Bilteman ilmansuodatin

5 kommenttia

Ostin biltemasta ilman suodattimen, ja kysymys kuuluukin uskaltaako sellaisen pistää autoonsa, ilman pelkoa auton hajoamisesta? Eli jos on kokemusta näistä suodattimista, niin kertokaa? Kaupunkitarinathan kertovat, että kaikki mitä biltemassa myydään on roskaa, mutta mikä on totuus?

  
  • Uskaltaa laittaa, samaa tavaraa kuin autotarvikkeissa! :sunglasses:

      
  • Ainakin osa Bilteman tarvikkeista on eri tutkimuksissa (esim juuri suodattimet) pärjännyt hyvin tai ainakin kohtalaisesti ja he itse väittävät että ainakin osa tuotteista tulee samoilta valmistajilta kuin alkuperäisosat.Pitänee paikkansa ainakin jarruputkien,laakereiden ja lamppujen osalta.
    Sisäilman suodatin Maanantaihin Biltemalta on asennettava huolella verrattuna alkuperäiseen mutta hinnanerolla on vähän aikaa sitä sovitellakin.(Biltema SEK99,-,Ford SEK 460,-)
    Jarrulevyt,laakerit ja vetoakselit, -nivelet toimii myös sikäli kun sopivia on saatavilla.

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 27.09.2005 klo 07:58]
      
  • Tarkoitin siis moottorin ilmansuodatinta, sanottakoon se tarkennukseksi.

      
  • Nykyiseen autooni on Biltemalla vain sisäilmasuodatin.Aikaisempiin on suodattimet öljyyn ja ilmaan ostettu takuun loputtua melkein aina biltemalta,jos vain on ollut tarjolla.Hyvin on sopinu ja toiminut.
    Halvat lasinpyyhkijän sulat ei kestä kovin pitkään ja vaikka hinnan puolesta olisi halvempaa vaihtaa usein olen laiskana siirtynyt kalliimpiin merkkeihin.

      
  • Muutaman kokemus Bilteman osista:

    Tuulilasinpyyhkimet hyviä
    Käsityökalut kotikäyttöön hyviä
    Suodattimet hyviä
    Rakennushelat hyviä
    Vetonivelet huonoja
    Vetonivelien suojakumit huonoja
    Pallonivelet huonoja
    Jarrupalat huonoja
    Bensapumput huonoja

    Tällaiset tuli heti mieleen, autojen osalta kokemukset ovat vain muutaman auton (n. 6 kpl) osalta hankittuja. Mutta sanoisin että Biltemasta saa hyviä tarvikkeita kunhan osaa hieman niitä itse arvioida. Mutta on sitten ihan surkeatakin tavaraa. Minulle on tullut vaikutelma että suuri osa autojen varaosista on huonoja, muut tarvikkeet taasen hyviä. Jopa IT- ja äänentoistotarvikkeet ovat yllättävän hyviä, eivät kylläkään välttämättä halvempia kuin muualla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit