Hälyttimistä

4 kommenttia

Kertokaa mielipiteitänne murtohälyttimen tarpeellisuudesta uudessa autossa näin ajonestolaitteiden aikakaudella. Hyvinkäällä Skoda-myyjä sanoi, ettei uuteen Octaviaan ainakaan heidän liikkeessään voida asentaa hälytintä jälkiasennuksena, koska asennusohjeita ei ole saatavilla. Toisaalta tehdasasennuksena se on varsin edullinen, mutta toimitusaika uudella Octavialla on useampia kuukauksia.

  
  • Oma mielipiteeni on, että hälytintä ei sen vuoksi tarvitse, että auto pöllittäisiin, koska ajonesto pitää tehokkaasti huolen siitä ettei konetta saa käyntiin (huhuja on, että ajonesto voidaan hakkeroida mutta en kyllä usko).

    Toinen juttu sitten on, jos haluaa vartioida, ettei autoon sisälle mene kukaan varusteita irroittelemaan ja/tai vahinkoa tekemään. Siinä hälytin puoltaa paikkaansa.

      
  • Mulla on parit "karhuraudat" auton lattialla! Kuulee sitten rääkymisestä jos joku yrittää sisään, ei kummempaa hälytintä tarvi! :sunglasses:

      
  • Kyllä uuteen Ocuun luulisi käyvän saman CAN väyläisen hälyn joka käy muihinkin uudemman mallisiin VAGineisiin. Defalla on ainakin pari hyvää mallia. Tottakai myyjä koittaa myydä tehtaan versiota, kun siitä ei hänelle koidu mitään harmia tai vaivaa - nyt tai tulevaisuudessa. Jälkiasennetustahan liike olisi itse vastuussa.

    Hälyn itse otan autoihini, koska entuudestaan tiedän että kaikkiin suosittuihin autoihin löydetään tapa kiertää valmistajan 'suojauksia'.
    Ajonesto ei ole mitään muuta kuin bittejä, jotka voidaan murtaa kun vain on tarpeeksi taitoa ja tahtoa. Ajonesto ei sitäpaitsi estä autoon murtautumista, joka itselle ainakin on jo pelkkien murtojälkien korjauttamisen vuoksi riittävä riesa hälyn hankkimiseen - auto kun minulle on työväline, joka on ajossa lähes poikkeuksetta 7vrk/viikko.

    Nuo VAGin tehdashälyt uusissa malleissa ovat nyt VAT hyväksyttyjä, joten kait ovat jopa hyviä. Aiemminhan osa VAGien hälyistä oli ohitettavissa vain ruuvitaltalla lukosta oikein 'runtaisemalla', joten en niihin täysin luottaisi. VAT hyväksytystä hälyttimestä saa myös joistan yhtiöistä alennusta kaskosta - itse olen yhtiöstä riippuen saanut 10-15% alennusta.

      
  • Ei se ajonesto estä nostamasta autoa hiabilla kuorma-auton kyytiin ja sitten vaan matkaan.
    Hälytinkään ei tietenkään estä, mutta tekeepä edes hieman kiusaa, kun muut alkavat metelöintiä ihmetellä.
    Tekee myös kiusaa varkaille, jotka haluavat vain autoradion tai muuta tavaraa autosta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit