Ekobensalla yli 1000 rwhp!

3 kommenttia

Linkissä oleva video on kiva katsoa ja kuulla. Turbotetusta Mustangista otetaan yli 1000 hevosvoimaa taka-akselista pyöriltä. Ekobensalla, E85.
www.turbomustangs.com/forums/showthread.php?s=4f1060c860e5b0c30d9d1325cb37b4ff&threadid=47094&perpage=20pagenumber=1

  
  • Olen ollut ilmeisesti liian aikaisin liikkeellä E85:n kanssa.
    Ehkä porukkaa ymmärtää nyt paremmin asian uuden TM:n ilmestyttyä ja kerrottuaan monipuolisemmin etanooli-bensiiniseoksesta. Halusin tuon ylläolevan linkin videopätkällä vain näyttää, ettei E85:ttä (jos ikinä Suomeen tulee) tarvitse mitenkään pelätä tai aristella voimanpuutetta. Kajarit antaa lisäsäväytystä.

    EU on jälleen antanut Suomelle huomautuksen biopolttoaineista, niiden verokevennyksistä, (kuten TM:ssakin mainittiin), jotta vaihtoehtoisia polttoaineita kannattaisi käyttää. On järjetöntä lukea ja kuunnella hallituksen ohjeita kansalaisille energian säästämisestä, kun he itse eivät tee asian edistämiselle verotuksellisesti mitään! Enää ei kannata vaivautua ottamaan liikenne syntipukiksi. Mielestäni riittävän moni prosentti autoilijoista olisi ilman muuta valmiit siirtymään ainakin lämpimän kauden aikana biopolttoaineisiin. Näin voi lukea myös biopolttoaineiden valmistajien sivuilta. Aiheellisesti voikin esittää kysymyksen missä ne 200 Suomen liikennesaastuttajaa istuu?

    Olisipa TM tai näiden sivujen ylläpitäjä asentanut pyytämäni lukijamäärälaskurin, niin näkisi puhelenko tässä vain yksin?

      
  • SixPack: ” Halusin tuon ylläolevan linkin videopätkällä vain näyttää, ettei E85:ttä (jos ikinä Suomeen tulee) tarvitse mitenkään pelätä tai aristella voimanpuutetta.”

    En tiedä mitä TM:ssä asiasta puhuttiin joten tämä voi olla toistoa, mutta alkoholin lisäys polttoaineeseen helpottaa koneen ahtamista. Alkoholin höyrystyminen sitoo lämpöä enemmän kuin bensan vastaava, joten polttoaine soveltuu hyvin nimen omaan ahdettuun koneeseen.

    Nakutuskesto paranee tietysti myös vapaasti hengittävässä koneessa, mutta puristussuhteen nosto antaa huomattavasti pienemmän tehonlisäyksen kuin ahtopaineen nosto.

      


  • Olisipa TM tai näiden sivujen ylläpitäjä asentanut pyytämäni lukijamäärälaskurin, niin näkisi puhelenko tässä vain yksin?




    En usko SIX PACK,että puhelet yksinäs näillä palstoilla.Luulen,että kirjoituksesi näistä biopolttoaineista ja varsinkin rypsiöljykokeiluista on paljon luettua tekstiä.Asia varmasti kiinnostaa ihmisiä ja ainakin itse seuraan näitä kirjoituksiasi mielenkiinnolla.Voisit kertoa enemmänkin tästä Jetta/rypsiöljykokeilusta ja sen etenemisestä.Varsinkin kiinnostaisi tietää millaset pakokaasuarvot lähtee rypsiöljyllä.Jatka vaan samaan malliin,niin riittää täällä mielenkiintosta luettavaa!
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit