Vanhojen autojen loukussa

42 kommenttia
2»
  • Hyvä vertaus traktoreista, itsekkin hommasin pihatöihin traktorin. On mitä mainioin peli lumitöissä, että myös kesällä monissa hommissa.
    Nimimerkki "Mannille" sanoisin, että vertaukseni pääkaupunkiseutuun voidaan ihan hyvin laajentaa muihinkin kasvukeskusiin, uskoisin että otanta on sama. Hintahaarukkaani 30-50 k-euroa mahtuu hyvin esim. Avensis, joka näyttää myyvän melko hyvin. Myös Corollan huippumallit puhkaisee rajan. Perustan mielipiteeni siihen, että tietty japsimerkki keikkuu myyntitilastojen kärjessä vuodesta toiseen. Eikai voida puhua mistään rasismista, niinkuin eräs nimimerkki asian ilmaisi.


      
  • Vai vanhojen autojen loukussa? Noh, minä en koe olevani loukussa lainkaan, päinvastoin. Omistan tällä hetkellä kaksi autoa, joista uudempi on käyttöautona ja vanhempi otetaan ulos huhtikuussa ja laitetaan talliin lokakuussa: '85 Chevrolet Caprice STW ja '74 Plymouth Valiant.
    Chevyssä on 5 litrainen V8 ja Plymouthissa 5,2 litran V8, molemmat menee 15l/100km. Chevy on mukava kauppakassi kahden hengen perheelle, sopii emännän ostokset kätevästi ahtamatta. Plymouthilla cruisaillaan kesäisin, viime kesänä reilun 1000km kesälomareissu. Ja molemmat ovat omia eikä rahoitusyhtiön autoja.

    En suostu koskemaan uusiin himmeleihin pitkällä tikullakaan. Syynä on nykyautojen surkea laatu, itse huoltamisen mahdottomuus ja viimeisenä, muttei vähimpänä, uusien autojen aivan uskomaton tylsyys.

    Stance

      
  • en tiedä tarkalleen mitkä on ns. keskivertoautoilijan tulot/kk, mutta voisin kuvitella että jos tienaa sanotaan vaikka 2000€-3000/kk ja on kaikki ''normaalin ihmisen rahareiät'' olemassa, ei mitään 30.000+ € maksavaa autoja tosta vaan osteta. saati sitten 50t €.
    En väitäkkään että tuo mainitsemani haarukka olisi joku keskiarvo, mutta suuri osa ihmisistä ja autoilijoista eli ns. ''tavalliset tallaajat'' osuu juuri tuohon haarukkaan. ja hekin ovat yleensä ''viitsineet kouluttautua''.
    silti en puhuisi mistään vanhojen autojen loukusta. mielestäni jossain tällä hetkellä 5-10 tuhatta euroa maksavassa auton kokoisessa autossa jossa on ''kaikki tarvittava''ei ole mitään hävettävää! ja tuollaiseen pääsee käsiksi kyllä helposti halutessaan jos tienaa tuon verran. tämä on vain minun näkemys. saati jos tienaa enemmän.

    nimimerkille ''mms'', nimittelin sinua rasistiksi... pahoittelen, keitti vähän yli :sunglasses: mutta ottaa vaan päähän kun joka aiheen tiimoilta ja joka käänteessä tuntuu kun sinun tarvitsisi vähintäänkin riven välistä halventaa ja vähätellä japanilais automerkkejä. et ehkä itse sitä tajua. no mutta tämähän on vapaa maa ja keskustelupalsta jossa saa sanoa mitä ajattelee :smile:

    hyvää joulua kaikille vanhojen autojen loukussa olijoilla ja kaikille jotka eivät ole loukussa! :grin: :grin:

      
  • Valiantti, eikös se ole Ameriikan köyhällistön auto, eli sopii Suomeen oikein hyvin. Hyvää Joulua

      
  • Lainaus:
    22.12.2006 klo 19:28 sveisser kirjoitti
    Valiantti, eikös se ole Ameriikan köyhällistön auto, eli sopii Suomeen oikein hyvin. Hyvää Joulua


    Juu, vähän niinkuin Volvo tai Mersu Suomessa, karvalakkimiesten kulkine.

      
  • Anteeks annoin väärää tietoo ,Ruotsin Tammi-kesäkuun myydyin auto 2006 on Volvo V70 mut luku on 16 209kpl. Melkonen määrä.

      
  • Lainaus:
    10.12.2006 klo 08:58 Dr Dork kirjoitti
    Vanhojen autonjen loukussa on itse asiassa hyvä olla.

    Jos tällä ajelen vaikkapa kaksi vuotta, jäävät arvon alenemasta johtuvat pääomakustannukset n. 40 centtiin/päivä. Siis mikäli tämän jälkeen heivaan Raketin romikselle.

    Jos vertaan vaikkapa toisen autoni, arvoltaan n. 6000 eur, pääomakuluihin n. 2 - 3 eur/päivä, vanha kottero tuntuu suorastaan fiksulta valinnalta.

    Auton kautta saatava status jää kylläkin vähäiseksi. Mutta jos ihminen on niin tyhmä että maksaa siitä mitä muut mahdollisesti hänestä ajattelevat, on se hänen oma vahinkonsa.


    Hyvää pohdintaa. Mun harrastepelin arvo tuppaa jopa nousemaan koko ajan ja pääomakulujakaan ei kerry.

    Se on tosiaan jo aika säälittävää jos ei ego kestä ajaa kuin uudella autolla.


    [Stance muokkasi tätä viestiä 22.12.2006 klo 20:58]
      
  • Näyttää enemmistö olevan vanhojen autojen "KOUKUSSA"? :smile:

      
  • Jokainen ajelee millä tykkää, mihin rahat riittää, niinhän se on. Mutta jos porukat tienais enemmän niin varmaan auto kanta olis Suomessa uudempi. Kyllähän tosi asia on että aika moni haluaa ajella uudella autolla.

      
  • vai vanhojen autojen loukussa.... mä annan noitten rahamiesten ostaa ne uudet ja kalliit autot.
    ajelen itse 10v vanhalla erittäin hyvällä autolla joka on huippukunnossa eikä juuri häpeä uutta, jossa on kaikki mitä autolta tarvitsen, joka osa-alueella. on kaikki uusien autojen himmelit (paitsi nyt joku esp, mutta mitäs sillä tekee)
    , eikä ota päähän yhtään. eikä varsinkaan hävetä. olen todella tyytyväinen.

    varaa olis ostaa uusikin auto, mutta ei se ole järkevää, kun ei tuota rahaa mitenkään liikaa ole. eikä uudessa autossa (verrattuna esim 5-10 vuotiaaseen) ole mitään niin erinomaista että kannattaisi maksaa itsensä kipeeksi, vain jonain itsetunnon kohotuksena.

    jos sen uuden ja kalliin auton välttämättä haluaa, silloin kannattaa ruveta hankkimaan sitä rahaa jostain, sillä siitä selviää. jos ei rahaa ole, kannattaisi olla tyytyväinen autoon johon rahat riittää, ei nää autot millä ajetaan ole mitään ''ihmisarvon mittareita''!!!! vaikka valitettavasti monesti nää ''rikkaammat ja paremmat'' ihmiset mitä tälläkin palstalla vilisee, kuvittelee.. :cry:

      
  • by the way, monesti muutamaa vuotta vanhempi ''hyvä/parempi'' malli on parempi kun vasta pakasta repäisty ''huonompi/karvalakki'' malli. no eihän tuo mikään mullistava uutinen ollut, pointtina se että ei aina ja joka tapauksessa kannata tuijottaa sokeena sitä vuosimallin kohtaa, vaikka se kuinka sitä egoa suurentaisi :sunglasses:

      
  • :grin: Hei Haloo!! Se muutaman vuoden vanha auto on ollut joskus uusi. Jos sitä ei olis kukaan ostanut, niin ei sillä vois nyt ajaa. Olkaa tyytyväisiä kun joku ostaa uusia autoja, niin te voitte ajella niillä sitten myöhemmin. Moi Moi :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit