siis en tarkoita välttämättä merkkiä&mallia vaan lähinnä koriltaan eli olisiko coupe, maasturi jne. ja millaisilla varusteilla&koneella, etu-, taka- vai neliveto jne jne. itselläni joku tehokas keskikokoinen tai suurempi bensa tai diesel henkilöauto tai iso maasturi. Mielellään jokatapauksessa nelivetoinen ja varusteluun kuuluisi esp, automaattinen ilmastointi, vakionopeuden säädin, tiptronic-vaihteisto, bi-xenon kaasupurkausvalot...
UUTENA:
- diesel, farmari, automaatti
- sisätilat luokkaa verrannolliset Volvo V70, tavaratilan koolla ei niin paljon väliä (kunhan on farmari)
- kulutus maantiellä (Suomessa) luokkaa 4,5 tai alle
- auto saisi olla mahd. hiljainen
- tehoa saisi olla, niin että kulkee 200 km/h
- varusteita ainakin ajotietokone, automaattinen ilmastointi, vakionop.säädin, säädettävä nopeuden rajoitin, taukolämmitin, nahkasisustus, kunnolliset säädöt kuskin penkissä (mieluiten sähköllä), cd-rds (ohjaus ohjauspyörästä)
- sitten tietysti turvavarustusta tyynyt, abs, esp (tai vast.), hätäjarrutustehostin, integroidut lastenistuimet, jne.
- huoltosopimus pitää pystyä saamaan ja kaikenlainen palvelu yllättävissä ongelmissa tien päällä pitää saada
- ruostumattomuustakuuta saisi olla vaikka 30 v
Hinta luokkaa 50 kEUR. Mikä auto?
Uusi nykyaikainen eurofarkku, joka vastaisi tiloiltaan jenkkien kahdeksankymmentäluvun jättifarmareita. Nuo jenkit kun ovat laadultaan perinteisesti täyttä p***aa, eikä niitäkään taideta enää yhtä suurina tehdä kuin ennen.
Edit: ja tietenkin takavetona ja isolla bensakoneella..
ferrari enzo !!
upea kori
nopea moottoriradalla
paras aikanaan kaupasta ostettava
ferrari enzo !!
upea kori
nopea moottoriradalla
paras aikanaan kaupasta ostettava
La mia Italia!
Myös tuollainen tuliterä 600hv/3000nm rekannuppi makuupaikalla ja rajoitin ohitettuna olisi suorastaan jumalallinen reissuauto. Voisi putkinäöllä keskittyä siihen mitä tiellä tapahtuu eikä tarvitsis kytätä hirviä sun muuta pikkuriistaa metsänlaidasta ja kulkupuolikin olisi varmastikin ihan kohdallaan pelkällä nupilla.
Kun lukee vastaksia tulokseksi tulee 500.000 > mummon markkaa tai euroina sanottuna 8400 > maksavat autot. Eli vastaus löytyy autoesitteistä. Miksiköhän tämä kysymys esitettiinkään kysyy epätietoinen Stadista
Minkähänlaisista autoesitteistä löydät kummankaan esittämäni unelma-auton?
- diesel, farmari, automaatti
- sisätilat luokkaa verrannolliset Volvo V70, tavaratilan koolla ei niin paljon väliä (kunhan on farmari)
- kulutus maantiellä (Suomessa) luokkaa 4,5 tai alle
- auto saisi olla mahd. hiljainen
- tehoa saisi olla, niin että kulkee 200 km/h
.....
.....
..... jne.
Hinta luokkaa 50 kEUR. Mikä auto?
Mainittakoon, että Mercedes C200-CDI (farmari, S203-korinen) täyttä nuo vaatimukset jo. Eli ym. unelma-auton saa muutkin mennä ostamaan halutessaan kaupasta!
Ehkä farmari, tehokas, nahkasisusta, kunnon penkit, kaikilla mahdollisilla herkuilla. Tai no en tiedä, ehkä joku pikku-premiumin tapainen, kaksi ovinen, diesel-koneella, tehokkaalla sellaisella, automaatti-ilmastoinit, ESP:t, sähkö-ikkunat, tietysti se nahkasisusta, kunnon penkit...
Tämä on niin vaikeaa... päättäää...
Kesällä olisi kiva todella tehokas takavetoinen, esim. Ferrari Enzo, ja talvella tehokas nelivetoinen, esim. Audi RS6 Plus.
Kyllä se mulla varmaan olisi Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sporttronic beigellä nahalla, ksenoneilla ja kaikilla muilla mahdollisilla herkuilla varustettuna. Hintakin on vielä sellainen, että siihen voisi olla joskus varaa... harmi vain, että uusia ei enää 1/2 vuoden päästä valmisteta ja käytettyjä ei vastaan tule joka liikkeessä...
Toinen unelma olisi varmaan Rover 75, myös Jaguarit ovat mieleen, aina X-typestä lähtien.
Tietty, jos hinnalla ei ole mitään väliä, niin sanon Maserati Quattroporte...
[quote title="16.11.2004 klo 01:51 Niki Kari kirjoitti"]
Kyllä se mulla varmaan olisi Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sporttronic beigellä nahalla, ksenoneilla ja kaikilla muilla mahdollisilla herkuilla varustettuna. Hintakin on vielä sellainen, että siihen voisi olla joskus varaa... harmi vain, että uusia ei enää 1/2 vuoden päästä valmisteta ja käytettyjä ei vastaan tule joka liikkeessä...
Ota mielummin 166:nen harvinaisempi turbokone. Niitä ei taida olla ollenkaan Suomessa. No ehkä koeajosa on voinut olla mutta ei muuten tietääkseni. Mielestäni tuo 166:nen ei lähde tarpeeksi 3,0-litraisella, jos tehoa haluaa...
Seuraavat Speksit:
Kori: Honda CRV:n kokoinen, kaupunki maasturi tyyppinen missä hyvä maavara
Kone: 3 litrainen + hybridi (bensa/sähkö, 0 - 100 km/h 8 sekunttia, huiput 180 km/h)
Vaihteisto: 5 vaihteinen automaatti tiptronicilla
Vetotapa: Jatkuva älykäs neliveto missä tasauspyörästön lukko tiukkojen tilanteiden varalle
Alusta/jousitus: Aktiivinen kaasunestejousitus missä maavaran sekä jousituksen kovuuden säätö (korin kallistus on/off mahdollisuus - sport/comfort), ESP, ABS jne
Muuta: Tasainen lattia minkä voi pestä, hyvät muunneltavus mahdoollisuudet, HUD mittarit (mahdollisuus valita mittari tyyppi väreineen), toiminnot keskitetty ohjauspyörän keskiöön, automaattisesti tummentuvat laminoidut lasit sekä puhkeamattomat renkaat, käänyvät etuvalot, kevyt aktiivi ohjaus itsepalautuksella (vaikka auto olisi paikallaankin), penkkien kovuuden säätö.....
...ehkä joskus tulevaisuudessa.