, eikä köyhällä ole varaa halpaan.

      
  • Kysy tuttaviltasi, paljon autoilevilta ystäviltäsi (ts. kokeneemmilta), kuka on paikkakunnallasi, tai lähipaikkakunnalla asiantuntevuudestaan tunnettu rengasmyyjä, joka voi kertoa renkaasta muutakin kuin hinnan, esim. ko. renkaan sopivuudesta autoosi ja ajotapoihisi.

      
  • WEBistä löytyy hintatiedot ainakin WWW.RENGASMAAILMA.FI osoitteesta. On yleensä edullisemmasta päästä ja saa ainakin vähän hintapohjaa. :smile:

      
  • Lainaus:
    25.09.2004 klo 22:48 - - - - - kirjoitti
    Netti ei tunnu oikein toimivalta, kun seuraa linkkejä eri autoilusivustoilta tai hakukoneen avulla, niin saaliiksi jää kovin vähän firmoja jotka ilmoittavat hinnat netissä. Ei oikein innosta tuo puhelinrumba joka liikkeeseen, haluaisin löytää edullisimmat vaihtoehdot netin avulla -> olen kai nykytekniikan poispilaama ;)


    Saman asian kanssa itsekin tässä ähkinyt. Olen yrittänyt katsella aluvanteita netin kautta, mutta kovin nihkeästi tietoa on liikkellä. Hintoja ei ole kuin hyvin harvoilla sivuilla, mutta edes teknisiä tietoja ei myytävistä vanteista kovin helpolla löydy. Sillä eihän se riitä jos on vanteen kuva ja alla teksti 7x15". täytyis tietää onko ko. vannetta saatavana juuri minun ajopeliini, eli pulttijako ja offset olisivat myös tärkeä info. Menemällä valmistajan sivuille saa ehkä jotain selville, mutta sitten taas on hinta hukassa.

    Ei ole netti vielä tänäkään päivänä sujuva paikka renkaiden ja vanteiden valintojen tekemiseen. Toki se lopullinen päätös aina tehdään liikkeessä, mutta helpottaisi ravaamista ja soittelua kun saisi selaimen kautta tukea ajatuksilleen.

    Toivottavasti joku vanne/rengasfirma ottaa tästä onkeensa.

    [Jeppe Niilonpoika muokkasi tätä viestiä 09.10.2004 klo 17:24]
      
  • Olipas kalliita renkaita tuolla netissä ja varsinkin Lahdessa. Minä poika ostankin renkaat Heinolasta Euromasterilta uuteen Golfiini josta saan ne 620 eurolla. Renkaat on hakkapeliitta 4:set ja koko on 195/65 , 6x15. Hinta sis työt&tasapainotukset ja levypyörät. Minusta melko halvat. Muualta olen kysynyt vastaavia niin yli 700 maksavat. Samasta liikkeestä saan Nokian 1:set 570 eurolla kaikkine kikkeineen.

      
  • Siin tarkoitin Nokian kakkoset

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit