Navigoinnista

4 kommenttia

Aloittelen navigointilaitteen käyttöä. Aiempaa kokemusta ei ole.

Auton mukana on tullut Blaupunkt Travel Pilot E, jossa on mukana navigointilaite.

Jos hankin siihen Tele Atlaksen Navigation CD:n
"Skandinavien/Norden+Major Roads of Europe 2005/2006 E", niin miten kattavasti siltä löytyy Suomi.
Mainos sanoo, että 98%.

Mikä tarkkuus CD-kartoissa on?
Löytyvätkö niistä tiedot esim kuntatarkkuudella vai onko niistä
hyötyä vain kaupungeissa.

mhj

[mhj muokkasi tätä viestiä 13.08.2005 klo 14:06]
  
  • Tuolla mainitsemallasi kartalla on Suomi lähes kokonaan. Osa kuluvan vuoden muutoksista toki puuttuu, mutta aika tarkka se on.

    En oikein tiedä mitä kuntatarkkuudella tarkoitat, mutta kyllä kartasta hyötyä on Kehä III ulkopuolellakin. Tarkkuus toki on taajamissa suurin, mutta hyvin itse olen vastaavalla karttapohjalla perille löytänyt ympäri Suomen.

      
  • Ei ole tyhmiä kysymyksiä :)

    Pienten taajamien katuja löytyy aika hyvin, talonnumeroiden tarkkuus on pienissä taajamissa toki huonompi.
    Kyllä itse ainakin pienet mökkitietkin (osalla on normaalilla henkilöautoilla mahdotonta ajaa) olen kartalta löytänyt, mutta yleensä niillä ei ole virallista nimeä, joten ei niitä osoitehaulla löydä.

      
  • En siis ole juuri tuota karttaa käyttänyt mitä olet ostamassa, vaan saman valmistajan karttaa toiselle vastaavalle laitteelle - itselläni on DX-yhteensopiva laite, jossa on 6,5" TFT näyttö kartalle.
    Mutta karttojen tietojen pitäisi olla vastaavia ja kyllä Etelä-Karjala tuossa kartalla on.

    Edit: Ja on Pohjoinenkin :smile:

    [mla muokkasi tätä viestiä 15.08.2005 klo 13:13]
      
  • mla kiitokset sinulle tiedoista.

    mhj

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit